Salon automobila u Beogradu

Audi A3 sedan 1.4 TFSI

16. Oct 2014

Audi A3 sedan


Limuzina sa

 

sportskom

 

filozofijom



Nemački proizvođač Audi je svog takmaca u kompakt klasi, takozvanom C segmentu predstavio sada već davne 1996. godine. Model A3 je predstavljao hrabar iskorak u klasu gde ipak dominiraju automobili čiji je jedan od glavnih aduta ekonomska dostupnost kupca.

Koristeći platformu kao i drugi popularni modeli iz koncerna Volkswagen, Golfa IV, tada novi A3 pokušao je da privuče kupce dobro poznatim kvalitetima Audija, u prvom redu vrhunskim kvalitetom izrade kabinskog prostora i proverenom mehanikom. Oni malo stariji setiće se sigurno da je Audi i ranije imao modele nižeg segmenta, dovoljno je setiti se modela Audi 50, koji je obilato koristio mehaniku tadašnjeg Volkswagena Polo. Ipak, prva generacija A3 igrala je na sasvim drugu kartu i kao što je rečeno, više je naginjala utisku visoke klase i imala je u sebi „premijum dodir“. Prva generacija ostala je u proizvodnji sve do 2003. godine, kada ju je nasledila druga, koja je bila aktuelna čak do 2013. godine. Treća generacija, poznata pod kodnim nazivom 8V, prezentovana je javnosti 2012. godine na Salonu automobile u Ženevi. Aktuelna generacija postavljena je na najnoviju Volkswagen-ovu modularnu platformu, poznatu pod nazivom MQB, koju koriste i Golf VII i Seat Leon i nova Škoda Octavia.


Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Na Salonu automobila u Njujorku 2013. godine javnost je upoznala novi model, A3 sedan, odnosno klasičnu limuzinu, koja je do tog trenutka nedostajala u ponudi Audija u C segmentu.

Limuzinski oblik karoserije u C segmentu predstavlja relativno retku pojavu kada su u pitanju automobili nastali na Starom kontinentu. Njihov tržišni život je obično oduvek stajao u senci njihovih dvolumenskih blizanaca, koji su u Evropi bili daleko traženiji. Jedini izuzetak su činila siromašnija tržišta, gde su klasične limuzine bile ipak traženije u prvom redu zbog utiska prestiža koje takav tip automobila u pomenutim zemljama predstavlja.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Audi je i pre modela A3 sedan imao u ponudi verziju sa petoro vrata, koju je nazvao sportback. Ipak, želeći da očuva svoju posebnost, ponudio je i sedan formu u C segmentu, ali svakako ne kao jeftiniju alternativu klasičnim hečbek modelima. Za dizajn sedana bio je zadužen Markus Gleitz, dok je Dany Garand dizajnirao hečbek model A3. Sedan verzija se odlikuje sportskim nastupom i izuzetno agresivnim stavom, bar u testiranoj verziji. Sedan model A3 je 11 mm širi i čak 9 mm niži u odnosu na bratski Sportback.

Test automobil bio je u atraktivnoj crvenoj boji koje ja je isticala svu agresivnost i dinamičnost njegovih linija. Na prednjem delu se ističe masivni gril hladnjaka u klasičnom Audijevom stilu, kao i prednje svetlosne grupe koje mogu da budu i u punoj LED tehnologiji. Prednji branik je bogato dimenzioniran, sa diskretnim spojlerom u donjem delu koji akcentuje sportski doživljaj prednjeg dela automobila. Pogled iz profila otkriva želju dizajnera da automobilu podari siluetu kupea, sa niskom kupolom krova koja se spušta ka prtljažniku. Masivni aluminijumski naplatci, uz naglašene lukove točkova ostavljaju utisak muskuloznosti i dinamičnosti. Sam automobil ima kratke prepuste, koji uz veliko međuosovinsko rastojanje i raspon točkova na jednoj osovini daju sportski izgled.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Zadnji kraj izgleda vrlo elegantno, sa svedenim zadnjim svetlosnim grupama u LED tehnologiji i visoko postavljenim poklopcem prtljažnika. Takođe, masivan zadnji brannik zaokružuje izuzetno povoljan utisak o dizajnu A3 sedana.  Na poklopcu prtljažnika nalazi se diskretni spojler. Inače, Audi A3 sedan se od svoje “braće” razlikuje i po detaljima na poklopcu motora, branicima, kao i usisnicima za vazduh i grilu hladnjaka.

Dizajn eksterijera može da se oceni kao izuzetno uspešan, elegantan, sa dosta primesa sportske elegancije i mišićavosti u svom nastupu.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan

Ulazak u automobil je lak zahvaljujući bočnim vratima koja se široko otvaraju. Na prednjim sedištima ima dovoljno mesta, dok širok dijapazon podeđavanja sedišta omogućava da se vozač udobno smesti ispred upravljača. Ni putnici na zadnjim sedištima nisu zaboravljeni, tako da je zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju i njima ostavljeno sasvim dovoljno mesta.

Materijali koji su upotrebljeni za oblaganje enterijera odličnog su kvaliteta, dok je završna obrada precizna i dovoljno je reći da ispunjava i najviše standarde i prohteve kupca jednog velikoserijskog automobila. Uostalom, od Audija se ništa drugo i nije očekivalo. U zavisnosti od nivoa opremljenosti, može da se bira između četiri boje. Boje su crna, titanijum, siva, bež i kestenjasto braon. Postoji i opcija dvobojnog enterijera. Može da se izabere i materijal koji će se nalaziti na sedištima i tapacirungu, tako da je kupcu ostavljen širok izbor između tekstila, kombinacije tekstila i veštačke kože, Milano kože, kao i kombinacije napa kože i alkantara.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan

Linije enterijera su kombinacija elegancije i jednostavnosti. Iza obruča upravljača nalazi se instrument tabla koja je izuzetno pregledna i kod koje pokazivači broja obrtaja motora i trenutne brzine stoje u mirovanju vertikalno, što dodatno pojačava sportski doživljaj ovog automobila. Između dva instrumenta nalazi se multifunkcionalni displej, na kome je moguće očitati podatke sa putnog kompjutera.

Na upravljaču prijatno debelog obruča nalaze se komande audio uređaja. Centralna konzola je blago zaokrenuta ka vozaču i za razliku od dosadašnjih rešenja, na njoj se nalazi jako mali broj komandi. Ispod komandi automatskog klima uređaja nalaze se dva mesta za odlaganje osvežavajućih pića, dok se pri samom vrhu nalaze ventilacioni otvori kružnog oblika. Na samom vrhu instrument table, odnosno centralne konzole nalazi se TFT ekran koji se pritiskom na dugme izvlači, odnosno uvlači kada se ne koristi.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Između prednjih sedišta smeštena je komanda Audijevog MMI sistema za komunikaciju automobila i vozača. Ovaj sistem koristi Tegra 3 procesor koji je sposoban da prepozna i rukopis, što je zaista zanimljivo rešenja u C segmentu.

Prtljažnik je zapremine 425 litara, koji će zadovoljiti potrebe manje porodice na letovanju. On je kvalitetno tapaciran, relativno pravilnog oblika, ali može dam u se  zameri na nešto manjem otvoru, što je i karakteristika manjih sedana.

Na testiranju EuroNCAP organizacije A3 hečbek je osvojio svih pet zvezdica. Ukoliko se posmatra po kategorijama, zaštita odraslih putnika je vrednovana sa 95, a dece sa 87%. Zaštita pešaka je ocenjena sa 74, dok je upotreba sistema asistencije vrednovana sa 86%. Treba imati u vidu da je testiranje obavljeno 2012. godine, kao i da su u međuvremenu pooštreni kriterijumi. Ipak, imajuči u vidu sisteme bezbednosti koje je Audi primenio, uopšte ne treba sumnjati u vrhunsku zaštitu koju on pruža vozačima i putnicima.
 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Prednji i bočni vazdušni jastuci, zatim vazdušni jastuk za kolena vozača, kao i vazdušne zavese staraju se da ukoliko dođe do sudara povrede bude minimalne. Pored standardnih sistema poput ABS-a i ESP-a, u A3 sedan mogu da budu ugrađeni i sa sistemi poput Audi active lane assist, kao i Audi side assist. Prvi sistem pomaže vozaču da ostane u svojoj saobraćajnoj traci (opseg delovanja od približno 60 do maksimalno 250 km/h). Ukoliko je sistem uključen i u stanju pripravnosti, a vozač nije aktivirao pokazivač pravca, Audi active lane assist blagim, korektivnim okretanjem upravljača upozorava na nenamerno skretanje u stranu ili napuštanje saobraćajne trake, pri tome vozač može da izabere da li želi neprestanu podršku ili neposredno prilikom prelaska preko obeleženih linija na kolovozu (moguć izbor trenutka aktivacije upravljača ranije/kasnije). Po želji vozača moguće je podešavanje i vibracije upravljača, sistem uključuje i podršku za dugo svetlo koja u okviru granica sistema samostalno prepoznaje svetla vozila iz suprotnog smera, zadnja svetla ostalih učesnika u saobraćaju, kao i mesta. U zavisnosti od situacije u saobraćaju, dugo svetlo se automatski uključuju/isključuje. Audi side assist uz pomoć radara kontroliše sistem oko vozila pri brzini iznad 30 km/h, pri čemu u slučaju prisustva nekog vozila aktivira LED signalne lampice ugrađene u spoljne retrovizore. Na ovaj način se poboljšava bezbednost jer se eliminiše postojanje neprimećenog vozila u mrtvom uglu.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Oprema testiranog automobila bila je izuzetno bogata. Pored atraktivne vatreno crvene boje, detalj koji nam se najviše svideo je svakako i panoramski krov sa mogućnošću otvaranja. Automatski klima uređaj, kao i odličan audio uređaj su upotpunili prijatnu atmosferu. Kompletan elektropaket nam je pružio pun konfor korišćenja vozila, tako da je nažalost iako kratka, probna vožnja na nas ostavila zaista snažan utisak.

Ispod poklopca motora nalazi se pogonski agregat koji u potpunosti prati aktuelni trend downsizinga. U pitanju je bio benzinski četvorocilindarski agregat, sa turbinom, i direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre. Rezultat primenjene najmodernije tehnologije je snaga od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 250 Nm.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Jedno od najzanimljivijih tehničkih rešenja je i COD (cylinder-on-demand) koji prepoznaje manje opterećenje pogonskog agregata i isključuje dva cilindra. U vožnji ovaj sistem može da se primeti po zaista minimalnom trzaju prilikom vožnje otvorenim putem konstantnom brzinom i sa blago pritisnutom pedalom akceleratora.

Ovaj 1,4-litarski motor automobilu obezbeđuje kombinovanu potrošnju od svega 4,7 litara na 100 km, emisija CO2 iznosi 109 grama po kilometru. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 8,4 sekunde, a maksimalna brzina automobila sa ovim motorom iznosi 219 km/h. Mora da se prizna da po zapremini maleni motor pruža dostojne performanse automobilu koji će u potpunosti da ispuni želje i potrebe većine vozača.

Prenos snage odvija se na prednje točkove, preko preciznog šestostepenog menjača kratkih hodova i odlično proračunatih prenosnih odnosa.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Oslanjanje napred izvedeno je po tipu McPherson, pri čemu se ono spaja na aluminijumsku subšasiju. Pozadi se nalazi most sa četiri spone i odvojenim rasporedom amortizera i opruga, kao i pomoćni ram i cevasti stabilizator. Ponašanje u vožnji je vrlo predvidivo, što smo imali prilike da proverimo i na stazi Autokomerc karting centra. Vođenje kroz krivine je precizno, reakcije na upravljač su progresivne i automobil ostaje sa sva četiri točka na zemlji čvrsto u gotovo svim situacijama.

Kočni sistem je sasvim dorastao svom zadatku i sa lakoćom izlazi na kraj sa masom Audija A3, pri čemu ga je zaista izuzetno teško dovesti do samih granica izdržljivosti.

Audi A3 u sedan verziji zaista predstavlja jedan sasvim novi doživljaj u C segmentu. Jedinog pravog takmaca trenutno ima u atraktivnom rivalu iz Štutgarta, modelu CLA. Limuzinski oblik u slučaju našeg test automobila ne znači da je ono namenjeno siromašnijim tržištima, već onim dobrostojećim kupcima koji ne žele da voze klasični hečbek, već elegantnu limuzinu skromnijih dimenzija. Sudeći po prvim reakcijama publike, može se reći da su marketing stručnjaci iz Ingolštada uradili pravu stvar i ovog puta. Obzirom da se radi o Audiju koji ima sve karakteristike svoje veće braće, uz relativno umerenu cenu, koja je na nivou recimo Passata, sigurni smo da će ovaj model lako naći svoj put do većeg broja kupaca.

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


 

Tehničke karakteristike

 

 

Model

Audi A3 1.4 TFSi sedan

Motor

4-cilindarski redni, 4 ventila po cilindru, benzin, postavljen napred poprečno, 2 bregaste osovine u glavi motora, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno ubrizgavanje, turbopunjač, međuhladnjak, Cylinder-on-demand

Zapremina

1.395 cm3

Prečnik i hod klipa

74.5 x 80.0 mm

Odnos kompresije

10.0 :1

Najveća snaga

110 kW (150 KS) pri 5.000 o/min

Najveći obrtni moment

250 Nm pri 1.500-3.500 o/min

Prenos snage

Pogon na prednje točkove, ručni šestostepeni menjač

Hodni sistem

Napred: Prednji most sa nezavisnim oslanjanjem tipa McPherson sa donjim trouglastim poprečnimi ramenima, pomoćni ram od aluminijuma, cevast stabilizator

Pozadi: Zadnji most sa četiri spone i odvojenim rasporedom amortizera i opruga, pomoćni ram, cevast stabilizator

Upravljač

Električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Kočni sistem sa sistemom protiv blokade točkova (ABS) i elektronskom raspodelom sile kočenja (EBV); hidraulična asistencija pri naglom kočenju sa dvostepenom karakterističnom linijom pojačivača sile kočenja (Dual Rate), diskovi napred/nazad, samoventilirajući napred

 

Točkovi i pneumatici

7,5J x 17, 225/45 R17

Radijus okretanja

oko 11 metara

Dimenzije (D x Š x V)

4.456 x 1.796 x 1.416 mm, međuosovinsko rastojanje 2.637 mm, napred trag točkova 1.555 mm, pozadi trag točkova 1.526 mm, zapremina prtljažnika 425 litara, rezervoar za gorivo 50 litara

Koeficijent otpora vazduha

Cw = 0,27

Mase

Prazno vozilo 1.315 kg, najveća dozvoljena 1.790 kg, dopušteno opterećenje 475 kg, dozvoljeno opterećenje krova 75 kg, težina prikolice bez kočnica 650 kg, vuča prikolice sa kočnicama 1500 kg

Performanse

Najveća brzina 219 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8.4 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 5.9 l/100 km, na otvorenom 4.2 l/100 km, u mešovitoj vožnji 4.8 l/100 km

Emisija CO2

111 g/km

Garancije

Na mehaničke komponente 3 godine/100.000 km, na boju 3 godine, protiv prohrđavanja 12 godina

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan

 

Audi A3 sedan - dimenzije

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedanAudi A3 sedan


Ime i prezime
Komentar