Hyundai-i40_IHyundai-i40_t
Na Ženevskom Salonu automobila 2011. godine južnokorejski proizvođač je predstavio svoj novi model, i40. Sasvim neočekivano, u početku je u ponudi samo karavanska varijanta, dok će se na limuzinski oblik sačekati još neko vreme. Za platformu je iskorišćena osnova američke varijante Sonate, dok je automobil kompletno razvijen u evropskom centru u Riselshajmu u Nemačkoj, kako bi se približio što više evropskom ukusu i profilu kupca sa Starog kontinenta.
Spoljašnje linije su izuzetno atraktivne. Pogled na prednji kraj vozila otkriva efektne svetlosne grupe, sa inkorporiranim LED svetlosnim trakama sa ulogom dnevnih svetala. Još jedan detalj privlači pažnju, a to je svakako i maska hladnjaka koja se u potpunosti uklapa u novi dizajnerski stil ovog dalekoistočnog proizvođača. Pogled na bok otkriva nisku silutetu fluidnih, gotovo sportski agresivnih linija, na kojoj se izdvaja linija „struka“ koja spaja prednji kraj sa zadnjim svetlosnim grupama. Lepo dizajnirani aluminijumski naplaci od 16 inča naglašavju elegantan karakter vozila. Na zadnjem kraju, pored masivnog odbojnika, pažnju privlače i stop lampe koje su prilično „razvučene“ i zaokružuju utisak o eleganciji.
Prelazak u enterijer donosi još povoljniji utisak o vozilu. Mesta ima u izobilju, nezavisno od mesta na kojem se sedi. Prtljažnik je izuzetno kapacitativan, pravilnog oblika i u potpunosti iskoristiv. Za oblaganje enterijera iskorišćeni su kvalitetni materijali, sa odličnom završnom obradom. Sve komande su postavljene na dohvat ruke, ergonomski, i izuzetno se lako koriste.
Na EURONCAP testu model i40 je osvojio sasvim očekivano 5 zvezdica. Testirano vozilo je opremljeno sa čak 9 vazdušnih jastuka (deveti za kolena vozača), zatetzačima pojaseva i podsetnikom za njihovo nevezivanje. Od elektronskih pomagala, prisutni su ABS sa EBD-om, zatim ESP sa TCS-om, kao i asistencija – Auto hold koja olakšava polazak uzbrdo, ali i na semaforu aktivira radnu kočnicu vozila.
Testirano vozilo u paketu opreme Style je podrazumevalo izuzetno bogat paket opreme. Kompletan elektro paket, dvozonski automatski klima uređaj, tempomat, odličan MP3 audio uređaj sa 6 zvučnika zaokružuju pozitivan utisak o vozilu. Prednji i zadnji senzori za parkiranje olakšavaju boravak u gradu sa nemalim vozilom.
Za pogon vozila iskorišćen je dizel agregat radne zapremine 1.7 litara. Zahvaljujući upotrebi turbo punjača i komonrejl tehnologije, dobijeno je 115 ks i 260 Nm dostupnih već pri 1250 obrt/min. On se odlikuje izuzetno mirnim radom, bez vibracija i sudeći po navodima proizvođača, vrlo niskom potrošnjom. Oslobađanje snage je vrlo linearno, pri čemu je moguće ostvariti dobre brzinske proseke zahvaljujući odličnom šestostepenom manuelnom menjaču preciznih hodova.
Južnokorejski proizvođač navodi da model i40 predstavlja njihov najzreliji i najbolji proizvod. U najskorije vreme na tržištu će se pojaviti i limuzinska varijanta, tako da će ponuda biti u potpunosti zaokružena.

Hyundai-i40_IIHyundai-i40_III