Kia predstavila koncept HabaNiro

26. Apr 2019

Kia HabaniroKia Habaniro

Kia Motors je nedavno na salonu u Njujorku predstavila svoju viziju budućnosti električnih automobila, koja izgleda vrlo atraktivno. Koncept HabaNiro je potpuno električni automobil s pogonom na četiri točka, koji isključivo na struju prelazi nešto više od 480 kilometara. Radi se o automobilu s četiri sedišta, koji je namenjen 5. (najvišem) stepenu autonomne vožnje, s vratima koja se podižu i naprednijom tehnologijom od one koju su imali astronauti kada su sleteli na Mesec. Ali to nije nikakav superauto iz mašte, koji verovatno nikada neće biti napravljen, nego proročki uvid u budućnost mobilnosti, kada će automobili skladno spajati dizajn, praktičnost i kreativnost.

Odvažan, maštovit dizajn i visokotehnološka pomagala kao budućnost interakcije automobila

“Hteli smo da se ovim konceptom udobno vozite po ulicama grada, uživate u krivudavim putevima uz obalu i samouvereno zaputite u avanture po bespućima,” rekao je Tom Kearns, potpredsednik dizajna u Kijinom američkom dizajnerskom centru. “Zamišljali smo automobil za svakoga i skoro za sve. Kada smo videli finalni proizvod bili smo šokirani maštom kreatora HabaNira i njegovom laboratorijom tehnologija, koje bi hteli da imamo kod kuće. I to danas.”

Svojim robusnim naplacima od 20 inča, kratkim prepustima i pozamašnim prednjim i zadnjim krajem HabaNiro isijava čelične mišiće i izvanredne mogućnosti, bez obzira da li se krenulo u trgovinu, na sastanak ili se traži zabačen predeo za pecanje.

“Ne možemo da budemo ponosniji na naš dizajnerski centar,” rekao je Michael Cole, izvršni direktor i potpredsednik Kia Motors America. “HabaNiro je genijalan proizvod znanja i mašte. Ne samo da je njegov prekrasan dizajn skladan s potrebama buduće mobilnosti, nego njegova konstrukcija i tehnologije predviđaju na kakav način će se ljudi kretati u budućnosti.”

Potpuno nova kategorija automobila
HabaNiro je kompaktni krosover isključivo zbog postojeće automobilske terminologije. Ali ne može jednostavno da se definiše. To je ustvari potpuno električan i svaštoliki automobil (Everything Car oz. ECEV) - automobil za svakodnevnu upotrebu, krosover, sportski terenac, radni prostor s vrhunskom tehnologijom i automobil za avanture.

Eksterijer koji pomera
Za dizajn HabaNira karakteristično je energetsko uzajamno delovanje zaštitnih metalnih sivih obloga, koje obuhvataju prednje točkove, protežu se do bokova i jarko crvenih ploča kod C stuba i produžuju se preko krova. Ova dva elementa stvaraju živahnu energiju i napred nagnut položaj, koji nagoveštava da je HabaNiro spreman za poletanje. Ova latentna i napred nagnuta energija ojačana je elegantnom karakternom linijom, koja obavija prednji deo i produžava se preko ramena, a završava dinamično usmerena prema zadnjim točkovima.

HabaNirovu masku motora, koja podseća na njušku ajkule, dopunjuju svetleći crni aluminijumski “zubi”, koji liče na otvore, koje obično nalazimo na vrhunskim elektronskim uređajima. Konstrukcija, namenjena električnim automobilima, omogućava postavljanje točkova na same ivice, što HabaNiru omogućava dosta širok i samouveren izgled.

Aluminijumska zaštita ogibljenja, aluminijumska kuka za vuču i dodaci od eloksiranog aluminijuma crvene boje s utisnutim imenom HabaNiro dopunjuju prestižan izgled, a ujedno i izražavaju avanturistički karakter automobila. Možda su najizrazitija dnevna svetla, koja trepere u ritmu srca, što dovoljno ilustrativno predstavlja HabaNirovo energiju i govori – “Živ sam.”

Kabina, bogato opremljena visokotehnološkimi pomagalima
HabaNirova vrata koja se dižu i podsećaju na leptirova krila ili pak makaze, nagoveštavaju njegov ka budućnosti usmeren dizajn. Unutrašnjost jarko crvene boje predstavlja strast i živahnost. U modernoj i prozračnoj kabini odskaču mašinski obrađena prednja sedišta s grubim uzorkom, koja izgledaju kao da lebde u prostranoj kabini. Prečišćenim površinama u kabini i savremenom izgledu nesumnjivo doprinose i izostanak pravougaonih ekrana i klasičnih upravljačkih tastera i dugmadi. Umesto toga HabaNiro donosi projekcioni ekran (HUD – Head Up Display) preko čitave širine vetrobranskog stakla, kojim se upravlja pomoću konkavne instrument table, s velikim interaktivnim ekranom na dodir s tehnologijom senzorskog odziva osvetljenja (SLF - Sensory Light Feedback). Tehnički sistem opcionalnog deljenja (TOSS - Technical Option Sharing System) korisnicima omogućava jednostavno kretanje između opcija na projekcionom ekranu.

Putnici u HabaNiru moći će udobno da putuju zahvaljujući savremenom sistemu ventilacije (PVS - Perimeter Ventilation System), koji gotovo nečujno u obliku vazdušne zavese dovodi u kabinu hladan ili topao vazduh. Suptilan sjaj geometrijski dizajniranog poda odražava se na površinama po kabini. Osvetljenje kabine (LCE - Lighting Color Effect) može da bude blago ili intenzivno, dok nijansa osvetljenja može da menja ambijent u kabini.

Kada je uključen HabaNirov peti stepen autonomne vožnje, obruč upravljača i instrument tabla pomeraju se unutra kako bi vozač i suvozač dobili više prostora. Upotreba medija ili druga zabava, kao npr. gledanje filmova tokom duge vožnje na autoputu može da se projektuje na širokom ekranu preko čitavog vetrobranskog stakla.

HabaNiro donosi Kijin sistem prilagođavanja automobila emocionalnom raspoloženju u realnom vremenu (R.E.A.D. - Real-time Emotion Adaptive Driving), koji je početkom godine predstaviljen na sajmu zabavne elektronike CES u Las Vegasu.

Sistem R.E.A.D. može pomoću tehnologije veštačke inteligencije i prepoznavanja bioloških signala analizom vozačevog emocionalnog stanja u realnom vremenu da optimizuje i pojedinačnoj osobi da prilagodi prostor u kabini automobila. Tehnologija prati vozačevo emocionalno stanje upotrebom senzora, koji čitaju njegove izraze lica, puls i provodljivost kože (elektrodermalna aktivnost). Sistem prilagodi kabinu obzirom na ocenu pet osećaja i tako stvara bolju sredinu. Tehnologija mašinskog učenja veštačke inteligencije omogućava kreiranje osnove ponašanja korisnika, na osnovu čega sledi identifikacija uzoraka i trendova i u skladu sa tim prilagođava kabinu.

R.E.A.D. takođe omogućava HabaNirov sistem praćenja očiju (ETS - Eye Tracking System) 180-stepenim prikazom kamere na zadnjem kraju automobila. Sistem koristi emocionalnu inteligenciju na osnovu veštačke inteligencije za praćenje vozačevog pogleda, kada isti gleda ka vrhu vetrobranskog stakla, gde se obično nalazi unutrašnji retrovizor. Veštačka inteligencija u trenu prepoznaje vozačevu potrebu da pogleda događanje iza vozila i na ekranu odmah prikazuje sliku 180-stepene kamere.

Trenutno još nije u planu delovanje veštačke inteligencije u slučaju gladi vozača, što bi automobil direktno usmerilo do najbliže lokacije sa hranom, gde bi vozača čekala naručena hrana, ali će tehnologija možda u budućnosti omogućavati ovakve funkcije. Veštačka inteligencija i automatizacija ne bi smele da upropaste uživanje u vožnji, čega se boje neki ljubitelji automobila, nego da ga unapredi - predviđanjem čovekovih potreba kako bi se što bolje fokusirao na vožnju.

Pogled u budućnost
Iako neki možda smatraju kako koncept HabaNiro neće nikada zaživeti,  Kia je u poslednjih 18 meseci na tržište lansirala modele Stinger i Telluride, koji su takođe nastali kao plod mašte. HabaNirova »leptirova« vrata? Možda ne danas, ali je budućnost otvorena - Kia je spremna da preuzme vodeću ulogu u automobilskoj branši i povede u uzbudljiv svet neslućenih mogućnosti.


Ime i prezime
Komentar