Sto godina postojanja Mazde

10. Feb 2020

Mazda

Mazda Motor Corporation obeležena je stogodišnjicu kompanije u svom sedištu u Hirošimi, na događaju je prisustvovalo oko 500 zaposlenih.

Fabrika je osnovana 1920. godine u Hirošimi kao Toyo Cork Kogyo. Prvih 15 godina proizvodila je razne alate i kamione sa tri točka. Proizvodnja prvog vozila, motocikla sa tri točka i prtljažnim prostorom - Mazda-Go, započeta je 1931. godine i trajala je do Drugog svetskog rata. Uprkos katastrofi koju je prouzrokovala atomska bomba bačena na Hirošimu na kraju rata, kompanija je ponovo pokrenula proizvodnju samo nekoliko meseci kasnije, a 1960. godine predstavila je prvi putnički automobil R360.


Godine 1961. Mazda ulazi u tehničko partnerstvo s nemačkom kompanijom NSU (kasnije Audi) i radi na razvoju rotacionih motora, poznatijih kao Vankelovi motori. Mazda postaje jedan od najvećih proizvođača rotacionih motora i, uz stalna unapređenja, ugrađuje ih u svoje modele. Iste godine, Mazda predstavlja svoj prvi pik-ap B serije po kojem kasnije postaje opšte poznata sve do danas kada Mazda predstavlja poslednju evoluciju ovog modela - novi BT-50.

Mazda je 1968. godine predstavila prvi model sa Vankel motorom R100, a 1988. godine osniva Mazda Motor of America.
Godine 1989. Predstavljen je model MX-5 Miata, koji je sa više od milion prodatih jedinica postao najprodavaniji sportski dvosed u istoriji. Kao prva azijska marka automobila osvojila je 1991. godine, trku 24 sata Le Mana, a Mazda RX-7 postala je model sa najviše bodova u istoriji trkača koje sponzoriše International Motor Sports Association (IMSA).

Govoreći o jubileju, Akira Marumoto, predsednik i izvršni direktor Mazde, naglasio je da su uspeli da pređu put od proizvođača alata do uspešnog proizvođača automobila u više od 130 zemalja i regiona, i zahvalio se kupcima, trgovcima, dobavljačima i drugim poslovnim partnerima za saradnju i podršku u periodima koji su nekada bili više, a ponekad i manje uspešni.

Mazda će ove godine da proslavi svoju stotu godišnjicu, a istorijski nadahnuti asortiman modela očekuje se da bude predstavljen na Salonu automobila u Ženevi u martu.

Izuzetno zanimljiv uvid u bogatu istoriju brenda, između ostalog, omogućava poseta muzeju Mazda Classic - Automobil Museum Frey u Augsburgu. To je prvi muzej izvan Japana u kojem se nalaze klasični modeli Mazda, a razvio se iz jedne od najvećih svetskih privatnih kolekcija.


Ime i prezime
Komentar