Grupa Renault, jedan od ključnih igrača na tržištu automobila, ponosno najavljuje početak saradnje sa kompanijom Veolia, svetskim liderom u oblasti optimizovanog upravljanja resursima i Solvayjem, vodećom naučnom kompanijom. Cilj ovog partnerstva je da se omogući kružna ekonomija metala od kojih su sačinjene baterije električnih automobila, i to recikliranjem po načelu „zatvorene petlje”.
Ništa od integracije Renault i FCA
06. Jun 2019
U martu ove godine kako je objavio Fajnenšel Tajms kompanija Renault želi da u narednih 12 meseci ponovo pokrene razgovore o spajanju sa japanskim Nissanom, nakon čega bi pokušao da kupi italijansko-američku kompaniju. Međutim, do sporazuma nije došlo.
Fiat Chrysler Automobiles optužio je francusku vladu za neuspeh dogovora o spajanju dve grupacije koja bi bila treći najveći proizvođač automobila na svetu. Naime, italijansko-američka kompanija povukla je ponudu za spajanje sa francuskom firmom navodeći kao razlog neodlučnost Renaultovog borda i politiku francuske vlade.
Vlada Francuske je najveći akcionar u Renaultu sa 15 odsto kapitala, približno toliko ima i japanski Nissan, dok Renault ima 43,4 odsto akcija Nissana.
Predstavnici vlade tražili su od japanske kompanije podršku za spajanje sa Fiatom, ali je Nissan bio uzdržan, a francuska vlada tražila je još vremena za pregovore. Takođe, vlada je tražila garancije da neće biti otpuštanja i da će Renault akcionarima, uključujući i državu, biti isplaćene dividende, kažu upućeni u pregovore, prenosi RTS.
Fiat je ocenio da u Francuskoj trenutno nema političkih uslova za ovakvu poslovnu odluku i povukao je svoju ponudu od 35 milijardi dolara.
Kao glavni motiv za spajanje dve kompanije navodi se potreba da se zajedničkim snagama odgovori na izazove koje postavlja tehnološka revolucija i konkurenti, kao i promene u zakonima širom sveta koje rešavaju pitanja električnih i autonomnih automobila.
Fiat je u saopštenju posle objave o propalim pregovorima najavio da će nastaviti da “sprovodi sopstvenu nezavisnu politiku”.