Dacia Dokker Stepway 1.2 TCe

01. Oct 2015

http://www.netauto.rs/uploads/useruploads/Vozili-smo/Dacia-Dokker-Stepway-0088.jpg

 

Stvoren i za pustolovine

 


Dacia automobili rezultat su jednostavnog saznanja: automobili su nam potrebni i možemo da ih volimo , ali to ne znači da za njih mora da se da plati malo bogatstvo. Novim modelima marke Dacia ova tvrdnja dobija svoje pravo značenje. Kao brend Grupe Renault, Dacia se oslanja na dokazana, delotvorna i pouzdana tehnička rešenja. Zato svojim kupcima rumunski proizvođač. Automobili marke Dacia opremljeni su modernim, efikasnim i štedljivim benzinskim i dizel motorima najnovije generacije.

Svako pojavljivanje nekog novog modela rumunskog proizvođača označava i svojevrstan pomak, nezavisno da li se on odnosi na dizajn, opremu, tehnička rešenja ili jednostavno na novi pristup postojećem modelu. Ilustrativan primer mogao bi da bude model Sandero ili njegovo izdanje Stepway. Dacia uspešnu formulu, koju i tržište dobro prihvati razvija dalje. Pa je tako od prošle jeseni robusniji izgled inspirisan crossover modelima koji donosi Stepway oznaka dobio i model Dokker.

Mi smo imali priliku da se kroz višednevnu test vožnju bolje upoznamo sa Daciom Dokker Stepway 1.2 TCe 115.

Proverenim receptom Dacia je Stepway verzijom model Dokker od zahvalnog dostavnog vozila pretvorila u luksuzni i prostrani monovolumen. Ovakva, pomalo neobična kombinacija dostavnog automobila i udobnog porodičnog monovolumena nije nešto novo u automobilskoj industriji. Mnogi brendovi imaju takve automobile u svojoj ponudi jer ovakav koncept ima dosta prednosti, pre svega veoma mnogo prostora i za putnike i za prtljag što ga čini praktičnim porodičnim automobilom koji može da ispuni sve zahteve porodičnih putovanja, različitih transporta ili nekog malog biznisa.

Da se podsetimo da su duže od decenije u prodaji Citroen Berlingo, Renault Kangoo, Volkswagen Caddy, …

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Dokker Stepway je vizuelno veoma atraktivan za jedan MPV, a ono što ga čini privlačnim je atraktivan komplet vizuelnih dodataka. Robusnom plastičnom zaštitom okružena je čitava karoseriju tako da su zaštićeni rubovi blatobrana, branici ali i pragovi i donji delovi vrata. Na ovaj način ne samo da se postiglo da Dokker izgleda šire i zanimljivije nego ima i vrlo praktičan značaj - da zaštiti karoseriju od kamenčića i šiblja pri off roud vožnji. Kad je reč o silaženju sa asfalta treba odmah da se kaže  da je robustan izgled ovog automobila u funkciji njegovog imidža, a ne za savladavanja zahtevnih terena.  Dokker Stepway nije opremljen pogonom 4x4 i ne raspolaže elektronskim programima za preraspodelu snage na pogonske točkove prilikom kretanja po klizavoj podlozi.

Prednjim delom i specifičnom karoserijom, štitnik napred/nazad, svetlima za maglu i dvobojnim branikom, proširenim blatobranima, elementima u boji tamnog metala –aluminijumski naplatci od 16 inča, retrovizori i dvobojni krovni nosači, kao svojom ekskluzivnom plavom metaliziranom Azurite bojom, Dokker Stepway prikazuje kompaktan i prepoznatljiv avanturistički dizajn.

Unutrašnjost je prepoznatljiva već na prvi pogled jer Dokker Stepway ima specifične presvlake sa plavim vezom i plavim šavovima kontura sedišta. Brojač i ventilacioni otvori su zaokruženi plavom bojom koja se nalazi i na konturama instrument table u centralnom prednjem delu. Plava boja je u kontrastu sa tamnim bojama unutrašnjosti što dodatno naglašava dinamičnost ove Stepway verzije.


Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway
 

Multimedija


Dokker Stepway nudi još potpuniju opremu koja obuhvata multimedijalni sistem Media Nav, klima uređaj, regulator-limiter brzine, senzore za vožnju unazad…

Volan podesiv po visini na sebi ima komande za tempomat i limitator brzine, ali se prema standardnom Renault rešenju iza volana nalaze tasteri za jačinu zvuka audio sistema, promenu radio stanica ili pesama koje se nalaze na USB-u sticka, tu je takođe i komanda za javljanje na telefonski poziv.

Infotainment sistem s crnom pozadinom i žuto-narandžastim znakovima različitih veličina dobro je dizajniran, jasan je i pregledan.

Glavni meni sastoji se od šest podmenija (radio, mediji, telefoni, karta, navigacija, postavke) putem kojih vozač ima sve što mu je potrebno. Nema CD čitača, ali USB i povezivanje pametnog telefona preko Bluetootha su sasvim dovoljni.

Navigacija na velikom ekranu, kakav je ovde postavljen, pregledna je i laka za korišćenje uz veliki broj postavki.

Mobilni telefon povezan preko blututa sasvim dobro funkcioniše, dobro se čuje i u kabini, a i sagovornici kažu da jasno čuju. Audio zvuk je dobrog kvaliteta, premda smo zbog velikog prostora i većih metalnih površina isprva bili skeptični, ispostavilo se da nema izobličenja, a posebnu pohvalu zaslužuje mogućnost da se jačina zvuka podesi tako da se prilagođava brzini kretanja.

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Enterijer Dacije Dokker Stepway je standardan, glavna karakteristika je funkcionalnost što je i razumljivo ako se zna njegova namena. Kokpit je napravljen od tvrde plastike koja ne zahteva posebno održavanje, a relativno je otporna na svakodnevno korišćenje i ne proizvodi neprijatne zvukove ni posle većeg broja pređenih kilometara. Ima i velikih površina koje nisu obložene plastikom nego je lim u boji karoreserije što je malo neuobičajeno za putničke automobile. Pored toga još neki detalji ukazuju da je njegovo poreklo “teretnjak”, kao na primer klizači sigurnosih pojaseva koji su otvoreni. U svakom slučaju ne može da se kaže da je bilo koji detalj neestetski.

Zanimljivi su veliki okrugli otvori za ventilaciju koji su u sivoj boji kao i obrub koji ih povezuje u jednu celinu sa ekranom osetljivim na dodir od 7 inča. Ispod, na dohvat ruke, nalaze se tri prekidača ručnog klima uređaja. Još niže postavljeni su prekidači tempomata i limitatora brzine koji rade u kombinaciji s komandama koje se nalaze na upravljaču.

Na tabli sa instrumentima, oblikovani u maniru Renaulta, nalaze se blago položeni obrtomer i brzinomer, a tu je i ekran putnog računara koji prikazuje po jednu informaciju. Prekidačem na ručici brisača selektuje se neka od devet različitih informacija putnog računara.  Komforu posebno doprinosi dobra opremljenost, a pre svega multimedijalni sistem Media Nav s velikim ekranom postavljenim na sredinu koji je osetljiv na dodir tako da se pomoću kojega se upravlja navigacijom, Bluetoothom...

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Vozač se za upravljačem se vozač oseća prijatno, pozicija sedenja je povišena tako da omogućuje dobru preglednost ispred automobila, ali i pozadi uz pomoć velikih spoljašnjih retrovizora.

Koliko je unutrašnjost Dokkera Stepway klasična sa aspekta estetike toliko je ekstremna kada je u pitanju prostranost koja oduševljava pre svega na porodičnim putovanjima, al ii kada se ukaže potreba za prevozom nečeg gabaritnijeg. Dokker je sigurno među rekorderima po veličini prostora.

Dokker Stepway ima prtljažnik zapremine 800 litara koji je u potpunosti upotrebljiv zbog ravnih stranica prtljažnika, a prema potrebi može dodatno da se poveća preklapanjem zadnje klupe i naslona suvozačevog sedišta. Na taj način prtljažni prostor dostiže maksimalni kapacitet od 3.300 litara. Dokker omogućuje prevoz većih tereta ukupne nosivosti do 750 kilograma. Visina praga praznog vozila je 570 mm, visina otvora prtljažnika 1.094 mm, a dužina prtljažnog prostora iza naslona zadnjih sedišta je 1.164 mm. Poređenja radi Volkswagen Caddy ima prtljažni prostor maksimalne zapremine 3.200 litarai nosivost od 730 kg.

Vrata prtljažnika su dvodelna i asimetrična kao kod prve generacije karavan verzije Dacie Logan. Mogu da se otvore pod uglom od 90°, odnosno od 180°, ako se skine blokada postavljena sa unutrašnje strane zadnjih vrata.

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Ulazak u automobil je lak s obzirom na visinu karoserije i da se prednja vrata široko otvaraju. Međutim specifičnost su široka bočna klizna vrata, vrlo čvrste konstrukcije koja se otvaraju bez ikakvog napora zahvaljujući velikoj ručici. To dozvoljava i najmlađima da lako uđu i zauzmu svoje mesto. Dokker je inače automobil sa rekordnom širinom bočnih kliznih vrata.

Stakla na prozorima prednjih vrata  mogu da se podižu i spuštaju električnim putem komandama koje se nalaze na oblogama vrata, dok su na kliznim vratima leptir stakla koja omogućuju cirkulaciju vazduha i u zadnjem delu kabine.

Sedišta su relativno udobna ne izazivaju umor ni pri dužem sedenju, ali bilo bi komfornije da su za nijansu masivnija. Prostora na svim sedištima, i napred i pozadi ima sasvim dovoljno tako da pet osoba koliko može u Dokker da se smesti može prijatno da se oseća.

Proizvođač tvrdi da više prostora u širinu i visinu ne može da se nađe ni u jednom modernom automobilu. Široka karoserija i dodatni prostor naročito pogoduju porodicama kojima su potrebna i tri dečija sedišta uz napomenu da sasvim udobno može da se sedne između dva postavljena sedišta na zadnjoj klupi.

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Raskošnu visinu unutrašnjosti Dacia je iskoristila tako što je u prostor iznad vozača i suvozača postavila poveću, vrlo praktičnu policu.

Da bi boravak u Dokkeru bio što bolje organizovan u njemu se nalaze brojne praktične i ergonomske pregrade ukupne zapremine 44 litre. U veliki otvoreni prostor na instrument tabli može da se stavi prenosni računar ili dokumenti formata A4. Dokker ima i zatvorenu policu za rukavice zapremine 6,6 litara kao i pomenutu policu ispod krova zapremine 12 litra. S vozačeve leve strane nalazi se mali zatvoreni prostor za sitnije predmete, kao što je na primer metalni novac.

U velike pregrade u prednjim vratima može da stane boca od 1,5 litra. Dvostruki držač za čaše kao i polica, nalaze se na centralnoj konzoli, kao i pregrada u koju može da stane boca od pola litre. Na poleđini naslona prednjih sedišta nalaze se džepovi.

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

 

 

 

Bezbednost


Aktivna  bezbednost
Kočni sistem Dacie Dokker Stepway istii je kao kod standardnog Dokkera. Sastoji se od ABS-a sa elektronskom raspodelom kočne sile i sistema za pomoć pri naglom kočenju. U ponudi je i sistem za kontrolu smera vozila (ESC) koji koristi Continentalov uređaj najnovije generacije, Continental Mark 100. Sistemom kontrole proklizavanja i aktivnom zaštitom od prevrtanja, sistem pomaže da se zadrži pravac kretanja automobila u teškim uslovima vožnje, na primer pri izbegavanju prepreke, zanošenju u krivini ili vožnji po klizavom putu.

Pasivna bezbednost
Da bi garantovali najveću zaštitu svojih putnika, Dacia Dokker je preuzela ojačanu konstrukciju koju su ispitali i potvrdili inženjeri Renault-a. Napravljena je od čelika i drugih materijala koji najbolje apsorbuju i raspršuju energiju.

Sigurnosni pojasevi imaju graničnike zatezne sile koji štite grudni koš u slučaju sudara. Sistem zadržavanja vozača upotpunjen je pirotehničkim predzatezačima koji u slučaju naglog kočenja postupno stežu pojas u visini grudnog koša i karlice radi optimalnog zadržavanja vozača u sedištu. Automobil je serijski opremljen vazdušnim jastukom za vozača i suvozača i bočnim vazdušnim jastucima za zaštitu glave i grudnog koša.

Sistem ISOFIX ugrađen na tri sedišta na zadnjoj klupi omogućava jednostavno pričvršćivanje dečijih sedišta sa naslonom ili bez njega.

Dacia Dokker vrlo dobro štite i pešake. Debljina i krutost prednjih branika posebno su konstruisani da bi im zaštitili noge. Poklopac motora i blatobrani konstruisani su tako da upiju energiju mogućeg udarca u pešaka, a ispod poklopca motora, na mestima gde je moguć udarac glavom, nema tvrdih elemenata.

 

 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

Dokker Stepway koji smo vozili pokretao je benzinski motor s četiri cilindra 1,2 TCe 115 (Euro 5), koji je prvi put predstavljen na Renaultu Meégane i Scenic Kolekcije 2012. To je prvi motor grupe Renault koji je dobio turbinu i direktno ubrizgavanje. Lak je jer je od aluminijuma, spaja zadovoljstvo u vožnji, ekonomičnost i malu emisiju CO2, a snagom od 115 KS uporediv je s 1,6-litarskim motorom. Veliki obrtni momenat od 190 Nm isti je kao kod dvolitarskog motora.

Devedeset odsto snage dostupno je već od 1.500 o/min, a u celini u rasponu od 2.000 do 4.000 o/min što obezbeđuje dobra ubrzanja u vožnji. Automobil je startan i vožnja je sasvim korektna kako u gradu tako i na putu. Tome doprinosi i petostepeni ručni menjač kod kojeg su hodovi ručice dobro odmereni i precizni.

Motor je vrlo tih u vožnji, akustična izolacija je solidna tako da nije neprijatno ni kada se vozi većim brzinama po autoputu.

Prednje oslanjanje tipa McPherson s trouglastim ramenima isto je kao i kod ostalih modela Dacia. Zadnje oslanjanje preuzeto je iz modela Renaulta Kangoo, ima torzionu osovinu s programiranim uslovima i spiralne opruge. U ovoj verziji Dokkera ugrađen je stabilizator razmere 20,3 mm. Ovako koncipirano oslanjanje omogućuje dobro “ležanje” na putu i povećanu stabilnost u krivinama. Na taj način nema velike razlike između nagiba karoserije praznog i opterećenog Dokkera. Pri vožnji u krivinama dobro ih savladava i predvidljiv je premda mu je težište visoko.

Vozi se sa zadovoljstvom i ni po jednom osnovu nije inferioran, njime može bezbedno da se pretiče, na usponima ne traži uvek niži stepen prenosa, a može i da se vozi do fabrički deklarisane maksimalne brzine. Međutim kada je opterećen nešto je tromiji i traži veći broj obrtaja, ali ne drastično tako da ni to ne utiče značajnije na performanse.

Ono što utiče na performanse je vožnja u Eco modu kada su sve vozne karakteristike sporije, ali sa druge strane manja je potrošnja goriva, a samim tim i emisija CO2. To ga čini i ekološki podobnim što danas nije zanimarljiva karakteristika.
 

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Tehničke karakteristike


 

Model

Dacia Dokker Stepway 1.2 TCe 115

Motor

4-cilindarski redni, 4 ventila po cilindru, turbo benzinski, postavljen napred poprečno, 2 bregaste osovine u glavi motora pokretane lancem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno ubrizgavanje benzina u cilindar, Euro 5

Zapremina

1.198 cm3

Prečnik i hod klipa

72.2 x 73.1 mm

Odnos kompresije

11 :1

Najveća snaga

84 kW (115 KS) pri 4.500 o/min

Najveći obrtni moment

190 Nm pri 2.000 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, manuelni menjač sa pet stepena prenosa

Hodni sistem

Napred MacPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi torziona osovina sa spiralnim oprugama

Upravljač

Električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi, nazad doboši, Pomoć pri naglom kočenju, Elektronski razdelnik sile kočenja, ABS Bosch 8.0, AFU i ESC

Pneumatici

195/55 R16

Dimenzije (D x Š x V)

4.363 x 1.767 x 1.846 mm, međuosovinsko rastojanje 2.810 mm, zapremina prtljažnika 800 / 3.300  litara, rezervoar za gorivo 50 litara, masa praznog vozila 1.205 kg, nosivost 600 kg, klirens 189 mm

Mase

Prazno vozilo 1.180 kg, najveća dozvoljena 1726 kg, dopušteno opterećenje 559 kg

Performanse

Najveća brzina 175 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10.7 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 7.9 l/100 km, na putu 5.6 l/100 km, u mešovitoj vožnji 6.5 l/100 km

Emisija CO2

149 g/km


Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

 

Dacia Dokker Stepway - dimenzije

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

 

 

 

Oprema


Pored off road izgleda, ovaj automobil je već u osnovnom paketu sasvim solidno opremljen. Ukoliko se dopuni nekom od opcija sa spiska dodatne opreme može da se dobije automobil koji će da zaseni većinu poznatijih konkurenata.

Serijska oprema
ABS + AFU (pomoć pri naglom kočenju)
Prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača
Bočni vazdušni jastuci napred za zaštitu glave i grudnog koša
Kodirana blokada paljenja
Pregrade u prednjim i zadnjim vratima
Crne bočne zaštitne lajsne
Zadnja klupa sa preklopivim naslonom deljiva u odnosu 1/3 – 2/3, moguće potpuno sklapanje
Pokrivka prtljažnika
Ručni klima uređaj
Daljinsko centralno zaključavanje
Servo upravljač
Dnevna svetla
Električni podizači prednjih stakala
Mrežasti džepovi na poleđini prednjih sedišta
Utičnica od 12 V napred i pozadi
Svetla za maglu
Grejani i elektro podesivi spoljašnji retrovizori
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP) sa funkcijom protiv proklizavanja (ASR)
Sistem za pričvršćivanje dečijih sedišta Isofix na sva tri sedišta pozadi
Mogućnost otvaranja bočnih leptir stakala
Desna ostakljena klizna vrata

Dizajn
Ukrasne lajsne na prednjoj masci i prtljažniku u crnoj boji
Sivo-plavi okviri ventilacionih otvora i komande na upravljaču
Središnji deo instrument table u sjajnoj crnoj boji sa sivo-plavim okvirom
Tamnosiva boja unutrašnjosti

Spoljašnji paket Look Stepway
Krovni nosači i spoljašnji retrovizori Dark Metal
Aluminijumske felne Dark Metal od 16 inča
Zaštita donjeg dela prednjih i zadnjih branika
Ukrasni rub svetala za maglu
Zaštita voznog sistema napred i pozadi u boji sjajnog hroma
Zaštita prednjih i zadnjih blatobrana
Nalepnica Stepway na prednjim vratima
Crne spoljašnje i unutrašnje ručice na vratima
Pesvlake Stepway sa izvezenim sivo-plavim logotipom ”Stepway“

Opcije
Zadnji senzori za parkiranje
MEDIA NAV (7-inčni ekran osetljiv na dodir sa navigacijom, radio, audio i USB utičnica, audio streaming, telefoniranje putem Bluetooth-a sa komandama na upravljaču)
Regulator i ograničivač brzine
Podešavanje visine vozačevog sedišta, upravljača i prednjih sigurnosnih pojaseva
Karta Evrope u navigaciji
Metalik boja
Rezervni točak + dizalica
Putni računar
Leva ostakljena klizna vrata.


Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway

Dacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker StepwayDacia Dokker Stepway


Ime i prezime
Komentar