Peugeot 208 1.2

10. Sep 2015

Peugeot 208

 

Jedinstven mat izgled
 

Francuski Peugeot oduvek je u svom poizvodnom programu imao atraktivan automobil B segmenta. Stariji među nama ili jednostavno bolji poznavaoci prilika u automobilizmu setiće se sigurno modela 203 i 204, koji su na neki način postavili temelje jednoj klasi automobila.

Osamdesetih godina prošlog veka ovaj veliki francuski proizvođač automobila bio je na rubu propasti, a model koji ga je spasio bio je upravo slavni 205, čija proizvodnja je započela 1983. godine. Ovaj automobil bio je izuzento uspešan, i to kako u svakodnevnoj eksploataciji, tako i na brojnim reli takmičenjima na kojima je pobeđivao mnoga zvučna imena. Veliki uspeh i vraćanje na staze ekonomskog uspeha Peugeot je  proslavio posebnom edicijom ovog modela, kojoj je iz pijeteta dao naziv „Sacre Numero“, što bi u prevodu značilo „Sveti broj“. I upravo tako, ne želeći ništa da izgubi, model koji je usledio, popularna 206-ica, najavio je neka nova vremena. Dizajn je poveren turčinu Gunaku, i to na način da je Pininfarina jednostavno zaboravljen.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Od ovog modela, Peugeot se više nije oslanjao na usluge čuvenog dizajnerskog studija i usledio je novi pravac u dizajnu koji je iznedrio neke modele poput 307 i 407. Peugeot 206 bio je izuzetno uspešan model, koji je nasledio 207, ne tako čest na našim ulicama i putrvima. Model 207 bio je veći, sa većim unutrašnjim prostorom i kvalitetnijim enterijerom, ali u našoj zemlji nije ponovio uspeh prethodnika. I tako, pre tri godine, usledio je novi model, serija 208.

Nepune tri godine nakon prezentacije novog Peugeota 208, izvedena je i prva restilizacija, kojom je izmenjen izgled prednjeg dela automobila, dobio je drugačiju masku hladnjaka. Promene na eksterijeru su zaista bile skromne i više su bile orijentisane na suštinske stvari, tako da su dodati novi motori koji su nedostajali (turbo benzinske jedinice male zapremine), kao i brojni bezbednosni sistemi.

Maska hladnjaka je sada saćastog dizajna i to je jedna od upečatljivijih izmena na eksterijeru. Na njoj se nalaze diskretne trake zelenkasto-žućkaste boje, koje možemo naći i oko prednjih maglenki. Bilo kako bilo, ovi detalji su dodavali na razigranosti malog Peugeota i činili da ovaj automobil bude prijemčiv mlađim kupcima. Između farova kosog oblika smestio se diskretni hromirani natpis sa nazivom proizvođača, dok se na kratkom i reljefnom poklopcu motora ponosno sijao logo Peugeota – popularni lav. Iste te trake zelenkasto-žućkaste boje možemo da vidimo i na kućištima spoljnih retrovizora.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Lako akcentovani lukovi iznad točkova ukazuju na blag dinamizam koji provejava iz dizajna ovog automobila. Najupečatljiviji detalj koji pronalazimo na boku Peugeota 208 je reljefna linija koja polazi od zadnjih vrata i pruža se sve to trodimenzionalnih stop lampi. Oko bočnih prozora postavljena je hromirana lajsna, koja se „lomi“ u predelu bočnih spoljnih retrovizora, predstavljajući još jedan detalj dizajna. Hriomirane spoljne kvake su detalj koji deluje upečatljivo i koji podiže vrednost automobila stepenicu više u oku posmatrača.

Na zadnjem delu automobila ističu se pomenute stop lampe izvedene u LED tehnologiji. Zadnji branik je masivan i u njega je smešteno svetlo za maglo. Analogno prednjem delu automobila, na poklopcu prtllažnika nalazi se takođe hromirani natpis sa nazivom proizvođača. Na kraju, možemo reći da je dizajn zaista uspeo i njemu ne može ništa da se prigovori.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

 

Prvi kontakt sa ovim automobilom na našem testu bio je zaista obećavajući. Odmah nam je zapala za oko pomalo čudna boja, koju je većina deklarisala kao mat. Međutim, proveravajući u nomenklaturi proizvođača, saznali smo da se radi o boji sa teksturom i da je njen naziv „Ice grey“.

Očigledno je da je na testu bila „mladalačka“ varijanta, kojoj ne smemo da zamerimo poneki razigrani detalj, koji uzgred dobro pristaje automobilu B segmenta. U zavisnosti od želja kupaca, mogu da se dobiju i varijante koje su izuzetno elegantne, poput onih u paketu opreme Feline. I najzad, onima kojima je sport u krvi, svakako će se pogled i misli usmeriti ka mitskom GTI modelu.

Enterijer automobila je neočekivano prostran, imajući u vidu kom segmentu 208-ica pripada, kao i njene spoljašnje dimenzije. Prednja sedišta su masivna, bogato profilisana i usudili bismo se da sebi da damo za pravo da imaju karakteristiku koja je davno zaboravljena kod mnogih proizvođača, a to je da su vrlo, vrlo udobna. Pri tome nije žrtvovana njihova funkcionalnost, odnosno udobnost i mekoća nisu prisutni na uštrb bočne i lumbalne podrške.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Kada se vozač i suvozač smeste na svoja mesta, primetiće da im je na raspolaganju više nego dovoljno prostora da mogu da putuju u svom komforu koji im je potreban. Nakon početnog prilagođavanja sedišta i položaja volan, i vozač će konstatovati da se udobno smestio. Ipak, upravljač traži period privikavanja. Naime, izuzetno je malog dijametra, ugodno je debelog obruča i odlično tapaciran. Instrument tabla je postavljena tako da se na nju ne gleda kroz obruč upravljača, već preko njegove gornje ivice. Upravo je ovaj detalj kamen spoticanja u nekim situacijama, jer zavisno od konstitucije (visine), pojedini vozači moraju da spuste upravljač sasvim nisko i on im se praktično nađe u „krilu“, dok oni drugi nikako ne mogu da nađu pozciju koja bi garantovala dobru čitljivost instrumenata. Na našu sreću, mi smo bili pošteđeni tih muka, tako da smo vrlo brzo pronašli adekvatan položaj i uživali u upravljaču malog dijametra. Ispred suvozača instrument tabla je „usečena“, tako da je njemu dostupna dovoljna količina prostora za noge, bez ugrožavnja putničkog prostora na zadnjoj klupi. Kada smo već kod zadnje klupe, ne treba da se očekuje visok stepen komfora.

Naslon sedišta je postavljen gotovo vertikalno, čime se prenosi na leđa putnika velika količina pritiska i dolazi do bržeg zamora i ranije pojave bola u leđima. Ipak, bili bismo nepošteni kada bismo ovo naveli kao manu, jer to je jednostavno danak koji  mora da se plati u svakom automobilu B segmenta.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Tabla sa instrumentima je postavljena visoko, iznad gornje ivice obruča upravjača. Nju čine analogni obrtomer i brzinomer, između kojih se nalazi digitalni ekran u LCD tehnologiji. Sa strane postavljeni su znatno manji pokazivači preostale količine goriva i temperature rashladne tečnosti. Na centralnoj konzoli nalazi se ekran osetljiv na dodir, preko kojeg može da se upravlja pojedinim komandama audio uređaja, kao i samog automobila. Takođe, ovaj ekran iskorišćen je i za prikaz podataka sa putnog kompjutera. Ono što nam je zasmetalo to je da prikaz, na primer, trenutne potrošnje može da se vidi isključivo na pomenutom ekranu i to najviše u trajanju od 5 do 6 sekundi, dok je ekran između obrtomera i brzinomera iskorišćen za prikaz pređene kilometraže, kao i trenutne brzine. Nekako smo po navici očekivali da prikaz trenutne brzine kretanja može da se ukloni i da ćemo ugledati prikaz recimo trenutne potrošnje.

Na centralnoj konzoli nalaze se komande i automatskog dvozonskog klima uređaja, dok je sasvim nisko ostavljeno mesto za odlaganje sitnica, kao i utičnice od 12V, USB i AUX. Nedostajao nam je i centralni naslon za ruku, tačnije laktove vozača i suvozača, koji smo stalno nesvesno tražili.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Upotrebljeni kvalitet materijala za oblaganje putničkog prostora je zaista dobar, svi spojevi su precizno odrađeni, tako da završnoj obradi praktično nema šta da se zameri. Prtljažnik je dovoljne zapremine, kvalitetno je tapaciran. Obaranjem naslona zadnje klupe ne dobija se idealno ravna površina, ali je ipak moguće da se 208 tada pretvori u mini karavan i načini od njega polivalentan automobil.

Bezbednost Peugeota 208 je na visokom nivou. Ojačana struktura platforme i deformabilne zone doprinose većoj  bezbednosti putnika. Takođe, tu su i elementi pasivne bezbednosti, poput vazdušnih jastuka. Pirotehnički zatezači pojaseva na prednjim sedištima, kao i Isofix kopče pomažu da ovaj automobil bude što bezbedniji. Po najnovijim pravilima koja važe u EU, svaki novi automobil mora da ima ugrađen ABS i ESP, tako da njih ne treba zaista posebno navoditi. Ono što bismo istakli je da su nakon restilizacije dostupni sistemi bezbednosti, poput autonomnog kočenja u slučaju neprepoznate opasnosti od strane vozača.

Oprema testiranog automobila je bila i više nego dovoljna za automobilo B segmenta. Automatski dvozonski klima uređaj nije tako čest u ovoj klasi. Centralna brava, električni podizači stakala prednjih prozora, kao i elektropodesivi retrovizori unapređuju komfor boravka u automobilu. Sasvim neočekivano, prisutan je i tempomat sa funkcijom limitera, odnosno ograničenja brzine kretanja. Pomenuti ekran od 7 inča osetljiv na dodir daje utisak više klase u enterijeru, koji je potpomognut dobrom izolacijom i završnom obradom, kao i kvalitetnim materijalima.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Aluminijumski naplatci od 16 inča dodatno unapređuju izgled ovog automobila, baš kao i boja automobila koja je pomenuta na početku teksta. Detalji enterijera, poput kožnog obruča upravljača sa komandana, kao i elementi od sjajne plastike sa pijano efektom na centralnoj konzoli i panelima vrata, dodatno oplemenjuju prostor za boravak vozača i putnika.

Ispod poklopca motora nalazio se trocilindarski motor radne zapremine od 1,2 litra, koji razvija 82 KS i 118 Nm. Sasvim je jasno da ovaj pogonski agregat ne puca od snage, ali je sposoban da 208-ici pruži sasvim zadovoljavajuće performanse. On radi mirno, sa ipak diskretno prisutnim vibracijama na ler obrtajima. Zvučna kulisa je sasvim povoljna do nekih 4500 obrtaja u minuti, kada zvuk trocilindraša prestaje da bude sportski brundav i postaje pomalo neprijatan. Inače, u vožnji ovaj motor izuzetno lako zalazi u visoke obrtaje i pravo je zadovoljstvo voziti ga po gradu. Ipak, izlaskom na put, situacija se unekoliko menja. Za iole dinamičnija preticanja potrebno je odlučno baratanje ručicom preciznog petostepenog menjača, kao i odlučan pritisak na papučicu gasa. Prilikom vožnje konstantnim brzinama, motor postaje drastično tiši, a potrošnja ostaje u umerenim okvirima.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Prenos snage je na prednje točkove, preko petostepenog manuelnog menjača. Napred se nalazi MacPherson, dok je pozadi polukruta osovina. Kočni sistem je dovoljno potentan i sa lakoćom izlazi na kraj sa umerenom masom 208-ice.


Vožnja 208-com nam je bila izuzetno prijatna, u prvom redu zbog veoma udobnih sedišta i relativno mekano trimovanog oslanjanja. Pogonski agregat bismo ocenili kao sasvim dovoljan za vozače prosečnih zahteva, odnosno, on je sasvim dovoljan za vožnju po svim zakonskim normama. Ukoliko se ne forsira preterano, odužiće se skromnom potrošnjom, što je jedna od osnovnih prednosti trocilindarskog motora. Za one zahtevnije vozače, Peugeot je pripremio identičnu pogonsku jedinicu, ali uz turbo i zdravih 110 KS, koje može da se kombinuje i sa automatskom transmisijom.

Legendarna GTI verzija oslobađa 208 KS iz 1,6 litara zapremine, pri čemu je sada aktulena i verzija koja slavi 30 godina od postojanja GTI oznake kod Peugeot-ove serije 2. Za ljubitelje dizela, tu su odlični i detaljno izmenjeni BlueHDi motori sa 75, 100 i 120 KS.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Peugeot je svojim trocilindarskim motorom definitivno uhvatio korak sa drugim proizvođačima. Ipak, ovaj motor od 1,2 litra nije prvi Peugeot trocilindraš, već je to bio jednolitarski agregat u modelu 107, mada je ovaj motor suštinski Toyotin.

Ono što je kupcima važno to je da će kupovinom Peugeota 208 dobiti automobil B segmenta koji je sigurno, definitvno vrlo udoban i poseban na svoj način. Uz dobre garantne uslove i servisnu mrežu, izbor Peugeota 208 čini se još boljim. Brojne mogućnosti izbora motora, opreme i detalja personalizacije omogućiće da svako kreira svoj „Sveti broj“ prema željama, potrebama i mogućnostima.

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

                                                  Tehničke karakteristike

 

Model

Peugeot 208 1.2

Motor

trocilindarski motor, 4 ventila po cilindru, benzin, EB2/MA , radna zapremina 1.199 cm3 , maksimalna snaga 53 kW (82 KS) pri 5.500 o/min, maksimalni obrtni moment 110 Nm pri 3.000, Euro 5,

Zapremina

1.199 cm3

Prečnik i hod klipa

75 x 90.5 mm

Odnos kompresije

11:1

Najveća snaga

60 kW (92 KS) pri 6.000 obrt/min

Najveći obrtni moment

118 Nm pri 2.750 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, petostepeni menjač

Hodni sistem

Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi torziona osovina

Upravljač

Električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi 266 mm, nazad puni disk 249 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, REF, AFU, ESP

Točkovi i pneumatici

195/55 R 16

Dimenzije (D x Š x V)

3.962 x 1.799 x 1.460 mm, međuosovinsko rastojanje 2.538 mm, trag točkova 1.525/1.515 mm, zapremina prtljažnika 285 litara, maksimalna zapremina prtljažnika rezervoar za gorivo 50 l

Mase

Prazno vozilo 975 kg

Performanse

Najveća brzina 175 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12.2 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 5.6 l/100 km, na putu 3.9 l/100 km, u mešovitoj vožnji 4.5 l/100 km

Emisija CO2

109 g/km

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

Peugeot 208
 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

 

Peugeot 208

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208

 

 

Peugeot 208

 

Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208


Ime i prezime
Komentar