Za Jeep 2021. biće posebna godina jer ovaj brend slavi 80 godina liderstva u okviru 4x4 vozila, slobode u vožnji na otvorenom i u avanturama. Rođen 1941. godine, ovaj brend uvek je bio pionir novih segmenata i tehnologija. Njegova legenda započela je modelom Willys MB – prvim 4x4 vozilom u masovnoj proizvodnji – i nastavila se 1949. godine pojavom prvog SUV vozila: 4x4 Willys Wagon. U regionu Evrope, Bliskog Istoka i Afrike, proslava 80. godišnjice obeležavaće se tokom čitave 2021. godine.
Jeep Grand Cherokee 3.0 Summit
28. Apr 2015
U svemu vrhunski
Sada već pomalo daleke 1992. godine na severnoameričkom kontinetnu pojavio se sasvim novi predstavnik u tada tek nastajućoj SUV kategoriji srednje veličine. Nastao je u okvirima legendarnog proizvođača terenskih vozila i vremenom je njegovo ime postalo sinonim za ovu vrstu vozila, tako da se danas svaki terenac bilo koje marke naziva džip.
Jeep je razvijen iz potrebe za jednim svestranim i okretnim vozilom sa pogonom na sva četiri točka, koje mora da bude robusno, pouzdano i izdržljivo. Svaki iole bolji poznavalac automobila prepoznaće da se radi o modelu Willys, koji je nastao u Drugom svetskom ratu i pomogao saveznicima da pobede nemačke oružane snage.
Razvoj novog vozila ove koncepcije započeo je 1983. godine, kada je AMC želeo da tržištu ponudi novi i veći model u odnosu na klasičan Cherokee. Larry Shinoda, Alain Clenet i najpoznatiji među njima, Giorgetto Giugiaro bili su odgovorni za nastanak novog modela, koji je ugledao svetlost dana 1992. godine. Prva generacija ostala je u proizvodnji sve do 1999. godine, kada je usledio znatno unapređeni model. Zastareli benzinski agregati V8 konfiguracije zamenjeni su modernijim Chryslerovim, označenim kao Powertech.
Mercedes Benz i Porsche su značajno pomogli Chrysleru, odnosno Jeepu da dodatno učvrsti karoseriju i vozni sistem. Dalji razvoj doveo je do pojave treće generacije, ne tako davne 2005. godine. Novi model bio je dodatno usavršen u smislu poboljšane zvučne izolacije, smanjenih vibracija, pri čemu je dodatno dobio na prefinjenosti. Takođe, značajno je podignut i nivo opremljenosti, tako da je novi model pored ostalog dobio i ksenonske svetlosne grupe. Donji deo branika je bilo moguće ukloniti, tako da se povećaju terenske sposobnosti nove generacije. Treća generacija Grand Cherokeeja je donela sa sobom znatno unapređeno i poboljšano ponašanje na asfaltu, ponajviše zahvaljujući zadnjoj multilink osovini, kakva je upotrebljena i na modelu Liberty još 2002. godine.
I najzad, 2010. godine predstavljena je četvrta generacija popularnog SUV modela. Novi model ušao je u prodaju u leto iste godine kao vozilo modelne 2011. godine. Ova četvrta generacija osvojila je preko 30 nagrada, između ostalog i za izuzetnu sposobnost terenske - off roud vožnje, luksuz, odnos uloženo-dobijeno, kao najbolje vozilo u klasi, ali i za bezbednost. Ove nagrade su najnoviju generaciju Grand Cherokee-ja učinile najnagrađivanijim SUV-om ikada.
Restilizacija je usledila 2014. godine, i sa sobom je donela blago izmenjen prednji kraj vozila, kao i dosta promena u mehanici, u prvom redu na automatskom menjaču koji je drastično unapređen.
Na našem testu našao se Grand Cherokee u Summit paketu opreme. Njegov eksterijer zaista ostavlja fascinantan utisak kako na nas, tako i na okruženje. Sjajna crna boja vozila, označena u nomenklaturi proizvođača kao Brilliant Black zaista je ulivala strahopoštovanje prema ovom vozilu. Njegove raskošne dimenzije su dodatno akcentovale taj utisak i činile da ovaj Jeep bude zapažen uvek i svugde.
Na prednjem kraju vozila isticale su se maska hladnjaka i prednje svetlosne grupe koje su pomalo nepravilnog oblika. Maska hladnjaka je oblika karakterističnog za američkog proizvođača, sa sedam vertikalnih otvora, čije su ivice u ovom paketu opreme hromirane. Takođe, i samo saće prednje maske je takođe hromirano. Prednji branik je izrazito masivan, i u Summit paketu opreme je sa hromiranom lajsnom koja se pruža od jednog do drugog kraja. Kućišta maglenki su takođe naglašena hromiranim lajsnama. Ovakva količina hroma stoji u savršenom kontrastu sa atraktivnom crnom bojom karoserije, dajući specifičnu dozu elegancije ovom impozantnom SUV-u.
Pogled na bok, pored raskošnih dimenzija, otkriva i lako akcentovane lukove točkova, koji su pod svoje okrilje ugostili aluminijumske naplatke sa efektnim hrom završnim slojom dimenzija od čak 20 inča. Na boku vozila, hrom je moguće pronaći još i na kvakama, kao i na natpisu modela u donjem delu prednjih vrata. Na krovu se ističu uzdužno postavljene „sanke“, koje podižu upotrebljivost vozila, predstavljajući idealno mesto za fiksiranje nosača recimo nekog skupog bicikla, koji se savršeno uklapa u imidž moćnog vozila za slobodno vreme.
Zadnji kraj vozila je kao što se i očekuje skoro pravilnog oblika. Veliki krovni spojler je pronašao svoje mesto na restilizovanoj verziji pomažući smanjenju potrošnje goriva i neželjenom opstrujavanju vazduha iznad zadnjeg dela vozila. Izuzetno atraktivan utisak na posmatrača ostavljaju i LED zadnja svetla (stop lampe). Zadnji branik je masivan i u njegovom donjem delu, sa obe strane nalazi se po jedan izduv koji je hromiran i savršeno uklopljen u njegove konture. Navedeni završetak izduvnih cevi je standardan već od drugog (Limited) po redu paketa opremljenosti.
Svakako se svojevrsnom privilegijom može smatrati upoznavanje sa enterijerom Grand Cherokee-ja, pogotovo u Summit paketu opreme, koji je pozicioniran na samom vrhu ponude. Kompletan enterijer obložen je kožom odličnog kvaliteta. Na prednjim sedištima, kako vozačevom tako i suvozačevom, ima zaista puno mesta i zahvaljujući podešavanjima koja se izvode električnim putem može da se zauzme idealna pozicija za sedenje. Na zadnjoj klupi ima više nego dovoljno mesta, pri čemu sedišta nisu prekomerno profilisana, tako da komotno mogu da se smeste i tri odrasla putnika bez ugrožavanja njihovog konfora. Prtljažnik je sasvim očekivano izdašnih dimenzija, pri čemu se ispod njegovog poda nalazi rezervni točak uobičajenih dimenzija, što je svakako za pohvalu.
Upravljač je odlično tapaciran, koža koja je upotrebljena vrhunskog je kvaliteta. Iza njega se nalazi instrument tabla, koja predstavlja pravi mali informacioni centar. Zahvaljujući savremenoj tehnologiji, njen prikaz mogže da se menja i tako ekran od 7 inča izveden u TFT tehnologiji omogućava individualizovan prikaz željenih funkcija, počev od brzine kretanja, pa sve do usmerenosti točkova i položaja svakog pojedinačnog točka, što je izuzetno korisno u terenskoj vožnji. Ovaj displej može da prikazuje potpuni brzinomer, navigacioni uređaj, Selec-Terrain sistem, Quadra-Lift sistem...
Centralna konzola je blago izvučena u odnosu na ostatak prednjeg panela. Na njoj centralno mesto zauzima displej U-connect sistema, dimenzija 8.4 inča. Preko njega mogu da se podešavaju audio sistem, parametri samog vozila, GPS navigacija sa 3D mapama najnovije generacije... Takođe, i prikaz kamere za hod unazad se nalazi upravo na ovom displeju. Obzirom da je on na sebe preuzeo sve funkcije, svi ostali prekidači koji se uobičajeno nalaze na centralnoj konzoli praktično su nestali, tako da kompletan dizajn prednjeg panela može da se oceni kao veoma uspešan, bez prisustva kitnjastih i kičastih detalja.
Između vozača i suvozača nalazi se pravi mali „komandni most“, gde je svoje mesto pronašla i komanda automatskog menjača, kao i neizbežna mesta za osvežavajuća pića. Naslon za laktove je bogato dimenzioniran, pri čemu pruža odličan oslonac za laktove. Ispred njega nalazi se komanda za biranje režima funkcionisanja automobila u zavisnosti od vrste podloge, dok se pored njega nalaze i komande kojima se reguliše udaljenost automobila od podloge - klirens.
Na upravljaču se nalaze komande za upravljanje i podešavanje instrument panela, kao i tempomata, telefona povezanog preko Bluetootha itd. Zaista, može se reći da je ovde ergonomija uspela i da su sve komande upravo tamo gde ih i očekujemo, lako dostupne i izuzetno lake za korišćenje. Boravak u unutrašnjosti ovog SUV-a predstavlja zaista privilegiju, pri čemu garantuje uživanje svim čulima, kako vozača, tako i putnika.
Nekako uz velike SUV modele neizbežno se povezuje i bezbednost. Kao jedan relativno objektivan parametar u proceni bezbednosti, kao i njegovo upoređivanja u okvirima raznih klasa, uzima se EuroNCAP test. Nažalost, kod Grand Cherokee-ja moramo da istaknemo da je testiran model pre restilizacije, koji nije posedovao sisteme aktivne bezbednosti koje poseduje testirani automobil, tako da ne bi bilo korektno da se izvodi bilo kakav zaključak na osnovu testa modela koji više nije aktuelan, premda je vizuelno vrlo sličan.
Testirani Jeep Grand Cherokee posedovao je prednje i bočne vazdušne jastuke, kao i bočne zavese. Takođe, za zaštitu vozača obezbeđen je i vazdušni jastuk za kolena. Na zadnjim sedištima postoji Isofix standard za fiksiranje dečijih sedišta, koji garantuje maksimalnu moguću bezbednost najmlađih putnika. Pored ovih sistema i izuzetno čvrsta karoserija omogućava veću bezbednost putnicima i vozaču. Jeep je ugradio i standardne sisteme aktivne bezbednosti, kao što su ABS i ESP, koji se ovde naziva ESC. Kao dodatak ovom ESC-u, američki proizvođač koristi i ERM (Electronic roll mitigation system – Sistem za prevenciju prevrtanja vozila). Njegov rad se zasniva na upotrebi postojećih ESC senzora i on preduzima posebne potrebne mere da automobil ostane na putu. Kako se automobili ovog tipa često koriste i za vuču velikih i teških prikolica, ugrađen je i TSC (Trail Sway Control). Ovaj sistem reaguje na udare bočnog vetra i preduzima potrebne radnje kako bi obezbedio da vožnja prikolice bude maksimalno bezbedna.
Sistem za kontrolu mrtvog ugla (BMS) efikasno rešava ovaj potencijalni problem u saobraćaju tako što kada se na spoljnim retrovizorima nađe neko vozilo u toj poziciji, da ga vozač ne primećuje aktivira se svetlosni indikator u odgovarajućem (desnom ili levom) spoljnom retrovizoru. Ukoliko se vozač ogluši na to svetlosno upozorenje i aktivira pokazivač pravca, tada se aktivira i zvučni signal koji dodatno skreće pažnju na prisustvo drugog vozila.
Zahvaljujući radaru koji se nalazi na prednjem delu automobila, u Summit paketu opreme dobija se i aktivni tempomat (ACC) koji automatski podešava brzinu automobila u zavisnosti od odstojanja vozila ispred. Ugrađen je još jedan uređaj, koji ima oznaku Front Collision Warning (FCW). Ovaj sistem koristi radarske senzore koji proveravaju da li se vozilo brzo približava nekom automobilu ispred i, ako je potrebno, šalje vozaču signale upozorenja tako da on može da interveniše kako bi izbegao sudar. FCW je sada modernizovan da automatski koči, i da osim toga Advansed Brake Assist (Napredan sistem za pomoć pri kočenju) radi zajedno sa sistemom kočenja kako bi se pojačao efekat kočenja i tako izbegao ili ublažio udar. Moramo da napomemo da vozač treba dobro da upozna funkcionisanje ovog sistema jer njegovo aktiviranje može da deluje zbunjujuće da ne kažemo da izazove pogrešnu reakciju. Nama se dogodilo da se automobil sa desne strane iznenada prestrojio ispred nas, što bi rekli „isekao“ nas, premda se činilo da je na bezbednoj udaljenosti i da je dovoljno da skinemo nogu sa gasa FCW se aktivirao i počeo naglo da koči što je tog trenutka izazavalo nedoumicu šta se sa Grand Cherokee-jem događa i kako da se reaguje. Međutim, grafički prikaz na displeju objasnio je o čemu je reč i vožnja je bezbedno nastavljena. Ovaj sistem zaslužuje sve komplimente i preporuke pre svega za gradsku vožnju gde je nepažljivih vozača na pretek.
Do sada smo nekoliko puta pomenuli da je Grand Cherokee koji smo vozili bio u vrhunskom paketu opreme koji je proizvođač označio kao Summit. I zaista, ovako opremljen automobil se ne bi postideo ni da se pojavi na skupu – samitu predsednika najmoćnijih država sveta. Potpuni električni paket, kao i automatska klima koja radi efikasno i gotovo bešumno su nešto što se podrazumeva. Na sedištima, panelima vrata, kao i instrument tabli i upravljaču nalazi se vrhunska koža. Na prednjim, ali i zadnjim sedištima je reljefno utisnut naziv opreme kako bi svakome ko se nađe u ovom automobilu bilo jasno da se radi o vrhunskom primerku.
Posebno nam se dopala i posvećenost detaljima, tako da smo na obruču upravljača, ali i u farovima pronašli natpis „Since 1941“, koji pokazuje očiglednu želju konstruktora da ostvari vezu u kontinuitetu sa originalnim i prvim modelom Jeepa, legendarnim Willys-om.
Poklopac prtljažnika otvara se i zatvara električnim putem, bilo preko komande na kontakt ključu bilo direktno pritiskom na kvaku, pri čemu o ovim radnjama obaveštava i neizbežan zvučni signal. Na krovu se nalazi veliki panorama otvor kojim se komanduje električnim putem. Ovaj Command View otvor poseduje i klizno „nebo“ kojim se takođe komanduje električnim putem i koje umanjuje prisustvo sunčevih zraka u vrelim letnjim mesecima. Za oblaganje krova i njegovih stubova upotrebljeni su premijum materijali tamne, crne boje, koji savršeno odgovaraju imidžu ovog automobila.
Sistem multimedije koristi TFT ekran od 8.4 inča. Pomenuti U-connect sistem poseduje i ulaze za USB, AUX, kao i SD memorijsku karticu. Preko ovog displeja upravlja se audio uređajem, digitalnim audio prijemnikom, Bluetooth konekcijom, kamerom za parkiranje, kao i 3D navigacijom koja besprekorno pokriva i Srbiju. Takođe, preko njega može da se pristupi brojnim opcijama podešavanja samog vozila, ali i da se aktivira grejanje i ventilacija prednjih sedišta. Upravljač se podešava električnim putem i ima ugrađen električni grejač, kojim se takođe komanduje preko pomenutog U-connect sistema.
Putnici na zadnjim sedištima mogu da podešavaju nagib leđnog dela sedišta, pri čemu su njima namenjeni posebni ventilacioni otvori, ali i dve USB utičnice namenjene punjenju baterija pametnih telefona ili tableta. Audio uređaj je marke Harman-Kardon, sa čak 19 zvučnika (9 tweetera, pet srednjetonaca, kao i pet subwoofer-a – dva od 160 mm, dva 6x9 inča i jedan od 10 inča) i 12-to kanalnim pojačalom od 825 W. Kvalitet zvuka – vrhunski!
Impozantan utisak ostavljaju i „satensko polirani“ aluminijumski točkovi od 20 inča, koji savršeno zaokružuju utisak luksuza koje ovaj „veliki poglavica“ neminovno ostavlja.
Ispod poklopca motora nalazio se za evropske kupce poželjan dizel motor. Radi se o pogonskoj jedinici u V6 konfiguraciji, koja iz tri litre radne zapremine oslobađa 250 KS i obrtni moment od 570 Nm. Motor je nastao u koprodukciji VM (Vancini-Martelli) motori, poznate italijanske firme za izradu dizel motora i Fiata i nosi oznaku MultiJet II. VM motori postoje od 1947. godine i do sada su promenili više vlasnika, pri čemu su jedno kraće vreme bili i u vlasništvu Daimlera. U ruke Fiata dospeli su 28. oktobra 2013. godine, kada ih je italijanski proizvođač otkupio (50% deonica) od General Motorsa. Nakon ove digresije oko porekla pogonske jedinice moramo da se vratimo upravo motoru. Naime, on radi mirno, bez mnogo buke i vibracija. Vrlo prijatno se odaziva na pritisak papučice gasa i snagu razvija linearno i kontinuirano. Ni u jednom trenutku ne narušava ugodnu akustičnu kulisu u samom automobilu, čemu znatno doprinosi i novorazvijeni osmostepeni automatski menjač, koji je svakako jedan od boljih delova samog automobila. Ova menjačka kutija predstavljena je tokom 2014. godine, kada i restilizovani Grand Cherokee. Upravo je ona glavni „krivac“ za uglađen pogon i kretanje ovog 2,5 tone teškog automobila, pri čemu potrošnja ostaje uvek u izuzetno prihvatljivim okvirima za ovakav automobil. U radu samog menjača može da se izabere klasični D režim, kada se brzine menjaju glatko i tečno, bez mnogo zalazaka u više obrtaja. Ukoliko je potrebno nešto više snage, treba uključiti i Sport mod, u kome se brzine i dalje menjaju automatski. Ipak, na raspolaganju onim najdinamičnijim vozačima je i manuelna promena brzina lopaticama na samom upravljaču. Nama je najviše odgovarao potpuno automatizovani, standardni mod, jer je promena brzina bila neosetna i u relativno niskim obrtajima, uz aktivirani Eco režim rada motora. Više od 40 posebnih obrazaca promene stepena prenosa za specifične uslove optimizuju prenos, ekonomičnost, performanse i upravljivost. Softver uzima u obzir promenljive kao što su obrtni moment motora, postepene promene, ubrzanje, trenje i stepen prenosa za otkrivanje idealnog obrasca promene brzine. Dodatni parametri integrisani u kontrolnu strategiju uključuju kontrolu brzine automobila, elektronsku kontrolu stabilnosti i temperaturu motora. Kao rezultat dobija se automatska promena stepena prenosa koja je savršeno podešena potrebnim performansama za skoro svaki zahtev tokom vožnje.
Eco mod je nova funkcija dostupna na modelu Grand Cherokee. Ova nova mogućnost automobila neprestano funkcioniše kako bi se postigla maksimalna ekonomičnost potrošnje goriva tako što se automatski modifikuje, odnosno prilagođava plan promene stepena prenosa menjača sa osam brzina i hidrauličnog kvačila menjača, kako bi se dobila veća efikasnost nego ikada ranije. Proizvođač navodi da je zahvaljući optimizovanoj Eco funkciji motora i menjačke kutije uspeo da ostvari uštedu od 10% goriva.
Kočni sistem je sasvim adekvatno dimenzioniran i nismo nijednog trentka osetili ni najmanju neprijatonost prilikom njegove upotrebe iako je težina samog praznog automobila skoro 2,5 tona. Diskovi na svim točkovima izlaze na kraj sa svim zahtevima koji se postavljaju pred ovaj impozantni automobil, na zadovoljstvo vozača.
Grand Cherokee bio je opremljen vazdušnim oslanjanjem. Ova vrsta oslanjanja (Quadra Lift), osim vrhunske udobnosti, garantuje i promenu visine samog automobila, u zavisnosti od potreba vozača, kao i vrste terena po kojem se on kreće. NRH (Normal Ride Height – normalna visina vozila) koristi se prilikom kretanja asfaltiranim podlogama. Prilikom parkiranja automobila on se automatski spušta za 40.6 mm u odnosu na NRH. Dostupan je i Aero mod, koji se koristi prilikom kretanja većim brzinama, radi smanjenja otpora vazduha u kome je vozilo niže 15 mm u odnosu na NRH.
Za kretanje negostoljubivim putevima dostupni su i Offroad 1 (+33 mm) i Offroad 2 (+65 mm) režimi. Ovim podizanjem dobija se impresivni klirens od čak 287 mm što garantuje odličnu prohodnost putevima sa različitim podlogama. Kao dodatak, bio je ugrađen i Select – Terrain sistem, koji elektronskim putem upravlja sa preko 12 parametara. Njegov zadatak je da utiče na komandu gasa, promenu brzina, razvodni reduktor, upravljanje vučom, kao i ESC sistemom (stabilnost vozila). Ovi parametri menjaju se u zavisnosti od vrste podloge koja se nalazi pod točkovima: sneg, blato, kamenje ili pesak. Takođe, moguć je i Auto režim, u kome automobil sam prati o kakvoj se podlozi radi nakon čega aktivira odgovarajući mod rada elektronike. Za dodatno poboljšanje trakcije dostupan je i reduktor koji se elektronski uključuje, kao i HDC – kontrola kretanja niz brdo bez intervencije vozača u smislu kočenja.
Ponašanje automobila je zaista odlično. Nakon početnog privikavanja shvatili smo da je zahvaljujući odličnom oslanjanju prolazak kroz krivine moguć brzinom klasičnog putničkog automobila. Snažan motor obezbeđuje izdašna ubrzanja, pri čemu potrošnja ostaje ispod psihološke granice od 10 litara na 100 pređenih kilometara. Tome svakako doprinosi odličan automatski menjač, koji je čak u stanju da na nizbrdicama (onim dužim) aktivira i “kočenje” motorom, smanjujući tako habanje kočnog sistema. Na otvorenom putu prija dugačka osma brzina i finalni prenos, tako da je pri recimo 110 km/h motor tik ispod 1.750 obrtaja u minuti. Tada je i potrošnja zaista minimalna, a akustički neželjeni šumovi su svedeni na minimum. Sasvim očekivano da grad nije i ne može da bude prirodno okruženje jednog ovakvog gorostasa, ali ipak Grand Cherokee može da se koristi i u urbanim uslovima, zahvaljujući prednjim i zadnjim parking senzorima, kameri za vožnju unazad, kao i već pomenutim sistemima za pomoć vozaču (ovde pre svega mislimo na Front Collision Warning).
Na kraju teksta o ovom impozantnom vozilu, moramo da istaknemo da imamo zaista retku priliku da u našu redakciju dospe jedan ovakav tehnološki biser i trenutni top model automobilske tehnike. Mi smo se trudili da ga posmatramo na taj način, pri čemu zaista možemo samo da čestitamo Jeepu na najkompletnijem i daleko najboljem Grand Cherokeeju ikada. Drago nam je da možemo reći da su premijum brendovi, u prvom redu BMW i Mercedes, dobili vrhunskog takmaca za bespoštednu tržišnu utakmicu u kojoj će na kraju profitirati kupac.
Tehničke karakteristike
Model
|
Jeep Grand Cherokee 3.0 Summit
|
Motor |
VM motori A630 DOHC, 6-cilindarski u V konfiguraciji, ugao između cilindara 60°, 4 ventila po cilindru, dizel, postavljen napred uzdužno, po 2 bregaste osovine u glavi motora pokretane lancem, aluminijumska glava, blok motora od livenog gvožđa, Common Rail direktno ubrizgavanje sa maksimalnim pritiskom do 2.000 bara, piezzo brizgaljke, vodom hlađeni EGR, turbo punjač varijabilne geometrije sa elektronskim aktuatorom, Euro 5b/+ |
Zapremina |
2.987 cm3 |
Prečnik i hod klipa |
83 x 92 mm |
Odnos kompresije |
15.5 :1 |
Najveća snaga |
184 kW (250 KS) pri 4.000 o/min |
Najveći obrtni moment |
570 Nm pri 1.800 o/min |
Prenos snage |
Na sve točkove, kontrolisan elektronski, automatski menjač sa osam brzina, ZF 8HP70 |
Hodni sistem |
Napred nezavisna dvostruka trouglasta ramena, samopodešavajuće pneumatske spiralne opruge, stabilizator Pozadi multilink, samopodešavajuće pneumatske spiralne opruge, stabilizator |
Upravljač |
hidraulični servoupravljač s nazubljenom letvom |
Kočnice |
Napred samoventilirajući diskovi prečnika 328 mm, nazad diskovi prečnika 320 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESC |
Točkovi i pneumatici |
265/50 R 20 |
Radijus okretanja |
11 m |
Dimenzije (D x Š x V) |
4.875 x 1.943 x 1.802 mm, međuosovinsko rastojanje 2.916 mm, trag točkova 1623/1623 mm, zapremina prtljažnika 782 / 1.564 litra, rezervoar za gorivo 93.1 l, klirens vozila 287 mm |
Mase |
Prazno vozilo 2.437 kg, najveća dozvoljena 2.983 kg, dopušteno opterećenje 546 kg |
Performanse |
Najveća brzina 202 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8.2 sekundi |
Potrošnja goriva |
Vožnja u gradu 9.3 l/100 km, na putu 6.5 l/100 km, u mešovitoj vožnji 7.5 l/100 km, |
Emisija CO2 |
198 g/km |