Toyota GR Supra 2.0 od 258 KS

12. Feb 2020

Toyota GR SupraToyota GR SupraToyota GR Supra

Godinu dana nakon svetskog debija GR Supre, Toyota najavljuje detalje prvog nastavka svoje serije sportskih automobila, predstavljanjem novog 2.0-litarskog motora s turbo punjenjem.

Uz već etabliranu 3.0-litarsku turbo jedinicu sa šest cilindara u liniji, novi motor u ponudi obezbediće beneficije na polju dinamike i dovesti GR Supru u širi krug kupaca.

GR Supra, prvi globalni model koji je razvio Toyota Gazoo Racing, rasni je sportski automobil, s konfiguracijom prednji motor / zadnji točkovi, kompaktnim dizajnom s dva sedišta i dimenzijama koje postižu „zlatni odnos“ za optimalno upravljanje. Novi 2.0-litarski turbo motor proširuje krug zainteresovanih, a samim tim što je lakši i kompaktniji od 3.0-litarske jedinice, poboljšava dinamičke karakteristike automobila i balans platforme za još bolje upravljanje.

Proizvodnja nove 2.0-litarske GR Supre počeće uskoro, pre lansiranja na globalno tržište u martu.

Novi 2.0-litarski turbo motor

Novi 2.0-litarski motor s četiri cilindra u liniji, opremljen je twin-scroll turbo punjačem, a uparen je sa ZF automatskom transmisijom sa osam stepena prenosa. Zbog toga postiže izvrsne performanse sportskog automobila i obezbeđuje uživanje i sjajno iskustvo za vozača: maksimalna snaga je 190 kW (258 KS), a maksimalan obrtni moment je moćnih 400 Nm, čime se omogućava ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 5,2 sekunde i maksimalna (elektronski ograničena) brzina od 250 km/h.

Emisije CO2 iznose od 135 do 144 g/km (vrednosti u skladu sa NEDC), odnosno 156 do 172 g/km (rezultati sa WLTP).

Dinamičke beneficije

Manje dimenzije i umanjena masa novog motora donose posebne beneficije na polju dinamike GR Supri. Kada se radi o osnovnom modelu, 100 kg je lakši od svog 3.0-litarskog prethodnika. Pošto je motor kompaktniji, pozicioniran je bliže sredini automobila, što omogućava idealan odnos mase prednjeg i zadnjeg dela od 50:50. To doprinosi boljoj reakciji i agilnosti automobila, kao i samouverenom upravljanju.

“Da bismo omogućili agilno upravljanje i stabilno skretanje, radili smo veoma naporno da umanjimo težinu novog automobila, ciljajući istovremeno 50:50 odnos mase” - rekao je Tetsuya Tada, glavni inženjer GR Supra: „Ovo nam je donosilo ogromne izazove, ali nismo hteli kompromise kada se radi o našim ciljevima”.

Nova 2.0-litarska GR Supra postiže isti “zlatni odnos” za optimalan učinak prilikom upravljanja, kvalitet definisan odnosom između dimenzija međuosovinskog rastojanja i rastojanja između točkova automobila. Za sve GR Supra modele, ovaj odnos je 1.55, unutar idealnog opsega.

Vrste opreme i opcionih paketa

Osnovna verzija ima veoma bogatu standardnu opremu koja uključuje 18-inčne naplatke od lake legure, audio sistem sa četiri zvučnika i displej dijagonale 8,8 inča, kao i sportska sedišta presvučena crnom alkantarom.

Toyota Supra Safety, između ostalog, nudi Pre-Crash Safety s funkcijom kočenja u slučaju opasnosti, detekciju pešaka i biciklista s funkcijom kočenja, LKA (Lane Keep Assist) za održavanje pozicije unutar saobraćajne trake s aktivnim upravljanjem, kao i sisteme za „čitanje“ saobraćajnih znakova (Road Sign Assist) i prilagođavanje brzine (Intelligent Speed Assist).

Kupcima je na raspolaganju više verzija nadogradnje, što se tiče stila, performansi i povezanosti, koje mogu da se dobiju izborom opcionih paketa.

Connect paket dodaje navigacioni sistem i povezanost s korisnim internet uslugama, dok Sport paket nudi aktivan diferencijal, prilagodljiv sistem oslanjanja i kočnice sportskog kvaliteta, u cilju povećanja voznog potencijala i performansi automobila.

Premium paket pruža udobnost visokog kvaliteta i praktične dodatke, uključujući JBL ozvučenje sa 12 zvučnika, Head-up displej, bežični punjač za telefone, presvlake od crne kože i električno podešavanje sedišta uz mogućnost memorisanja. Takođe sadrži elemente Connect paketa, plus dodatan memorijski prostor i posebno osvetljenje.

Ograničeno izdanje Fuji Speedway


Prilikom lansiranja na tržište, nova 2.0-litarska GR Supra biće u ponudi u ekskluzivnom ograničenom izdanju Fuji Speedway. Ova GR Supra ističe se jedinstvenom metalik belom bojom karoserije, uz 19-inčne mat crne alu naplatke, kao kontrast i spoljne crvene retrovizore. Kabina je ukrašena detaljima od karbonskih vlakana na kontrolnoj tabli, kao i jarko crvenim i crnim alkantara presvlakama. Izbor boja podseća na originalne boje koje simbolizuju Toyota Gazoo Racing.

Kada se radi o sadržaju opreme, GR Supra Fuji Speedway takođe dolazi sa svim elementima Connect i Sport paketa. Fuji Speedway izdanje je kreirano za lansiranje 2.0-litarske verzije, uz strogo ograničenu produkciju od samo 200 primeraka u Evropi.

GR Supra statistika prodaje

Lansiranje Toyote GR Supra, koje je označilo povratak imena ovog legendarnog sportskog automobila na scenu kao potpuno novi model pete generacije, bilo je jedno od najiščekivanijih i najuspešnijih predstavljanja modela u 2019. godini.

Nakon svetskog debija proizvodne verzije u Detroitu, krenule su rezervacije od marta, a prvi primerci počeli su da se isporučuju kupcima u maju. Odziv evropskih kupaca bio je izuzetan, 1.150 automobila prodato je do kraja godine, uz napomenu da su veliku većinu prodatih vozila – 95 odsto - činile verzije vrhunskih karakteristika.

Zlatni volan

Toyota GR Supra osvojila je brojne nagrade tokom svoje debitantske godine, uključujući i “Goldenes Lenkrad” (Zlatni volan) jednu od najprestižnijih evropskih priznanja u automobilskom svetu, koju dodeljuje najpopularniji nemački magazin “Bild am Sonntag”, kao i vodeći auto-magazin u toj zemlji “Auto Bild”.

Automobil je osvojio nagradu kao najbolji debitantski sportski automobil godine i tako ponovio uspeh Supre druge generacije koja je osvojila Zlatni volan 1982. godine. Zauzimajući prvo mesto 2019. godine, pobedila je i novi Porsche 911 i BMW serije 8 po konačnoj oceni žirija.


Ime i prezime
Komentar