Renault se povlači iz Kine

14. Apr 2020

Renault u Kini

U specijalnom saopštenju za medije Renault je jutros, najavio da prestaje da prodaje putničke automobile u Kini i da će u toj zemlji zadržati samo komercijalna i električna vozila.

Renault je možda konačno priznao da ne može da se probije na kineskom tržištu automobila jer je francuski proizvođač automobila najavio izlazak iz svog glavnog lokalnog zajedničkog preduzeća sa Dongfeng Motor Group. Renault je objavio da se povlači iz kompanije za proizvodnju automobila Dongfeng Renault i da prodaje svoj udeo od 50 odsto u zajedničkom ulaganju Dongfeng Motor Group.

To je očigledan znak da se u francusko-japanskom koncernu događaju velike promene koje će da nadvladaju funkcionisanje sistema, koji je godinama gradio Carlos Ghosn. Trenutna pandemija, koja je zaustavila svet, takođe je delom pomogla. U 2016. godini, Renault se vratio na kinesko tržište kada je zajedno sa svojom trenutnom partnerskom kompanijom Dongfeng Motor Group otvario fabriku u Vuhanu koja je donedavno proizvodila Captur, Koleos, Kadjar i motore za neke druge modele. Bivši direktor Carlos Ghosn planirao je da se proda najmanje 800.000 vozila godišnje, ali rezultat za 2019. godinu bio je poražavajući. Prošle godine prodali su 179.571 automobila dok je Nissan prošle godine u Kini prodao 1,55 miliona automobila

Renault je za svoju odluku okrivio slabu prodaju. Renault tek drugi svetski proizvođač automobila koji je izašao iz velikog poduhvata u Kini poslednjih godina nakon Suzukija 2018. godine.

Dongfeng Renault, glavna kompanija za putnička vozila francuske kompanije na najvećem tržištu automobila na svetu, prodao je samo 18.607 automobila u 2019. godini i objavio gubitak od više od 1,5 milijardi juana (212 miliona dolara). To je bilo daleko ispod njegovog godišnjeg kapaciteta od 110.000 automobila.

Prema Rojtersu, koji navodi portparola kineskog proizvođača automobila, proizvodna postrojenja više neće proizvoditi automobile marke Renault. Do sada, zajednička kompanija proizvodila je Kadjar, Koleos, Captur i Citi K-ZE.

Međutim, ovo ne znači da će Renault potpuno da napusti kinesko tržišt automobila. Kompanija je saopštila da će u Kini da bude prisutna i sa drugim zajedničkim kompanijama, u proizvodnji lakih komercijalnih vozila sa kompanijom Brilliance China Automotive Holdings i proizvodnji električnih vozila sa Jiangling Motors Corporation Group. Što se tiče komercijalnih vozila, Renault planira da predstavi pet novih modela pre 2023. godine i ima za cilj izvoz na druga tržišta.

Renault je usvojio novu strategiju za najveće kinesko tržište automobila na svetu. Više neće prodavati klasične automobile, fokusiraće se samo na električna i laka komercijalna vozila. Više neće prodavati automobile Renault, ali će podržati oko 300.000 prodatih automobila. Renault će u Kini dati prednost električnim vozilima. Prošle godine na ovom tržištu prodali su 860.000. Do 2030. godine, predviđa se da će električna vozila u Kini (među novim automobilima) dostići 25 odsto. Renault je od 2011. godine prodao skoro 270.000 električnih vozila.

Renault će i dalje imati dve zajedničke kompanije u Kini, sa partnerima Brilliance China Automotive Holdings i Jiangling Motors Corporation Group. Lokalno su već predstavili električni gradski model K-ZE, koji će takođe da bude u ponudi na globalnom tržištu. Ovaj automobil stići će u Evropu kao niskobudžetni električni model Dacia sledeće godine, a osnovu za to već smo videli u obliku koncepta Dacia Spring.


Ime i prezime
Komentar