Osveženi Land Rover Discovery

17. Nov 2020

Land Rover DiscoveryLand Rover DiscoveryLand Rover Discovery

 

Novi Land Rover Discovery kombinuje izuzetnu evoluciju dizajna sa svestranim i inteligentno upakovanim enterijerom koji oličava duh porodične avanture koja karakteriše premijum porodični SUV Land Rover više od 30 godina.

 

Sadrži najnoviju generaciju moćnih i efikasnih Ingenium benzinskih i dizel motora, naprednu informativnu zabavu Pivi Pro i vrhunsku udobnost i praktičnost, New Discovery ostaje jedan od najsposobnijih, povezanih i svestranih premijum SUV vozila sa sedam sedišta na svetu.

 

Land Rover proizvodi Discovery od 1989. godine, model se menjao kroz pet generacija, trenutna verzija predstavljena je u jesen 2016. godine. Vrhunac prodaje trenutne generacije pao je 2017. godine: tada su dileri prodali 16.654 automobila, ali već sledeće godine taj broj se smanjio za 21,2 odsto, a do kraja 2019. godine rezultat je pao na 9.766 jedinica (25,6 odsto manje nego godinu dana ranije). 

 

Tokom restilizovanja, Land Rover je odlučio da jedva dotakne spoljni dizajn. Dakle, Discovery je dobio drugačiju rešetku hladnjaka, koja je uokvirena ažuriranom optikom za glavna svetla (već u početnim verzijama postala je LED). Opciono su dostupni matrični farovi i animirani pokazivači pravca. Dekorativni umetci u prednjim blatobranima su iste boje kao i karoserija. Zadnji deo osvežen je malo izmenjenim branikom i zadnjim svetlima.

 

Land Rover DiscoveryLand Rover DiscoveryLand Rover Discovery

 

Za razliku od eksterijera, Land Rover je odlučio da pažljivije poradi na unutrašnjosti. Discovery je opremljen novom multimedijom sa podrškom za Apple CarPlay i Android Auto, dijagonale ekrana osetljivog na dodir od 11,4 inča. Sistem ima bolju grafiku i struktura menija je promenjena, pored toga ima i funkciju bežičnog ažuriranja. Na njega preko Wi-Fi-ja može da se poveže do osam uređaja. SUV ima drugačiju centralnu konzolu sa džojstikom umesto kontrolne podloške menjača, upravljač poput Defendera i head-up displej koji se pojavio na spisku opreme. Pored toga, kontrolna jedinica klima uređaja izgleda drugačije (ima manje ručica).

 

Takođe, tokom restilizovanja, drugi red sedišta zamenjen je sofom sa izduženim jastukom. Ventilacioni deflektori u „osveženoj“ verziji nisu smešteni na centralnim stubovima i plafonu, već na konzoli između naslona sedišta vozača i suvozača.

 

Promene su uticale i na ponudu motora: na primer, Discovery je lišen V6 motora, linija ažurirane verzije sastoji se samo od motora iz porodice Ingenium. U ponudi je, u odnosu na verziju pre restilizovanja, ostala samo jedna opcija - dvolitarski benzinski turbo četvorocilindarski motor od 300 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm.

 

Asortiman takođe uključuje nove 3.0-litarske redne šestocilindarske motore: na spisku dizela nalazi se D250 od 249 KS (570 Nm) i D300 od 300 KS (650 Nm). Vrhunac je bio benzinski motor P360, koji je razvijao snagu od 360 KS uz obrtni moment od 500 Nm. U verzijama namenjenim evropskom tržištu, ovi motori rade uz 48-voltni pokretač-generator, ali u Rusiji će isporučivati automobile bez „električne  podrške“. Motori su upareni sa starim osmostepenim automatskim prenosom i imaju stalni pogon na sva četiri točka.

 

Land Rover Discovery već može da se naruči na nekoliko tržišta, uključujući Evropu i SAD. Na domaćem tržištu novi Land Rover Discoveri može da se kupi za najmanje 54 hiljade funti. Automobil će u SAD da stigne do kraja ove godine, a u Rusiji će se verovatno pojaviti u proleće 2021. godine.


Ime i prezime
Komentar