Lancia-Ypsilon_IIILancia-Ypsilon_II
Prva Lancia Ypsilon je predstavljena 1996 godine. Sedam godina kasnije usledila je nova generacija, dok je treća, aktuelna generacija predstavljena 2011 godine na Ženevskom sajmu automobila. Ona je bazirana na Fiatovoj Mini platformi, a proizvodnja je preseljena u fabriku u Poljskoj.
Eksterijer vozila je pomalo neuobičajen. Za razliku od prethodne dve generacije, koje su se mogle dobiti isključivo sa troja vrata, italijanski proizvođač je rešio da krene drugim putem i ponudi kupcima varijantu sa petoro vrata. Na taj način žrtvovan je deo dinamičnog dizajna, ali je sa druge strane znatno unapređena upotrebljivost automobila. Na prednjem delu se ističe dizajn hromiranog grila hladnjaka, za koga proizvođač tvrdi da predstavlja svojevrsni omaž slavnih Lancia modela 60-ih i 70-ih godina prošlog veka. Kvaka zadnjih vrata je vešto sakrivena u delu koji pripada C stubu i na taj način je dodatno pojačan utisak dinamičnosti, donekle žrtvovan zbog dodavanja još jednog para vrata na bok vozila. Zadnji deo vozila je u najmanju ruku neobičan. Na njemu se ističu velika peta vrata, sa dominantnim prisustvom stakla. U masivnom zadnjem odbojniku smeštene su maglenke i svetlo za vožnju unazad.
Enterijer je zaista specifičan, i moglo bi se reći da „ide pod ruku“ sa ekstravagantnim eksterijerom. Instrumentacija je postavljena centralno, dok se ispod njih nalazi audio uređaj i komande klime. Završna obrada i korišćeni materijali su na izuzetno visokom nivou, u potpunosti u skladu sa renomeom proizvođača koji polaže na komfor svojih korisnika. Na sedištima se mogu naći i najplemenitiji materijali, poput kože.
Kod savremenih automobila bezbednost nikada ne sme doći pod znak pitanja, pa je tako i sa novom Lanciom Y. Ugrađeno je šest vazdušnih jastuka, kao i ABS, ESP, TCS, zatim pomoć prilikom starta na uzbrdici i FPS (sistem sprečavanja – prevencije požara).
Malenu Lanciu je moguće dobiti u tri nivoa opreme, startni Silver, luksuzniji Gold i vrhunski Platinum. Oprema je kompletna, tako da vozilo poseduje klima uređaj serijski od Gold paketa opreme, dok su centralna brava, podizači prozora napred standardni. Proizvođač posebno ističe činjenicu da je vozilo izuzetno podložno perosnalizaciji i da ga je moguće dobiti u čak 600 varijanti. Kuriozitet u ovoj klasi je ujedno i deo Lancijine tradicije, a to je Bicolore varijanta u kojoj se vozilo isporučuje kupcu u dve boje. Stakleni krov predstavlja još jednu značajnu mogućnost perosnalizacije, ne baš tipičnu za klasu gradskih vozila.
Ispod poklopca motora mogu se naći tri agregata. Benzinski agregat, koji čini osnovu ponude je zapremine 1.2 litra i sa 69 ks, poznat je iz ostalih modela Fiat grupacije. TwinAir motor, sa 0.9 litara radne zapremine i turbo punjačem oslobađa 85 ks i odlikuje se minimalnom potrošnjom i izuzetnom ekološkom prihvatljivošću, sa emisijom CO2 od svega 99 g/km. Identičan rezultat ostvaruje 1.3 litarski CR turbo dizel, Multijet, sa 90 ks. Za prenos snage staraju se manuelni i automatski menjači sa 5 stepeni prenosa.
U klasi gradskih automobila Lancia nikada nije imala primat po broju prodatih primeraka sa svojim predstavnicima. Ono što joj se nikako ne može osporiti je činjenica da su njeni automobili bili vrlo kvalitetni, elegantnog dizajna i sa dosta opreme, što konkurencija nije mogla često da isprati.

Lancia-Ypsilon_ILancia-Ypsilon_t