Mazda6 Wagon D 2.2

10. Mar 2016

Mazda6 Wagon

Sportski karavan za

 

užurbani stil života

 

Mazdina „šestica“ je već stigla u svoju treću generaciju. Naime, najnovija i poslednja treća generacija predstavljena je krajem 2012. godine, da bi tokom 2015. godine bila redizajnirana. Redizajniranje je učinjeno kako bi se održao korak sa konkurencijom koja je u D segmentu izuzetna, pogotovo kada su automobili tzv. „premijum“ segmenta u pitanju.

Mazda6 karavan, malo je reći, izgleda vrlo atraktivno. Na njoj su primenjeni svi elementi Kodo Dizajna, što je novi dizajnerski pravac koji je doživeo svoju punu promociju 2010. godine u modelu CX-5. No, vratimo se našoj Mazdi6. Isporučena nam je u biserno – perla beloj boji, koja je samo povećavala njenu atraktivnost i isticala atletske linije. Zatamnjena zadnja stakla odlično su se uklapala u sam karakter Mazdine „šestice“. Na prednjem delu, koji je sada nakon restilizacije izmenjen u najvećoj meri, isticale su se svetlosne grupe urađene u punoj LED tehnologiji. Takođe, izmenjena je i rešetka – gril hladnjaka koji sada deluje mnogo efektnije, ali i agresivnije.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


U prednjem braniku nalaze se inkorporirane maglenke, oko kojih su postavljene hromirane lajsne čiji je zadatak da ostave utisak elegancije, toliko potreban u ovoj klasi. Poklopac motora srazmerno je dugačak i u svom prednjem delu snažno povijen na dole, čime je dobijen utisak spremnosti na skok i gipkost divlje mačke. U savršenom skladu sa ovim detaljem stoje i aluminijumski naplatci od čak 19 inča, koji naglašavaju sportsku dimanziju vogo automobila. Takođe, izazito su naglašeni i lukovi iznad prednjih točkova, tako da kada se posmatraju odozgo podsećaju na ramena atletičara koji se upravo sprema da potrči i obori svetski rekord na 100 metara. Hromirane lajsne oko prozora jasno stavljaju do znanja o aspiracijama Mazde da se uključi u trku sa premijum proizvođačima ovog segmenta.

Zadnjim krajem dominiraju stop svetla koja su bademastog oblika i koja se produžavaju i na peta vrata. Masivni zadnji branik u svom donjem delu poseduje umetak od crne mat plastike, koja ima zadatak da podseća na difuzor. Na samom dnu, nalaze se dve izduvne cevi, sa svake strane automobila po jedna. Njihov zadatak je da omoguće lakše „disanje“ motora i filteru za čestice, dok na okolinu ostavljaju utisak snage i dobrih performansi. Na krovu se nalaze uzdužne šine za prtljag, kao i antena u obliku ajkulinog repa.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Posmatrajući automobil kao celinu, zaista nismo mogli da se otmemo utisku da je dizajnerski tim svoj posao savršeno obavio. Bela boja sa perla efektom, aluminijumski naplatci od 19 inča i atraktivne linije čine da automobil izleda dinamično i kada stoji na parkingu. I nakon tri godine od izlaska, u šta smo se uverili i tokom testa, Mazda6 Wagon izaziva nepodeljenu pažnju svojom pojavom. Svakako, redizajn ju je učinio još poželjnijom i atraktivnijom.

Ulaskom u enterijer automobila pozitivni utisci nastavljaju da se gomilaju. Prednja sedišta su udobna i elektro podesiva, tako da je zauzimanje pravog i adekvatnog položaja izuzetno lako. Bočna potpora, kao i podrška lumbalnom delu leđa na zavidnom je nivou, a o ergonomiji sedenja i dostupnosti svih komandi može sa mo u superlativu da se govori. Na zadnjoj klupi ističu se dva profilisana sedišta, dok je ono u sredini ipak manje udobno, čemu doprinosi i izraženi tunel, koji je neminovan zbog kardanske osovine i pogona na zadnje točkove.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Instrument tabla je vrlo pregledna i sačinjena je od tri okrugla instrumenta. U njenom centru nalazi se brzinomer i on je ujedno i najvećih dimenzija. Ulevo od njega nalazi se analogni obrtomer, dok se sasvim desno nalaze pokazivač preostale količine goriva i mnoštvo signalnih lampica.

Mazda je u prošlosti pretrpela kritike na račun ugrađenog multimedijalnog sistema, tako da je on sada unapređen. Poznat pod nazivom MZD connect, on sada objedinjuje brojne multimedijalne funkcije kojima je moguće komandovati radom audio uređaja, navigacionog sistema, kao i radom putnog kompjutera. Njegov ekran se nalazi na samom vrhu centralne konzole, ispod kojeg su smešteni ventilacioni otvori i prekidači grejača sedišta i parking senzora. Nešto niže je i audio uređaj, kao i ulaz za CD/MP3 uređaj. Sasvim nisko, ispred ručice automatskog menjača nalazi se prostor za odlaganje sitnica, kao i utičnica od 12 V. Oko ručice menjača postavljeni su prekidači za upravljanje MZD connect sistemom, kao i komanda automatske električne ručne kočnice.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

 

Sistem MZD Connect


Novi sistem MZD Connect je najnapredniji Mazdin sistem do sada. Sve informacije koje su potrebne jasno se prikazuju na displeju osetljivom na dodir.

Sistemom MZD Connect upravlja se putem velikog displeja osetljivog na dodir u boji od 7 inča i HMI commander-a, a oba su dizajnirana za upravljanje sistemom MZD Connect bez imalo muke kako bi vozač mogao da se fokusira na put ispred sebe.

Omogućuje siguran i jednostavan pristup muzici i tekstualnim porukama koji su vozaču sada na dohvat ruku putem kompatibilnog pametnog telefona. Može da sluša tekstualne poruke koje sistem čita naglas i da proveri najnovije objave na Facebooku ili Twitteru. Reprodukuje MP3 zapise s mobilnog telefona ili povezuje omiljene internet radio stanice. Takođe, može da poveže mobilne uređaje putem USB-a ili Bluetooth® veze.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

 

Obruč upravljača je prijatno debelog obima, pri čemu je obložen kvalitetnom kožom i ugodno malog dijametra. Na njemu se nalaze komande za tempomat, limiter brzine, kao i audio uređaj, ali i Bluetooth povezanim telefonom. Sve komande su pristupačne i nalaze se upravo tamo gde je i logično da budu, pri čemu je njihovo korišćenje izuzetno lako.

Kabina je obložena kvalitetnim materijalima, koji su prijatni na dodir. Za instrument tablu iskorišćena je plastika koja je meka i prijatne teksture, dok se koža nalazi na sedištima, obruču upravljača, ali i ručici menjača. Između prednjih sedišta smeštena je manja ostava za sitnice, dok je naslon za laktove suvozača i vozača na zaista pravom mestu. Završna obrada kabinskog prostora je na vrhunskom nivou i primetno je da je Mazda napravila drastičan skok unapred, bar kada je ovaj model u pitanju.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Prtljažni prostor je obrađen sa identičnim nivoom pažnje. Za oblaganje su upotrebljeni kvalitetni materijali, a njegova zapremina od 522 litra sasvim je dovoljna za ispunjenje svih zahteva koji mogu da se postave pred njega. Obaranje naslona zadnje klupe u odnosu 60:40 dodatno povećava upotrebljivost ove Mazde, a izvodi se vrlo jednostavno i ne zahteva primenu ekscesivne snage.

Bezbednost je bez dileme, na očekivano visokom nivou. Moramo da napomenemo kako proizvođač ističe da je za izradu karoserije upotrebljen čelik velike čvrstine, a sve sa ciljem dobijanja što jačeg „kaveza za preživljavanje“ namenjenog putnicima. Podrazumeva se i konstrukcija deformabilnih zona, pri čemu je automobil opremljen i svim obaveznim elektronskim sistemima, poput ABS sa EBD funkcijom i naravno ESP-om. Sasvim je jasno da to odavno nije dovoljno, bar kada je bezbednost u pitanju, tako da su ugrađeni dodatni sistemi koji imaju ulogu da značajno unaprede bezbednost vožnje. U prvom redu tu su sistemi autonomnog kočenja, koji imaju zadatak da zaustave ili bar uspore automobil onda kada vozač to ne učini, a sistem proceni da je sudar neizbežan. Pored njih, ugrađuju se i sistemi za kontrolu kretanja saobraćajnom trakom i njeno napuštanje bez uključivanaj adekvatnog pokazivača pravca. Zanimljivo je istaći da sistem autonomnog kočenja radi i kada se automobil kreće unazad, što je još uvek retkost. Ipak, svi ti brojni sistemi nisu nas posebno impresionirali. Ono što je na nas ostavilo najjači utisak, a može da se podvede pod sistem bezbednosti, to su najnoviji farovi u LED tehnologiji. Poznati pod nazivom ALH LED, oni u sebi sadrže četiri svetleća segmenta koja se zavisno od potreba i uslova, mogu uključivati i isključivati po potrebi. Sasvim je jasno da njihov rad kontroliše elektronika i prilikom nailaska na sporije vozilo, ili pak ukoliko u susret ide drugo vozilo, kontrolna jedinica prigušiće centralne segmente da drugi vozač ne bi bio zaslepljen, pri čemu će ostati aktivni oni segmenti koji osvetljavaju ivice puta. Sistem zaista radi savršeno i drago nam je što smo imali priliku da ga aktivno koristimo, jer je on do sada bio dostupan samo u vrhunskim modelima, poput Audija, gde je bio poznat pod nazivom Matrix LED.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Priča o bezbednosti nije potpuna bez pominjanja kompletnog seta vazdušnih jastuka, koji omogućavaju da se izbegnu ili bar umanje povrede vozača i njegovih saputnika. Osim njih, tu su i pirotehnički zatezači kojima se povećava bezbednost putnika pravilnim pozicioniranjem sigurnosnog pojasa. Ne smemo da zaboravimo ni ISOFIX kopče kojima se bezbednost garantuje i najmlađim putnicima Mazde6 Wagon.

Spisak opreme namenjene komforu zaista je impozantan i ne bi ga se postideli ni neki daleko skuplji modeli. U prvom redu, treba naglasiti da je prisutan pun električni paket, sa elektropodizačima na svim prozorima, daljinski kontrolisanom centralnom bravom, kao i elektrosklopivim i elektropodesivim retrovizorima. U automobil se ulazi pomoću pametnog ključa, dok je za startovanje motora dovoljno pritisnuti start – stop dugme. Kožni enterijer daje utisak visoke klase, dok električno grejana sedišta značajno unapređuju komfor boravka u automobilu i u hladnim zimskim jutrima.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Audio sistem je „potpisao“ čuveni Bose, tako da je on uvek na nivou zadatka i kabinu ispunjava toplim i jasnim zvucima. Automatski dvozonski klima uređaj stara se da u kabini uvek vlada prijatna temperatura, u čemu mu pomaže i odlična zvučna izolacija. Parking senzori olakšavaju parkiranje, a pomenuti ALH LED farovi zaista daju jedan novi kvalitet noćnoj vožnji, koji je sada postao dostupan širem krugu kupaca i korisnika.

Za pogon automobila koji smo vozili upotrebljen je redni četvorocilindarski dizel motor radne zapremine nepuna 2,2 litra. Iz ovog agregata dobija se 175 KS pri 4.500 obrtaja u minuti i maksimalni obrtni moment od 420 Nm pri 2.000 o/min. Motor se odlikuje visokom kulturom rada, pošteđen je neprijatnih dizel vibracija koje smo svi pomalo zaboravili. Impresionirao nas je svojom elastičnošću i lakoćom kojom pokreće testirani automobil. U tome mu svesrdno pomaže i automatski šestostepeni menjač. Ova menjačka kutija brzine prenosa menja glatko i pravovremeno, a ukoliko vozač pomisli da to može bolje, automatika se skromno povlači u drugi plan u skladu sa japanskom tradicijom i prepušta vozaču upravljanje putem polugica iza obruča upravljača. Prenos se odvija na sve točkove i to je ono što daje posebnu dozu poverenja u ovaj model. Oslanjanje je napred  izvedeno po tipu MacPherson, dok je pozadi multilink osovina. Kočni sistem čine četiri diska, od kojih su prednji samoventilirajući.

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon
 

Inovacija i snaga u karavanu vrhunskih funkcija


Mazda6 Wagon sa SKYACTIV tehnologijom pruža izuzetnu vožnju koja kombinuje snagu i performanse s impresivno niskom potrošnjom goriva. Novi dizajn Kodo – duša pokreta poboljšava sportski izgled karavana.

Oblik karoserije Mazda6 Wagon predstavlja dinamičnu evoluciju Mazdinog dizajna Kodo koji izaziva emotivnu reakciju kod svih koji ga ugledaju.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Utisci iz vožnje su zaista povoljni. Ova pogonska jedinica ni u jednom trenutku nema problem da izađe na kraj sa zahtevima vozača. U gradu spremno reaguje i na najmanji pokret desne noge, dok se na magistralnim putevima ovaj karavan pretvara u udobnu krstaricu koja sa lakoćom skuplja kilometre. Preticanje sporijih automobila je zahvaljući pogonskoj jedinici (motoru i menjaču) dečija igra i stvar lakog pomeranja desne noge vozača. Mazda6 Wagon tada snažno grabi napred, a naš savet je da se promene brzina prepuste automatskom menjaču koji to savršeno radi. Jedino gde ima smisla upotrebiti polugice je na krivudavom planinskom putu, kada savršeno oslanjanje, potentni motor i snažne kočnice jednostavno mame da se Mazdi6 puste u pogon svi upregnuti konji. Činjenica da poseduje pogon na sva četiri točka takvoj vožnji po krivudavim putevima daje jednu sasvim novu dimenziju i karavan počinje da se ponaša poput sportskog automobila zalepljenog za put. Upravo pogon na sve točkove obavlja konstantan nadzor nad ponašanjem ove Mazde, prateći informacije koje dobija sa čak 27 senzora, nakon čega vrši potrebne korekcije.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Na autoputu udobnost krstarenja je u prvom planu. Motor se povlači u drugi plan, ne želeći da naruši povoljnu akustičku kulisu i prepušta putnicima da uživaju u zaista vrhunskom Bose ozvučenju. Neravnine na putu prenosi malo snažnije na putnike, što je svakako danak velikim točkovima i nešto tvrđe trimovanom oslanjanju. Ipak, ova reakcija nije nešto što će na bilo koji način da naruši visoki komfor koji ova Mazda nudi. Jedna od retkih mana ovog automobila upravo na autoputu dolazi do izražaja. Naime, zbog koncepcije pogona 4x4 danak je platio rezervoar koji ima za oko 10 litara manju zapreminu u odnosu na standardne Mazde6, tako da je njegova zapremina 58 litara. Na ovaj način, autonomija je nešto manja, ali ipak i ovu zamerku treba shvatiti uslovno. Naime, u poslednje vreme zavladao je trend rezervoara male zapremine, pa tako recimo Mercedes C klase dolazi sa standardnim rezervoarom od 40-ak litara.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Sumirajući utiske, možemo reći da je Mazda6 Wagon zaista odličan automobil sa bezbroj kvaliteta. Dizajn, primenjena tehnika i tehnologija, bezbednosna rešenja, kao i bogata oprema su samo jezičak na vagi koji bi trebalo da prevagne u korist ovog automobila. Najveća mana u našim okolnostima je radna zapremina motora koja ga hendikepira u odnosu na konkurente. Ipak, smatramo da ova Mazda ima toliko toga da ponudi da mu se registracija od par desetina hiljada dinara godišnje može uzeti samo kao uslovna mana i nikako prepreka da stigne do kupaca. I za kraj moramo da kažemo da nam je izuzetno drago što je Mazda uložila puno u automobil D segmenta, koji po priznanju mnogih vodećih ljudi u autoindustriji, lagano odumire. Naime, u nedavnom intervjuu koji je Maksim Pika, generalni direktor Peugeota dao francuskom „L’Autojournal“-u, konstatovano je da je osnovni problem svih automobila D segmenta da o njima ne maštaju vlasnici automobila drugih segmenata i da su svi modeli suštinski ograničeni na postojeće kupce. Zato ovaj hrabri korak japanske Mazde mora još više da se ceni.

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon


Tehničke karakteristike

 

Model

Mazda6 SPC CD175 AWD at Revolution

Motor

4-cilindarski redni, 4 ventila po cilindru, dizel, postavljen napred poprečno, dve bregaste osovine u glavi motora, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno elektronsko ubrizgavanje goriva u više tačaka – common rail, i-Stop, Euro 6, turbo prehranjivan, izmenjivač temperature vazduh - vazduh

Zapremina

2.191 cm3

Prečnik i hod klipa

86.0 x 94.3 mm

Odnos kompresije

14:1

Najveća snaga

129 kW (175 KS) pri 4.500 o/min

Najveći obrtni moment

420 Nm pri 2.000 o/min

Prenos snage

Na sve točkove, automatski šestostepeni menjač

Hodni sistem

Napred McPherson sa oslanjanjem na šest tačaka, poprečna ramena i stabilizator, pozadi multilink, spiralne opruge, teleskopski amortizeri postavljeni horizontalno i stabilizator

Upravljač

Električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred ventilirajući diskovi prečnika 297 mm, nazad puni diskovi prečnika 303 mm, ABS, BAS, EBD, TCS, DSC, Hill Start Assist

Točkovi i pneumatici

225/45 R19 W

Radijus okretanja

11.0 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.805 x 1.840 x 1.480 mm, međuosovinsko rastojanje 2.750 mm, trag točkova 1.595 mm napred, pozadi 1.585 mm (sa pneumaticima 225/45 R19W), zapremina prtljažnika 522 / 1.648 litara, rezervoar za gorivo 52 litre

Masa

Prazno vozilo 1.485 kg, maksimalna dozvoljena masa 2.150 kg

Performanse

Najveća brzina 209 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,1 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 6,4 l/100 km, van grada 4,9 l/100 km, u mešovitoj vožnji 5,1 l/100 km

Emisija CO2

143 g/km

 

Mazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 WagonMazda6 Wagon

V.Resanović


Ime i prezime
Komentar