Miloš Pavlović, odbornik Narodne stranke u Skupštini Beograda izjavio je da je sistem nadzora parkiranja "Oko sokolovo" uveden "na osnovu nezakonitih i protivustavnih odluka" i najavio da će pred Ustavnim sudom pokrenuti postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti, a od Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu tražiti da budu stavljene van snage odluke o Komunalnoj miliciji.
Epidemija korona virusa zaustavlja autoindustriju
13. Feb 2020
U Kini je januarska prodaja automobila opala skoro za petinu i padala je već 19. mesec za redom. Prema početnim podacima, prodaja vozila je pala za 18 odsto, a prodaja električnih, komunalnih i sličnih savremenih energetski efikasnih vozila pala je čak za 54 odsto.
Sve je počelo početkom praznovanja Kineske nove godine, ali potom su izbegavanja javnih mesta poslednje dve nedelje u januaru, zbog korona virusa, samo doprinela lošoj prodaji, a čak ni prodavci nisu naručivali dodatne zalihe.
Procenjuje se da će čak milion automobila da bude pogođeno epidemijom zbog nedostatka radne snage, a samim tim i delova.
U provinciji Hubei, gde je sve počelo, odvijala se proizvodnja kod velkih proizvođača Dongfeng, Honda, Renault i Peugeot. U ovoj provinciji proizvodi se devet odsto svih kineskih vozila.
Problem je nastao i kod proizvođača auto delova jer kasne isporuke iz Kine. Ukoliko se za desetak dana ne pronađe način da se iz Kine bezbedno i u roku isporučuju auto delovi, mnogi proizvođači koji se tamo snabdevaju biće prinuđeni da obustave ili smanje proizvodnju automobila u Evropi i Japanu. Radi se najviše o plastičnim delovima i agregatima za prvu ugradnju.
Volkswagen, BMW, Volvo, Toyota i Tesla - produžile su pauzu u svojim proizvodnim pogonima u Kini. Trake stoje i u Grupaciji PSA, a mnogi brodovi natovareni auto-delovima za Evropu, još ne napuštaju kineske luke.
Ukupna šteta već sada se meri stotinama miliona evra, a kineska vlada obećala je da će dati i materijalnu pomoć da se situacija stablizuje.
Veliki deo radnika nalazi se upravo u regionu oko grada Vuhana, a on je u potpunosti u karantinu.
Tek će se naredne sedmice znati koliko će radnika da se vrati u glavne proizvodne lokacije širom Šangaja, Pekinga i na jugu Kine, i u kojoj meri će korona virus da utiče na proizvodnju, a time i na međunarodne linije snabdevanja. Mnogi se pitaju šta će da bude sa isporukom automobila koji u Kini proizvode za čitav svet.
Za sada nema odgovora na ova pitanja, a neki kupci moraće da sačekaju svoje automobile u Evropi i mesec-dva duže, kažu nemački analitičari.
FAS privremeno prekida proizvodnju
|