Kraj sezone F4 šampionata

01. Nov 2019

Abarth F4
F4 šampionati su najbolja škola za mlade talente koji će učestvovati u budućim formula šampionatima, Abarth je tehnički sponzor F4 šampionata u Italiji i Nemačkoj: šest godina daje 1.4 T-Jet 160 KS motore i koristi šampionat kao ispit za dalje unapređivanje performansi i pouzdanosti.

F4 šampionat koji omogućava Abarth završio se uspesima norveškog automobača Denisa Haugera u Italiji i Francuza Tea Puršea u Nemačkoj. U Italiji, mladi Norvežanin Denis Hauger osvojio je šampionat pobedivši u 12 trka, ispred Brazilca Đanluke Petekofa (Gianluca Petecof) i Estonca Pola Erona (Paul Aron), završavajući prvi među novajlijama.

Šampionat Italije jedno je od takmičenja sa najviše međunarodnih automobača na svetu. Naime, prvih 14 mesta su zauzeli automobači različitih nacionalnosti, sa tri kontinenta. Osamnaest ih je predstavljalo svoju naciju, a 38 automobača učestvuje u seriji koja se automobi u Italiji.

ADAC F4 šampionat koji je omogućio Abarth bio je neodoljiv i veoma borben, serija trka ove kategorije u Nemačkoj imala je 30 automobača. Francuz Teo Purše je pobedio, a bio je brži od Norvežanina Haugera (koji je učestvovao u oba šampionata) i Artura Leklera (Arthur Leclerc) iz Monaka, brata Ferrari automobača.

Zabava i takmičenje ključne su reči šampionata u Italiji i Nemačkoj u F4 kategoriji zahvaljujuči brendu Abarth. Ova dva takmičenja jednim brendom samo su za mladevozače iz sveta kartinga, koji žele da nastave svoje karijere u svetu jednoseda. Svrha ovih šampionata je da dozvoli mladim talentima - starijim od 15 godina - da se takmiče u vožnji bolida. Abarth 1.4 T-Jet motor, isti kao i u automobilima Abarth 595 i 695, sa turbo-punjačem niske inercije, razvija maksimalnih 160 konjskih snaga na 5.500 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 240 Nm na 3.500 o/min. Odnos težine i konjskih snaga od 3,5 KS po kilogramu veoma je dobar i dozvoljava da automobili imaju odlične performanse i čine šampionate formativnim iskustvom i dobrom pripremom za naredne serije.

Iskustvo u trkanju, koje predstavlja veoma težak ispit, omogućilo je motoru 1.4 T-Jet Abarth da dostigne ekstremno visok nivo performansi i pouzdanosti u takmičarskom šampionatu i istovremeno omogućava njegovu pristupačnost - dozvoljava pilotima da uče na visokom nivou. Ova filozofija poklapa se sa onom koju neguje brend Abarth koji je, još na početku, sa svojim osnivačem Karlom, omogućio generacijama automobača da zasijaju uz male rizike. Ukoliko su na početku kompleti za modifikovanje bili poznati zbog toga što su dozvoljavali malim automobilima da budu konkurentni u standardnim i brdskim trkama, danas je ponuda šira zahvaljujući motoru koji je idealan za sve mlade ljude širom sveta koji su pokazali svoj talenat u prvih šest sezona F4 šampionata u Italiji upravo uz pomoć ovog brenda i u prvih pet sezona ADAC F4 šampionata koje je takođe priredio Abarth.

Još uvek postoji veliko interesovanje za ove F4 šampionate brenda, što je dokaz valjanosti veoma edukativnog jednoseda, koji dozvoljava mladim automobačima iz sveta kartinga da steknu iskustvo zahvaljujući Abarth T-Jet motoru sa 160 KS, koji je solidan, moćan i pouzdan. Jednosed koji su izabrali sinovi mnogih poznatih automobača, poput Nemca Mika Šumahera, sina velikog šampiona Mihaela, njegovog rođaka Davida (sina Ralfa Šumahera), Brazilca Enca Fitipaldija, unuka dvostrukog F1 šampiona Emersona (Emerson).


Ime i prezime
Komentar