Električni FCA modeli puniće se kod kuće

29. Feb 2020

Jeep Renegade
Od sada, punjenje „plug-in“ električnih i hibridnih automobilla kod kuće više ne predstavlja problem. Uz Easy Wallbox™, u proizvodnji kompanije ENGIE Eps ekskluzivno za grupaciju Fiat Chrysler Automobiles, vlasnik može odmah da napuni svoj novi automobil koji je tek izvezao iz salona bez ikakvih izmena električnog sistema. Novi proizvod za punjenje kompanije ENGIE Eps funkcioniše po principu „plug-and-play“ – baš kao kućni aparat – i funkcionalan je odmah, a predstavlja krucijalni uslov širenja elektrifikacije u domovima korisnika.

Kako bi prikazali uređaj, i kako bi olakšali razumevanje njegove jednostave ugradnje i upotrebe, FCA i ENGIE Eps odvezli su model Jeep® Renegade 4xe i Easy Wallbox™ na mesto na kojem se ne očekuju elektrifikovani automobil i njihov sistem punjenja: prelepi predeo Piana di Vigezzo (u istoimenoj dolini, visoko u provinciji Verbano-Kusio-Osola) na nadmorskoj visini od gotovo 1.800 metara. Ovo je stanica za dolazak najduže evropske žičare u kontinuitetu, koja će uskoro da se napaja isključivo „zelenom strujom“, zahvaljujući kompaniji ENGIE Eps.

Nakon potpuno bezbednog i lakog uspona i spuštanja strmom padinom u električnom režimu rada, Jeep Renegade 4xe priključen je na stanicu za punjenje Easy Wallbox™ koja je instalirana pored gornje stanice za žičare, sa panoramskim pogledom na Alpe.

Karlalberto Guljielminoti (Carlalberto Guglielminotti), generalni direktor kompanije ENGIE Eps, rekao je tokom konferencije za novinare tokom predstavljanja uređaja: „Želimo da pokažemo da nijedna prepreka nije prevelika za Jeep i da može u potpunosti da se napuni pomoću tehnologije Easy Wallbox™, čak i na velikoj visini, u planinskom utočištu i na temperaturama ispod nule.“

Easy Wallbox™ može da radi po principu „plug-and-play“ bez modifikacija, putem jednostavne šuko utičnice (do 2,2 kW). Takođe, s namenskim dalekovodom, Easy Wallbox™ radi i na 7,4 kW: brže punjenje automobila bez potrebe za kupovinom drugog uređaja.

Easy Wallbox™ instaliran je uz dva zidna utikača, lako se povezuje na električnu mrežu, što znači da može da napuni baterije automobila bez prekoračenja ugovora o snabdevanju električnom energijom ili regulatornih ograničenja. Uz to, potrebno je da električar izvrši samo neinvanzivnu intervenciju, a uređaj koristi samo onu snagu dostupnu u kući u datom trenutku, izbegavajući svaki rizik od kvarova na strujnoj mreži.
 
„Easy Wallbox“, nastavlja Guljielminoti, „patentirala je kompanija ENGIE Eps, eksluzivno za grupaciju FCA. Proizvod je razvijen i u potpunosti se proizvodi u Italiji. To je jedini zidni punjač (wallbox) koji radi na voltaži do 2,2 kW za čije instaliranje nije potreban majstor ili električar. On je rezultat rada oko 100 inženjera i istraživača kompanije ENGIE Eps koji imaju preko 15 godina iskustva u pomaganju italijanskoj tehnologiji da dostigne svetski prepoznatu izvrsnost u saradnji sa Politehničkim univerzitetima u Torinu i Milanu.

Od 2017. godine, partnerstvo između kompanija ENGIE Eps i Fiat Chrysler Automobiles - čija se strategija e-mobilnosti već nekoliko meseci sprovodi u regionu EMEA, usmereno je na upravljanje promenama na najbolji mogući način i na koordinaciju svih poslova vezanih za električnu mobilnost.

Roberto Di Stefano, šef e-mobilnosti (e-Mobility): „Putovanje na koje smo se zaputili ne sastoji se samo od elektrifikacije automobila, već predstavlja potpuno drugačiji pogled  na upotrebu automobila i mobilnost uopšte.“

Uskoro će da se pojave brojni električni i hibridni modeli: od modela Fiat Panda i 500 Hybrid koji su već u prodaji, preko modela Jeep Renegade i Compass PHEV koji uskoro stižu u prodaju, do novog modela 500 i potpuno električnog modela Ducato. Oni su prvi i osnovni potez sveobuhvatne, razvijene strategije, novi način razumevanja mobilnosti koji postavlja okolinu u središte pažnje bez zaboravljanja potreba kupaca.

„Samim tim, grupacija FCA počinje“, dalje je izjavio Di Stefano, „da stvara istinski „ekosistem“ proizvoda i usluga, da ispunjava očekivanja onih koji će da koriste električne i elektrifikovane automobile, kako bi upotreba ovih automobila postala široko rasprostranjena i dobro usađena navika.“

Partnerstvo sa kompanijom ENGIE Eps - simbol ovog novog načina rada - uključuje izgradnju u proizvodnom pogonu Mirafiori u Torinu, kako najvećeg eksperimentalnog projekta „Vozilo do mreže“ (Vehicle to Grid (V2G)) na svetu, tako i „Jedinice za proizvodnju solarne energije“, u saradnji sa kompanijom ENGIE Italy.

„Na temelju pilot projekta V2G“, zaključio je Di Stefano, „razvijamo dobro koje se sastoji od 700 električnih automobila sposobnih za proizvodnju 25 MW energije i pružanju usluga stabilizacije električne mreže kada se vozila ne koriste. U međuvremenu, fotonaponski paneli drugog projekta - postavljeni na krovovima površine preko 120.000 m2 i koji pokrivaju 1.750 parking mesta (30.000 m2) - moći će da proizvedu 15 MW energije. To će doprineti smanjenju emisija CO2 za više od 5.000 tona i pružiće održivu energiju za punjenje električnih modela proizvedenih u Mirafioriju.


Ime i prezime
Komentar