Ferrari najprofitabilniji, Bentley s najvećim gubitkom

10. Aug 2018

Ferrari
Dobit italijanskog proizvođača sportskih automobila Ferarija skočila je za 18 odsto u drugom kvartalu, jer je prodaja nastavila da raste. Neto profit Ferarija je u drugom kvartalu porastao na 160 miliona evra u odnosu na 136 miliona evra iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija AP. Prodaja je porasla za pet odsto, na 2.436 automobila.


Dok drugi proizvođači automobila imaju teškoća da zarade, poput Nissana koji je za 20 odsto smanjio svoju proizvodnju u SAD, ili Forda koji je ukinuo skoro sve modele koji nisu u SUV klasi, Ferrari je u ovoj godini izuzetno profitabilan.


U prvih šest meseci proizvođač iz Maranela zaradio je čak 69.000 evra na svakom automobilu koji je prodao. S druge strane, britanski Jaguar Land Rover zaradio je samo 800 evra po automobilu.


Što se tiče nemačkih premijum brendova, Porsche je skoro dvostruko profitabilniji od Mercedes-Benza, BMW-a i Audija. Proizvođač iz Štutgarta zaradi oko 17.000 evra na svakom automobilu, dok je prosek “velike trojke” oko 9.000 evra.


Italijanski Maserati donosi FCA grupaciji oko 5.000 evra po automobilu, dok je Volvo nešto manje profitabilan.


Što se tiče onih koji posluju s negativnim saldom, prvi je Bentley koji je u minusu čak 17.000 evra na svakom prodatom automobilu, ali kompanija iznosi opravdanje da je razlog ogromno investiranje u električnu tehnologiju.


U sličnoj situaciji je i Tesla sa minusom od 11.000 evra po automobilu, dok Rolls-Royce i Lamborghini nisu otkrili svoje finansijske rezultate.


Da se vratimo na Ferrari. Kompanija iz Maranela potvrdila je da planira da u 2018. godini proda oko 9.000 automobila, kao i prognozu operativnog profita u iznosu od preko 1,1 milijardi evra i prihod iznad 3,4 milijarde evra.

Međutim, uvek ima ono ali... Akcije Ferrarija prvih dana ovog meseca pale su za oko 10 odsto jer je Louis Camilleri, novi izvršni direktor, finansijske ciljeve postavljene do 2022. godine nazvao “aspiracijama”. Bio je to najveći dnevni pad akcija Ferrarija od februara 2016. godine.

Camilleri će narednog meseca da predstavi novu poslovnu strategiju. On je 21. jula postavljen na tu funkciju kako bi zamenio pokojnog Sergia Marchionnea.


Ime i prezime
Komentar