Citroen C4 Picasso

 

Citroen C4 PicassoCitroen C4 Picasso

 

Treća generacija popularnog Citroenovog minivena Picasso predstavljena je 2013. godine. Suštinski, prva generacija je imala naziv samo Picasso, tačnije Xsara Picasso, dok je sledeći model poneo oznaku C4 Picasso. Ukoliko se držimo striktno nomenklature francuskog proizvođača, radi se o drugoj generaciji popularnog vozila. Postavljen je na PSA EMP2 platformu, a proizodnja se i dalje odvija u fabrici u Vigu, u Španiji. Za dizajn, koji je izuzetno uspeo, bio je zadužen Frederic Soubirou.
Kompaktna silueta novog Citroëna C4 Picasso je energična i snažna. Izražajnost njegove prednje strane, njegove napete linije i oblikovani bokovi, njegov dinamičan zadnji kraj sa motorizovanimm sklopivim zadnjim poklopcem prtljažnika zaista odražava prelaz na novu eru. Izraženu posebnost novog Citroëna C4 Picasso stvara potpuno novi oblik sa dvojnom izduvnom cevi  i potpuno novi svetlosni izraz. Svetlosne grupe su zapravo suptilnije smeštene i uklapaju se sa svetlima za dnevnu vožnju sa LED diodama, koja elegantno produžuju masku vozila, dajući vozilu značajniji izgled koji je istovremeno izražen u modernom i tehnološkom smislu. Kao što je već testirano na najnovijim konceptnim automobilima francuske marke, tako i novi Citroën C4 Picasso ima zadnja LED svetla, sa potpuno novim dubokim i futurističkim 3D efektom, što je u današnjem svetu automobila odmah prepoznatljivo. Korišćenje hroma na novom Citroenu C4 Picasso koncipirano je na naglašavanju stila, jer dodaje dašak elegancije. Hromirani bočni ukras u obliku slova "C" naglašava putnički prostor na karoseriji, koji je namenjen za vozača i suvozača. Zajedno sa ukrasima na ručkicama za otvaranje vrata, koje su tretirane sa istim, hromiranim materijalom, ovi hromirani bolni ukrasi ističu posebnost bočne strane vozila. Prednji deo vozila i vrata prtljažnika se mogu pohvaliti elegantnim hromiranim ukrasima.
Armaturna ploča nudi potpuno nove nijanse (Ardoise ili Champagne, zavisno od kombinacije boja). Cela slika unutrašnjosti je još ugodnija zbog satiniranih hromiranih ukrasa i svetlucavih crnih umetaka. Unutrašnjost je dizajnirana pažljivo do najmanjeg detalja. Asimetrična armatura novog Citroëna C4 Picasso je dizajnirana da bude jednostavna ali i da posebno naglašava osećaj prostora, svetlosti i prijatnosti. Opremljena je sa dva ekrana montirana u sredini, koji daju čist i ergonomski oblik, a sve funkcije su smeštene u 7-inčni ekran osetljiv na dodir. Inovativno širokougaono panoramsko vetrobransko staklo površine 2 m², sa širokim prozorskim otvorima, koji su omeđeni tankim stupovima, nudi široko bočno vidno polje i jak osećaj prostranosti. Ova neobična transparentnost pridonosi užitvanju u vožnji i dragocen je adut sigurnosti, umanjujući mrtve uglove. Novi Citroën C4 Picasso može imati zastakljen panoramski krov, površine od 1,2 m², najširi u kategoriji (1,04 m). Tada svi putnici mogu uživati u zaista nesvakidašnjoj vidljivosti i svetlosti. Svetlost može biti prigušena sa električno pokretanom roletnom – štitnikom od sunca, sa sistemom za zaštitu od priklještenja.
Za pogon se koriste benzinski i dizel agregati radne zapremine od 1.6 litara. Benzinci imaju snagu od 120 ks (VTi) i 155 ks (THP). Dizelaši razvijaju 90 i 115 ks, pri čemu je moguće dobiti i varijantu e-hdi sa 90 ks.

 

Citroen C4 PicassoCitroen C4 Picasso