Epidemija korona virusa zaustavlja autoindustriju

13. Feb 2020

Fabrika automobila u Kini
U Kini je januarska prodaja automobila opala skoro za petinu i padala je već 19. mesec za redom. Prema početnim podacima, prodaja vozila je pala za 18 odsto, a prodaja električnih, komunalnih i sličnih savremenih energetski efikasnih vozila pala je čak za 54 odsto.

Sve je počelo početkom praznovanja Kineske nove godine, ali potom su izbegavanja javnih mesta poslednje dve nedelje u januaru, zbog korona virusa, samo doprinela lošoj prodaji, a čak ni prodavci nisu naručivali dodatne zalihe.

Procenjuje se da će čak milion automobila da bude pogođeno epidemijom zbog nedostatka radne snage, a samim tim i delova.

U provinciji Hubei, gde je sve počelo, odvijala se proizvodnja kod velkih proizvođača Dongfeng, Honda, Renault i Peugeot. U ovoj provinciji proizvodi se devet odsto svih kineskih vozila.

Problem je nastao i kod proizvođača auto delova jer kasne isporuke iz Kine. Ukoliko se za desetak dana ne pronađe način da se iz Kine bezbedno i u roku isporučuju auto delovi, mnogi proizvođači koji se tamo snabdevaju biće prinuđeni da obustave ili smanje proizvodnju automobila u Evropi i Japanu. Radi se najviše o plastičnim delovima i agregatima za prvu ugradnju.

Volkswagen, BMW, Volvo, Toyota i Tesla - produžile su pauzu u svojim proizvodnim pogonima u Kini. Trake stoje i u Grupaciji PSA, a mnogi brodovi natovareni auto-delovima za Evropu, još ne napuštaju kineske luke.

Ukupna šteta već sada se meri stotinama miliona evra, a kineska vlada obećala je da će dati i materijalnu pomoć da se situacija stablizuje.

Veliki deo radnika nalazi se upravo u regionu oko grada Vuhana, a on je u potpunosti u karantinu.

Tek će se naredne sedmice znati koliko će radnika da se vrati u glavne proizvodne lokacije širom Šangaja, Pekinga i na jugu Kine, i u kojoj meri će korona virus da utiče na proizvodnju, a time i na međunarodne linije snabdevanja. Mnogi se pitaju šta će da bude sa isporukom automobila koji u Kini proizvode za čitav svet.

Za sada nema odgovora na ova pitanja, a neki kupci moraće da sačekaju svoje automobile u Evropi i mesec-dva duže, kažu nemački analitičari.



FAS privremeno prekida proizvodnju


Fiat razmatra privremenu obustavu proizvodnje u svojoj fabrici u Kragujevcu zbog nedostatka delova za ugradnju usled koronavirusa u Kini.

Proizvodnja u Kragujevcu mogla bi da bude prekinuta zbog nedostatka prvenstveno audio-komponenti i drugih elektronskih delova za ugradnju iz Kine, objavio je Blumberg.

Ranije su iz kompanije Fiat Chrysler Automobiles saopštili da bi mogli da zatvore jednu evropsku fabriku na dve do četiri nedelje zbog problema sa dopremanjem delova za ugradnju iz Kine.

Ukoliko proizvodnja bude obustavljena, to bi bila prva evropska automobilska fabrika koja bi stala zbog koronavirusa, budući da su do sada zaustavljane fabrike samo u Kini.

Kako je preneo Rojters, portparol kompanije je rekao da fabrika u Kragujevcu planira da nastavi proizvodnju do kraja meseca.



Ime i prezime
Komentar