Hyundai i20Hyundai i20

 

Dalekoistočni proizvođač je u Evropi 2002. godine predstavio kao svog takmaca u B segmentu model Getz. Prilikom predstavljanja automobil je delovao pomalo zastarelo i sa slabijom završnom obradom i pomalo grubim ogibljenjem, zaostajao je iza svojih glavnih evropskih konkurenata. Želeći da promeni u potpunosti sliku o svom predstavniku u B segmentu, južnokorejski proizvođač je 2008. godine ponudio potpuno novo vozilo i20. Sa svojom novom nomenklaturom se u potpunosti uklopio u novi trend obeležavanja modela za evropsko tržište. Ipak, i novi model je trpeo odrešene nedorečenosti, u prvom planu tu su bili i dalje nedovoljno rafinirano oslanjanje, kao i pomalo neergonomski raspoređene pojedine komande. Želeći da u potpunosti promenu percepciju prosečnog kupca B segmenta koji je Hyundai-jeve modele doživljavao kao jeftinu i pouzdanu alternativu evropljanima, južnokorejski proizvođač je dosta poradio na imidžu novog i20.

Na prednjem kraju vozila ističu se velike svetlosne grupe, kao i velika maska hladnjaka trapezoidnog oblika. Na ovaj način posmatraču je poslata poruka o gipkosti i snazi vozila. Bočne linije su čiste i glatke, pri čemu se u donjim delovima bočnih vrata nalaze plastične lajsne koje imaju zaštitnu ulogu. Bolje opremljeni modeći će posedovati i hromirane kvake na bočnim vratima, koje će znatno podići utisak o novom južnokorejcu. Izuzetno je zanimljiv i C stub, koji stoji u kontrastu sa ostatkom karoserije svojom crnom bojom. Sa zatamnjenim zadnjim staklima, dobija se jedna neprekinuta celina koja odaje utisak kao da krov „lebdi“ nad ostatkom vozila. Na zadnjem delu dominantnu ulogu imaju zadnje svetlosne grupe koja svojim grafičkim rešenjem neodoljivo podsećaju na ona viđena kod nemačkog Volkswagena. U pretrpanim bulevarima velikih evropskih metropola, kao i sve popunjenijim parkinzima od posebnog značaja će biti bogato dimenzionirani zadnji branici.

Unutrašnjost vozila je veoma skladna. Po navodima proizvođača, upotrebljeni materijali su daleko kvalitetniji, pri čemu je napravljen značajan pomak na polju završne obrade, ali i ergonomije. Dvobojni enterijer čini vozilo znatno zanimljivijim i „veselijim“. Instrument tabla je čistih linija, instrumenti su pregledni, vrlo jasni i čitljivi. Centralna konzola je blago ispupčena i na njoj se mogu pronaći uobičajene komande klima i audio uređaja. Iznad centralne konzole može se pronaći i nosač pametnog mobilnog telefona, ali on je nažalost samo modelima iz Galaxy linije Samsunga i američkom iPhone-u. Prtljažnik je izuzetno velik i upotrebljiv sa zapreminom od 326 litara, što pomalo zalazi i u teren kompaktne klase.

Proizvođač navodi da će i u osnovnom paketu opreme nje biti sasvim dovoljno, a da dodatna oprema koju kupci budu poručivali neće biti preskupa. Kao primer navodi se cena navigacionog uređaja od oko 300 evra.

Za pogon su iskorišćeni klasični benzinski atmosferski agregati. Varijante od 1.2 litra razvijaju  75 i 84 KS, dok snažniji motor zapremine 1.4 litra oslobađa 100 KS. Ovi agregati su poznati od ranije i predviđeni su da ispunjavaju Euro 6 norme, a kako navodi proizvođač i da budu štedljiviji. Za početak sledeće godine očekuje se benzinski agregat koji prati trend downsizinga, sa zapreminom od 1 litra i turbopunjačem. Boje dizelaša zastupaju 1.1 litarski motor (75 KS) i 1.3 litarski da 90 KS.

 

Hyundai i20Hyundai i20