Prvi kineski električni automobil u Evropi

06. Jun 2019

Aiways U5Aiways U5

 

Ambicije kineskih proizvođača automobila su da se prošire na druga tržišta. U toj nameri ne sprečava ih ni to što su ostvarili mali napredak u jugoistočnoj Aziji i Africi, a imali su i vrlo slab uspeh na razvijenim tržištima kao što su SAD i Evropa.

 

Četiri godine stara kompanija Aiways, proizvođač električnih automobila iz Šangaja, objavila je da planira da sledećeg proljeća ponudi svoj vodeći automobil, U5, u Nemačkoj, Francuskoj, Švajcarskoj, Norveškoj i Holandiji. Ako sve bude po planu, Aiways U5 će da postane prvi kineski električni automobil koji se prodaje u Evropi.

 

Strategija kompanije uključuje izostavljanje zastupnika i pružanje direktne prodaje i lizinga kupcima. To će joj omogućiti da smanji troškove i konkuriše tradicionalnim proizvođačima. Alexander Klose, potpredsednik za operacije u inostranstvu, izjavio je za Financial Times da će se Aiways U5 prodavati po ceni manjoj od 40.000 evra.

 

O lizing opcijama, Aiways pregovara s Vehiculumom, nemačkim startapom koji nudi online lizing tržište. Klose nije rekao koliko će da košta zakup U5, ali je napomenuo da sporazumi koji su kraći od godinu dana neće biti u ponudi. 

 

Međutim, Aiwaysov vremenski okvir može da bude previše ambiciozan. Zbog ograničenja vlade u Kini, kompanija je tek nedavno dobila dozvolu za proizvodnju automobila. U partnerstvu s kineskim proizvođačem automobila Jiangling Motors, počeće masovnu proizvodnju modela U5 za domaće tržište u septembru, samo osam meseci pre nego što planira da isporučuje model u Evropu, koja ima različite bezbednosne standarde.


Ime i prezime
Komentar