Kia predstavila novi EcoDynamics+

30. Jul 2020

Kia Full HD

Kia Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni laki dizel hibrid (MHEV) za sve karoserijske varijante modela Ceed. Tako će novi pogon pored Ceedovog hečbeka biti u ponudi i kod karavana Sportswagon, shooting brake i krosovera XCeed.

Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija ugljen-dioksida i troškova održavanja poboljšava efikasnost 1,6-litarskog dizel motora ‘Smartstream’. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije varijante motora - 115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija varijanta.

Laki hibrid snižava emisije CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinovano), u zavisnosti od varijante karoserije, menjača, snage motora i opreme vozila. Ono što vredi istaknuti je da tehnologija MHEV poboljšava efikasnost motora, dok performanse motora ostaju nepromenjene.

Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed sa lakim dizel hibridom EcoDynamics+ dolaze iz Kijine evropske fabrike u Slovačkoj (Žilina) i kao i sve ostale Kie mogu da se pohvale sedmogodišnjom garancijom na čitav automobil (do 150.000 kilometara, prve tri godine bez ograničenja kilometraže).

Ceedov MHEV pogon deluje zajedno sa Kijinim ‘Smartstream’ 1,6-litarskim dizel motorom, koji je najčistiji dizel motor u istoriji ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila i maksimalizuje štedljivost pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem.

EcoDynamics+ nastao je u cilju pružanja maksimalne štedljivosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji koristi i rekuperiše električnu snagu. Sistem će da zameni obrtni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG).

MHSG je preko remena povezan za radilicu i neprimetno preklapa između rada ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisiju. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperiše energiju sa radilice kako bi napunio bateriju.

Kijin ‘U3’ 1.6 CRDi koristi tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja je aktivna tehnologija kontrole emisije, kojima osetno snižava emisiju. Zbog toga motor emituje manje ugljen-dioksida, pogotovo materija i azotnih-oksida (Nox) u odnosu na pređašnje Kijine dizel motore. Motor je u ponudi i u slabijoj (115 KS) i u jačoj varijanti (136 KS).

Ceed je jedan od prvih modela Kia opremljen novim inteligentnim ručnim menjačem (iMT), koji će da se nađe u ponudi samo kod lakih hibrida EcoDynamics+. Sistem ‘clutch-by-wire’ doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama ugljen-dioksida, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog menjača.

Umesto mehaničke veze iMT kontroliše kvačilo potpuno elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom lakog hibrida (MHSG) i isključuje motor pre ISG sistema stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« - to je stanje kada automobil ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratke vremenske periode »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sistem u realnim voznim uslovima može da smanji potrošnju goriva i snizi emisije CO2 za oko tri odsto.

Automobil ostaje u odabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo da promeni stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina automobila mala za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Emisije ugljen-dioksida za varijante Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ukoliko je automobil opremljen iMT menjačem odn. 99 g/km u slučaju opcionog sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (7DCT, kombinovano, NEDC 2.0). To predstavlja poboljšanje od pet odnosno 9,2 odsto u odnosu na 1,6-litarski dizel Smartstream motor bez 48-voltnog lakog hibrida. Kod ProCeeda emisije u kombininovanom načinu iznose 103 g/km (sa iMT menjačem) odnosno 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2 odnosno 6,3 odsto. XCeedove emisije 101 g/km (iMT) odnosno 108 g/km (7DCT), što je poboljšanje od 7,3 odnosno 6,1 odsto.


Ime i prezime
Komentar