Jaguar modele XE i XF zamenjuje jednim automobilom

30. Jun 2020

Jaguar R-D6 Concept - 2003Jaguar R-D6 Concept - 2003Jaguar R-D6 Concept - 2003

Jaguar pokušava da se oporavi od finansijskog udara koji je izazvala pandemija virusa korona. U prva tri meseca 2020. godine svetska prodaja automobila marke pala je za 42,6 odsto. Premda su problemi kompanije počeli pre pandemije.

Jaguar je u 2019. godini prodao 161.600 automobila, 10 odsto manje nego 2018. godine. Na osnovu toga, nametnula se potreba za optimizacijom linije modela iz koje bi, prema Autocaru, mogle da nestanu nepopularne premijum limuzine Jaguar XE i XF. Razmatra se mogućnost zamene ovih modela novom kompaktnom limuzinom, koja će da bude opremljena hibridnom i plug-in hibridnim pogonom.

Druga opcija je hatchback model u Golf klasi, dugačak oko 4,5 metara, u elegantnijem klasičnom stilu od agresivnih nemačkih automobila. Ovaj automobil je nagovestio Julian Thomson, novi glavni dizajner Jaguara.

„Voleo bih da napravim neke male automobile i čini se da je došlo vreme. Jaguaru je potreban globalni proizvod u kojem mogu da uživaju mladi kupci, kao i žene. Naše vrednosti su idealne za vlasnike koji preferiraju efikasnije automobile, ali istovremeno cene kvalitet i luksuz “, rekao je Thomson u intervjuu britanskom listu.

Pored toga, prodaja premijum modela Golf klase samo u Evropi dostiže 800.000 automobila godišnje. Osnova novog hatchback-a može da bude R-D6 koncept od pre 17 godina tadašnjeg glavnog dizajnera marke Jana Calluma, koji je u to vreme bio previše hrabar za Jaguar.

Kompakt može da koristi modularnu MLA platformu, koja će činiti osnovu nove flagship električne limuzine XJ. Premijera ove verzije očekuje se ove godine. Ubuduće će se to rešenje koristiti u kompaktnim jeftinim automobilima, kao što je mogući naslednik krosovera Jaguar E-Pace i srodni Land Rover modeli. Kompanija veruje da će pojava novog hatchback-a u ponudi povećati prodaju na 400 hiljada automobila godišnje.


Ime i prezime
Komentar