Velika Britanija mogla bi da ubrza zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel, jer je vlada navodno spremna da odloži ovu meru za još pet godina. Zabrana, koja ima za cilj da pogura Veliku Britaniju prema svojim klimatskim ciljevima, prvobitno je trebalo da se primeni 2040. godine, ali u februaru je britanski premijer Boris Johnson najavio da novi tradicionalni benzin i dizel modeli neće biti dostupni za kupovinu počev od 2035. godine.
Pirelli razvio sajber pneumatik
30. Dec 2019
Razvoj tehnologije neminovno je doveo do toga da će za nekoliko godina vozila da komuniciraju međusobno i sa okolnom infrastrukturom. Volvo već uveliko radi na uvođenju takve povezanosti, a najavaljeno je da će i novi Golf da bude opremljen takvim sistemom. Međutim, ova dimenzija nije ekskluzivno vezana za automobile, sada je Pirelli predstavio prototip pneumatika u koji je ugrađen 5G.
Senzori u pneumaticima (ili ventili) nisu nešto novo, ali italijanski proizvođač (u kineskom vlasništvu) otišao je korak dalje. Od ovog treba da imaju koristi ne samo automobili na kojima su ovi pneumatici, nego će i informacije moći da dobiju i drugi učesnici u saobraćaju. "Pirelli je prvi proizvođač pneumatika koji prenose podatke o kolovozu kroz 5G mrežu", naveli su u saopštenju za javnost.
U demonstraciju performansi ovog izuma bili su uključeni Ericsson, Audi, Tim, Italdesign i KTH. Demonstracija se odvijala na sledeći način: dva automobila vozila su jedan za drugim po mokrom putu. Kad je prvi uleteo u poveću baru, a točkovi su izgubili kontakt sa podlogom, odmah je obavestio drugog kako bi mogao automatski da uspori. Kao što su učesnici provere ove tehnologije pokazali, brza komunikacija između automobila i pravovremena akcija mogu da se realizuju zahvaljujući kartkom vremenu odziva mreže pete generacije. Međutim, Evropa je odlučila da koristi bežični (Wi-Fi) protokol, a ne mobilnu tehnologiju za "razgovor" između vozila (i infrastrukture), ali proizvođači se ponaosob odlučuju u kom pravcu će da razvijaju svoje sisteme dokazujući prednosti jedne ili druge tehnologije.
Ciber pneumatik (Pirelli Ciber Tire) - popularni termin u industriji u poslednje vreme - putem integrisanih senzora pružiće vozilu ne samo informacije o kilometraži i opterećenju, već i informacijama o potencijalnim opasnostima na putu, od prisustva vode do lošeg prijanjanja. To će da omogući automobilu i njegovim sistemima asistencije da prilagode i poboljšaju kontrolu, kao i bezbednost, udobnost i performanse. Pored toga, sve ove informacije preneće i ostalim vozilima u blizini i okolnoj infrastrukturi, koji će takođe moći da pruže informacije onima koji će da prođu istim putem nešto kasnije. Na taj način Pirelli je opisao funkcionalnost svoje novine.
Ova vrsta tehnologije mogla bi da bude deo obezbeđivanja buduće bezbednosti na putevima. Međutim, italijanska kompanija nije objavila kada će početi da prodaje ovakve pneumatike, niti su dali procenu koliko će da budu skuplje od standardnih, nepovezanih pneumatika. Takođe nije poznato koliko dugo mogu da traju ugrađene baterije, ali i ostali tehnički detalji. Nepoznanica je i sistem koji bi u automobilu bio kompatibilan ovakvim pneumaticima.