I Daimler lažirao emisije dizel motora

12. Jun 2018

Mercedes Benz C-Class
Nemačka vlada naložila je Daimleru da sa nemačkog tržišta opozove 238 hiljada vozila nakon što je utvrđeno da su opremljena softverom koji lažira emisije štetnih gasova u vozilima u koja su ugrađeni dizel motori.

Daiimler je s tim u vezi objavio da će sve automobile u kojima se nalaze sporni uređaji, a kojih u čitavoj Evropi ima ukupno je 774 hiljade da pozove u servise. U najvećem broju pogođene su dizel verzije modela Mercedes C-klase, Vito i GLC, saopštilo je ministarstvo.

Daimler je saopštio kako će ponovno da ugradi softver o kojem se radi, ali je negirao bilo kakve zloupotrebe.

Andreas Scheuer, nemački ministar saobraćaja izjavio je kako su ministarstvo i Daimler u ponedeljak “intenzivno pregovarali mnogo sati”. Na kraju, izvestio je da je ministarstvo naložilo trenutni opoziv Daimlerovih modela u Nemačkoj jer su sadržali “ilegalne uređaje za isključivanje”. Naime, ministarstvo ima ovlašćenja za opoziv vozila samo na teritoriji  Nemačke.

U Daimleru su rekli da će, uz maksimalnu brzinu i s kooperativnom transparentnošću s vlastima, ukloniti aplikacije u kontrolnom sistemu motora na koje vlada ima prigovor.

Daimler je odbio da navede gde će preostala vozila da budu opozvana. Takođe su poručili kako zakonitost softvera još uvek treba da se razjasni.

Dieter Zetsche, prvi čovek Daimlera rekao je da je pronađeno tehničko rešenje za probleme sa softverom tako da ne očekuje da će kompanija da bude novčano kažnjena.
Ovo nije prvi put da se Daimler suočio s problemima zbog softvera za emisije štetnih gasova. Prošle godine izvršio je rekonstrukciju i naknadnu ugradnju u tri miliona Mercedesovih dizel automobila proizvedenih od 2011. godine, ali taj potez nije nazvao opozivom.

Afera s lažiranjem emisija štetnih gasova nadvila se nad nemačkom automobilskom industrijom u septembru 2015. godine, kada je Volkswagen priznao da koristi softver koji može da prepozna kada je dizel automobil podvrgnut ispitivanju i da privremeno smanji štetne emisije kako bi zadovoljio zahteve američkih regulatora.

U međuvremenu, utvrđeno je da i drugi proizvođači automobila imaju ugrađene slične uređaje. BMW je u februaru opozvao 12.000 dizel automobila, a Porsche u maju 60.000. Ni jedan nije priznao da je prekršio važeće propise.


Ime i prezime
Komentar