Citroen C3Citroen C3


Treća generacija polularnog Citroenovog modela C3 imala je svoju svetsku prezentaciju na nedavno završenom Salonu automobila u Parizu. Citroen je otkrivajući potpuno novi C3, model iz supermini kategorije automobila, pokazao još jednom sebi svojstvenu originalnost, sa jasnom pripadnošću dizajnerskoj školi koju neguje ovaj francuski proizvođač. Pored snažnih izmena u dizajnu, ovog gradskog mališana sada krasi i značajna količina najnovijih tehnoloških rešenja, ali i mogućnost prilagođavanja kupcima uz veliku slobodu kada je personalizacija automobila u pitanju.

Francuski mališan je evoluirao sa jasnim genima modela Cactus, koji se tehnički i oslanjao na prethodnu generaciju modela C3. To je najvividljivije na bočnim 'Airbumps' oblogama automobila, izvedenim u posebnom materijalu koji bi trebalo da smanji oštećenja vrata od susednih automobila i umanji posete servisima nakon što ih nespretni vlasnici drugih automobila oštete vratima.

Na prednjem delu automobila ističu se svetlosne grupe, sa visoko postavljenim LED dnevnim svetlima, koja kao da su preuzeta sa modela C4 Picasso. Pogled na bok otkriva visoku liniju donjih ivica staklenih površina, što neminovno odaje utisak masivnosti i snage. Stop lampe predstavljaju vrlo simpatičan detalj na zadnjem delu automobila, uz masivan branik.

Svakako najupečatljiviji deo dizajna novog Citroena C3 čine plastične obloge, koje su pronašle svoju primenu inicijalno u modelu Cactus. Njihovom upotrebom na svom novom predstavniku u B segmentu, Citroen ih čini dostupnim još širem krugu kupaca, čineći ih značajnim obeležjem novog dizajna. Pri dizajniranju novog C3 nisu stali na tome - čitav automobil je, za razliku od prethodnika gde se igralo „na sigurno“, još manje konzervativno i sa jasnim avanturističkim karakterom. Nova generacija C3 sobom donosi paletu od čak 36 boja eksterijera, uz tri boje krova, što pruža vrlo široke mogućnosti personalizacije. U skladu sa željama kupaca, može  da se poruči automobil i bez zaštitnih gumenih površina na vratima. 

Cactus je poslužio i kao inspiracija za unutrašnjost, i to bilo da je u pitanju šarenilo pregrada i detalja ili oblik sedišta i tapacirunga vrata. Sedmoinčni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli služi za upravljanje brojnim funkcijama automobila, a treba očekivati i Apple Car Play, kao i Android Auto funkcionalnost, baš kao i MirrorLink. Pored tih dodataka, na novom C3 naći će se i nešto zaista potpuno novo - ConnectedCam. Reč je o minijaturnoj GPS kameri od 2MP, koja se aktivira pri sudaru snimajući 30 sekundi video materijala pre samog udara, kao i 60 sekundi nakon sudara. Ona, naravno, može da se aktivira i po želji vozača. Zahvaljujući činjenici da je povezana sa internetom, vozač jednostavnim pritiskom na dugme beleži fotografije i video zapise do 20 sekundi koje može da postavi na društvene mreže. Ova opcija dostupna je isključivo kada automobil miruje. Dostupan je i sistem 3D navigacije, tako da može da se kaže da je ispunjena svaka želja za multimedijalnom opremom od strane potencijalnih kupaca. 

Citroen je učinio dostupnim i bezbednosne tehnologije, od onih za praćenje mrtvog ugla, preko upozoravanja za napuštanje saobraćajne trake pa sve do kamera za parkiranje i upozoravanje vozača na umor.

Po pitanu motorizacije, PureTech benzinci i BlueHDi dizelaši su već od ranije poznati. Benzinci razvijaju redom 68, 82 i 110 KS, dok dizel ponuda nastupa sa motorima koji razvijaju 75 ili 100 KS. Baš poput prethodnika, i novi C3 naći će se u prodaji samo u verziji sa petoro vrata.

 

Citroen C3Citroen C3