Vrhunska bezbednost nove S-Klase

30. Jul 2020

Mercedes-Benz S KlaseMercedes-Benz S Klase

Nova S-Klasa postala je inteligentnija u mnogim oblastima, dok iskustvo u vožnji dostiže nove visine. Digitalne inovacije na primer u MBUX sistemu uključuju nove karakteristike koje čine vožnju još prijatnijom i bezbednijom: među njima su, bezbednosne inovacije kao što je vazdušni jastuk za putnike na zadnjem sedištu. Osim toga – kao nova Pre-Safe Impulse Side funkcija – karoserija vozila može se podići neposredno pre bočnog udara zahvaljujući aktivnom E-Active Body Control sistemu oslanjanja. Prateći dalji sistematski razvoj, sistemi za pomoć u vožnji idu korak dalje ka autonomnoj vožnji. Zahvaljujući poboljšanim senzorima zaštite, na primer, sistem za parkiranje pruža vozaču bolju podršku tokom manevrisanja pri malim brzinama, dok vizualizacija dostiže nove nivoe zahvaljujući integraciji u intuitivno funkcionisanje MBUX sistema.

Može li luksuzna limuzina sa dugim međuosovinskim rastojanjem da bude upravljiva i okretna kao kompaktni automobil u gradu? Da, ukoliko se skretanje ob obavlja točkovima sa velikim uglom upravljanja na zadnjoj osovini.

Da li su moguće još veće bezbednosne inovacije u unutrašnjosti? Da, kao što S-Klasa pokazuje: zadnji vazdušni jastuk se tokom jakih prednjih sudara otpušta sa naslona prednjih sedišta, proširujući sisteme za zaštitu dva putnika na zadnjim sedištima.

Može li aktivno ogibljenje E-Active Body Control da poboljša ne samo udobnost, već i bezbednost? Da, jer pored dobro proverenog sistema Pre-Safe Impulse Side, nova S-Klasa je sada u stanju da podigne čitavu karoseriju neposredno pre bočnog udara. Ovo može da bude od koristi svim putnicima.

Mogu li se sistemi za pomoć u vožnji još poboljšati? Da, u novoj S-Klasi, Mercedes-Benz je korak bliže svojoj viziji vožnje bez nesreće. Vozaču pomože brojni novi ili poboljšani sistemi za pomoć u vožnji. Na taj način, putnici imaju smanjeno radno opterećenje u svakodnevnim situacijama uz udobniju i sigurniju vožnju. Kada opasnost zapreti, sistemi za pomoć pri vožnji su u stanju da pomognu vozaču da odgovori na predstojeće sudare, ako situacija to nalaže, i u idealnom slučaju, da ih spreči. Active Parking Assist sistem i kamera od 360° sa novim 3D prikazom pomaže vozaču da se, lakše i praktičnije parkira i isparkira, što je posebno izraženo na uskom prostoru.

"Nova S-Klasa u potpunosti prati svoju inovativnu tradiciju. Nova generacija će ponovo postaviti standarde u automobilskoj industriji: S-Klasa poseduje neverovatne inovacije u svim oblastima, od bezbednosti do komfora do efikasnosti. Jedna zajednička tema je sistematska digitalizacija, kako u razvojnom smislu, tako i u samom vozilu. Pametno umrežavanje različitih sistema omogućava našim kupcima opipljivu dodatnu vrednost.", - Uwe Ernstberger, rukovodilac razvojne grupe za S-Klasu i C-Klasu.

"Novom S-Klasom sada sa ponosom predstavljamo prvi prednji vazdušni jastuk na svetu za putnike na zadnjem sedištu. Zadnji vazdušni jastuk sa inovativnom, cevastom strukturom je jedinstven. Kao rezultat, prilikom upotrebe, posebno se vodilo računa da prilikom promene naduvavanje vrši na što nežniji način.  Naravno da putnici treba da nastave da vezuju sigurnosne pojaseve. Novim, osvetljenim dizajnom kaiševa, postavljanje sigurnosnih pojaseva je sada još intuitivnije." - Thomas W. Hellmuth Rukovodilac dela za razvijanje šasije i bezbednosti vozila.

"Upravljanje zadnjom osovinom čini S-Klasom upravljivom kao i kompaktni automobil. Čak i za S-Klasu sa dužim među-osovinskim rastojanjem, krug skretanja je smanjen na ispod 11 metara.. Zahvaljujući Active Parking Assist paketu sa kamerom od 360° stepeni, vozilo može kliziti i u uska parking mesta, uz prepoznavanje da li se neko kreće unutar tog prostora. Prilikom isprakiravanja, S-Klasa vodi računa o okolnom saobraćaju." - Jürgen Weissinger, glavni inženjer za S-Klasu.

"Ukoliko senzori otkriju predstojeći sudar, Pre-Safe Impulse Side preventivno će podići karoseriju za do 8 cm uz pomoć  E-Active Body Control sistema – na ovaj način se uticaj usmerava na naročito otporne strukture u donjem delu vozila. Još jedna karakteristika koja slavi svetsku premijeru, funkcija za upozorenje za izlaz sada daje upozorenje čim vozač ili suvozač posegnu za vratima. To je zato što MBUX Interior Assist  prepoznaje kada ruka priđe kvaki na vratima." - Michael Hafner, Head of Automated Driving.

Pregled glavnih karakteristika


Sa pet više-jezgranih (multi-core) procesora, više od 20 senzora i upotrebnom stereo kamere, E-Active Body Control sistem oslanjanja prediktivno reaguje na različite situacije u vožnji:

•    Potpuno aktivno ogibljenje na 48-voltnoj osnovi, sa veoma širim spektrom varijacija upravljanje karakteristikama u različitim režimima vožnje
•    Upravljačke jedinice sistema analiziraju situaciju u vožnji hiljadu puta u sekundi, i prilagođavaju ogibljenje u skladu sa njom
•    E-Active Body Control reguliše sile u oprugama pojedinačno na svakom točku, pored neutralisanja naginjanja i podizanja vozila
•    U Comfort režimu vožnje, Road Surface Scan koristi stereo više namensku kameru (SMPC) za nadgledanje površine puta ispred vozila. Ogibljenj vozila je se potom prilagođava kako bi u velikoj meri umanjilo pomeranje vozila prilikom prelaska neravnina na putu.
•    U Curve režimu vožnje, vozilo se aktivno naginje u krivinama. Funkcija naginjanja i udobno podešavanje ogibljenja uveliko doprinose udobnosti vožnje, dok se putnici sa osetljivim stomakom osećaju posebno dobro
•    E-Active Body Control omogućava novu Pre-Safe funkciju kada dođe do bočnog udara.

Detalji glavnih unapređenja

E-Active Body Control: Na vazdušno oslanjanje dodaje se polu-potporna hidropneumatika. Vazdušne opruge nose osnovno opterećenje karoserije vozila i postepeno regulišu nivo. Hidropneumatika generiše dinamičke sile koje prekrivaju sile vazdušnog ogibljenja i aktivno podržavaju karoseriju automobila. Na svakom točku, unutar osovine ugrađen je amortizer čije dve radne komore imaju podesivi ventil za prigušivanje i rezervoar hidrauličkog pritiska. Prigušivač je hidrauličnim vodovima povezana sa jedinicom motora/pumpe u 48 voltnoj mreži. Aktiviranje motora/pumpe omogućava prebacivanje hidraulične tečnosti da bi se stvorila razlika u pritisku unutar prigušivača, omogućavajući stvaranje aktivne sile. Jedinice motora/pumpe na sva četiri točka upravljaju centralnom upravljačkom jedinicom koja takođe aktivira ventile i kompresor za vazdušne opruge i zato uvek kontroliše ceo sistem ogibljenja.

Vazdušni jastuk za putnike pozadi: Cilindrične, cevaste strukture ispunjene su komprimovanim gasom i stvaraju strukturu u obliku krila. Veliki vazdušni jastuk nalik na šator, razvija se između dva krila, a okolni vazduh se naduvava preko posebno patentiranih ventila u koži. Ti su ventili dizajnirani tako da gas ne može iscuriti kada je suvozač uronjen u vazdušni jastuk. Relativno mala zapremina cevi omogućava brzo aktiviranje relativno velike zapremine vazdušnih jastuka. To se dešava sa relativno niskom silom i niskim rizikom od povreda, jer cevasta krila ustupaju prepreke. Vazdušni jastuk pojačava zadržavajući efekat sistema kaiševa i može podržati glavu i vrat da značajno smanje opterećenja na njima. U kombinaciji sa torbom i sigurnosnim pojasom na naduvavanje, S-Klasa postavlja nove standarde za bezbednost putnika na zadnjim sedištima.

Upravljanje zadnjom osovinom: Elektromotor pokreće zadnju osovinu preko pogonskog remena. Ovo vrši osovinsko podešavanje vretena. U zavisnosti od brzine i ugla upravljanja, zadnji točkovi se okreću u istom ili suprotnom smeru kao i prednji točkovi (vožnja u istom smeru ili u suprotnom smeru). Pojednostavljeno rečeno, ovo stvara veću okretnost i manji krug okretanja upravljanjem u kontrastu i veću stabilnost pri upravljanju u istom pravcu. U S-Klasi se puni ugao upravljanja od deset stepeni naročito koristi tokom manevara parkiranja. Podaci o životnoj sredini senzora vozila (radar, kamera, ultrazvuk) koriste se za velike uglove upravljanja kako bi se prilagodio maksimalni ugao relevantnoj situaciji. Sistem prelazi iz suprotnog smera u upravljanje u isti pravac pri brzini većoj od 60 km/h. Različiti načini vožnje oslanjaju se na različite strategije upravljanja. Odgovarajući uglovi i putanje zadnje osovine prikazani su u meniju režima vožnje na centralnom ekranu. Upravljanje zadnjom osovinom od 10° ima poseban režim rada sa snegom. Kada ga aktivira vozač, ugao upravljanja na zadnjoj osovini je smanjen, a karakteristike upravljanja su prilagođene posebnim uslovima površinskog snega.

Središnji vazdušni jastuk (dostupnost zavisi od zemlje): Tokom jakog bočnog sudara, postavlja se između sedišta vozača i suvozača smanjujući rizik od kontakta glava. Integrisan je u naslon vozača u sredini vozila. Središnji vazdušni jastuk se aktivira kada se prepozna jak bočni sudar I ispune određeni uslovi. Glavni faktori raspoređivanja su pravac udara, bočna strana udarca i popunjenost prednjih sedišta.

Pre-Safe Impulse Side: Pored poznatih funkcija, karoserija nove S-Klase može se lagano podići pre sudara kada zapreti bočni udar. Bočni radarski senzor može prepoznati potencijalni bočni sudar u ranoj fazi. Pokretač je E-Active Body Control sistem oslanjanja, koji može da podigne karoseriju za do 80 milimetara. Tako se smanjuje opterećenje na konstrukcijama vrata, jer prag vrata može da preuzme veći deo tereta zahvaljujući svom višem položaju. Kao rezultat, deformacija putničke ćelije i opterećenja koja deluju na putnike mogu se smanjiti.


Ime i prezime
Komentar