Hyundai i 30

Hyundai-i30_01Hyundai-i30_02

Hyundai i30 je jedan od najznačajnihih modela južnokorejskog proizvođača kada je u pitanju proboj na tržište Starog kontinenra. Prva generacija predstavljena 2007 godine je dizajnirana i razvijena u Riselshajmu, kako bi se „pogodio“ ukus evropskih kupaca. Deleći platformu sa modelom Kia Cee’d, proizvodnja se odvijala u fabrici u Slovačkoj. Sve ovo je bilo dovoljno da se prva generacija nametne kao solidna, ali ipak jeftinija alternativa evropskim konkurentima u C segmentu. Druga generacija, predstavljena zvanično na Salonu automobila u Frankfurtu je nastavila istim putem. Međutim, sada je proizvođač podigao prag očekivanja od novog modela i pozicionirao ga je nešto više u smislu cene i kvaliteta upotrebljenih materijala.

Novi i30 je dizajniran u skladu sa najnovijim kretanjima u Hyundaiju. Prednja maska i veliki usisnih vazduha u odbojniku vozilu daju dinamičan i pomalo agresivan izgled. Novinu predstavljaju i LED trake koje su pozicionirane oko maglenki i imaju ulogu dnevnog svetla. Pogled na bok otkriva klasične linije vozila C segmenta hečbek konfiduracije, pri čemu dizajnerima očigledno nije bio cilj nikakvo eksperimentisanje sa neobičnim linijama. Na boku se ističe jedna „falta“ koja se prostire celom dužinom, od farova, pa sve do stop lampi, čineći izgled vozila kompaktnijim i monolitnim. Zadnji kraj je blago uzdignutog poklopca prtljažnika, pri čemu su u odbojnik smešteni katadiopteri.

Enterijeru je posvećena značajno veća pažnja nego što je to bio slučaj kod prve generacije. Instrumenti ispred vozača su klasični, ergonomski i logiučno raspoređeni. Hyundai navodi kako je postignut napredak u odnosu na prethodnu verziju uvećanjem ponude prostora na prednjim i zadnjim sedištima.

Kada je u pitanju bezbednost, i30 ne poznaje nikakve kompromise. Od samog početka, i30 je dizajniran da bude lider u svojoj klasi u pogledu bezbednosti putnika. Sistem vazdušnih jastuka je sposoban da okruži i zaštiti svakog putnika u slučaju sudara. U oštrim krivinama i na klizavim površinama, standardni Elektronski program stabilnosti vozila (ESP) i Sistem za upravljane stabilnosti vozila (VSM)  pomažu da se održi savršena putanja vozila.  I svi ostali elementi napredne tehnologije kao što su LED dnevna svetla, ksenonski farovi sa adaptivnim sistemom, svetlosni signal u slučaju naglog kočenja (ESS), Flex Steer trostepeni sistem osetljivosti upravljanja, TFT LCD supervision instrument tabla- omogućuju uzbudljivu vožnju sa i30 na jednom novom, višem nivou.

Oprema Hyundai-ja i30 je vrlo bogata. Osnovni paket opreme pod imenom Comfort donosi zaista impozantan spisak, dok u najskupljem Impression paketu, ilustracije radi, serijski se isporučuje i grejači koji odleđuju prednje i zadnji brisač. Klima uređaj spada u standardnu opremu, dok se automatska klima nudi od trećeg paketa po redu..

Nova generacija i30 nudi  tri benzinska i tri dizel agregata koji pokrivaju  raspon snage od 90 do 135 konjskih snaga. Svaki od ovih šest motora predstavlja dobar balans između snage i ekonomičnosti bez obzira da li je reč o gradskim uslovima vožnje ili se vozite na otvorenom putu. Novi motori su upareni sa modernim i inovativnim šestostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem. Takođe, u cilju očuvanja životne sredine, Hyundai se potrudio da njegovi agregati sadrže komponente koje se odlikuju odličnim mogućnostima recikliranja.

Hyundai-i30_03Hyundai-i30_04