Clio V predstavljen na Salonu automobila u Ženevi

16. Mar 2019

Renault Clio V
Renault je predstavio potpuno novi Clio, petu generaciju ikone automobilskog sveta prodate u oko 15 miliona primeraka. Prvi Clio predstavljen je 1990. godine i postao je jedan od najprodavanijih modela Grupe Renault širom sveta. Clio je najpopularniji automobil u Francuskoj, a na vrhu B segmenta u Evropi nalazi se od 2013. godine. Clio je ostvario neverovatne prodajne uspehe, snažan rast postigao je između 2012. i 2018. godine.

Novi Clio još je moderniji i sportskiji, a zadržao je DNK kojem duguje uspeh u zadnjih gotovo 30 godina. Razvijen je imajući na umu prednosti svake od prethodne četiri generacija i njime započinje novo, dugo očekivano poglavlje ove uspešne priče.

Kao i Clio I, „ima sve što i veliki”. Baš poput modela predstavljenog 1990. godine, novi Clio opremljen je tehnologijama iz automobila više klase, kao što su Megane i Espace.

Od Clia II preuzeo je izuzetno visoke standarde kad je reč o prostranosti i udobnosti.

Kao i Clio III, uvodi u novu eru kada je u pitanju nivo kvaliteta.

Od Clia IV nasledio je snažan dizajn koji je poslužio kao nadahnuće za čitavu gamu Renault i postao pravi simbol.

Novi Clio dizajniran je po načelu „evolucije i revolucije” i odiše novim zrelijim dizajnom karoserije i potpuno preuređenom unutrašnjošću. Isklesane linije i odvažniji prednji kraj daju novom Cliu nov život i savremen izgled, ali on istovremeno zadržava prepoznatljivost iako je sastavljen od sasvim novih elemenata. U unutrašnjosti je revolucija odmah vidljiva. Redizajnirana unutrašnjost nadahnuta je višom klasom, kako u smislu kvaliteta, tako i u smislu dostupne tehnologije. Te prednosti koriste vozačima jer im donose veći stepen praktičnosti i jednostavnu upotrebu.

"Clio pete generacije za nas je izuzetno važan jer je reč o najprodavanijem automobilu tog segmenta i drugom najprodavanijem automobilu uopšte u Evropi. Clio je ikona, a u najnovijem modelu preuzete su sve najbolje karakteristike prethodnih generacija. Spoljašnji dizajn Clia IV odmah je oduševio kupce, a oduševljava ih i danas, pa smo odlučili da zadržimo taj DNK, ali novom modelu dodato je još malo savremenosti i elegancije. U unutrašnjosti se odvila prava revolucija, znatno su povećani utisak kvaliteta, prefinjenost i tehnologija. Ovo je najbolji Clio dosad." - Laurens van den Acker, viši potpredsednik, odeljenje za dizajn.

Novi Clio predvodi strateški plan Grupe Renault, „Drive the Future (2017.–2022.)”. Plan je predstavljen u jesen 2017. godine i ima tri glavna cilja:

-  Električna energija: do kraja plana Grupa Renault u svojoj paleti imaće 12 modela na električni pogon. Novi Clio biće prvi od njih sa svojim E-Tech hibridnim motorom zasnovanim na tehnologiji koju je razvio Renault.

- Povezanost: takođe do kraja plana treba da se postigne 100% kad je reč o povezanim vozilima na ključnim tržištima. Novi Clio te napore najbolje pokazuje svojim povezanim multimedijskim sistemom koji su zajedničkim snagama razvili Renault, Nissan i Mitsubishi.

- Autonomija: do kraja plana Grupa Renault tržištu će da ponudi 15 modela opremljenih tehnologijom za autonomnu vožnju. Novi Clio biće predvodnik u tome jer će sistemi za pomoć u vožnji koji dovode do autonomne vožnje da budu dostupni u gradskom automobilu.


Novi Clio srž je strategije usmerene na jačanje sinergije u Alijansi. Ta strategija zasniva se na razvoju deljenih tehnologija i upotrebi novih platformi, kao što je CMF-B platforma, na kojoj je novi Clio prvi proizvedeni model, i njena nova električna i elektronska arhitektura. Tako platformi mogu da se dodaju najnovije tehnologije kako bi se odgovorilo na nove zahteve tržišta.

Kao predvodnik nove generacije modela Renault, novi Clio dostupan je i u novoj R.S. Line verziji, nadahnutoj linijom Renault Sport.


Ime i prezime
Komentar