Nakon ponovnog rođenja, Mini je u novom ruhu pobrao dosta simpatija. Pored klasične dvovratne varijante, karavana kao i kabrioleta, tržištu je bilo potrebno nešto novo. Kako bi zadovoljio aktuelne trendove, Mini je u januaru 2010. pod kodnom internom oznakom R60 predstavio prvi, kako su ga nazvali, SUV krosover.

Mini Countryman se spreda gledano ne razlikuje mnogo od klasičnog Minija. To drugim rečima znači da na prednjem delu dominira velika maska hladnjaka, masivan odbojnik i blago redizajnirana prednja svetlosna grupa. Pogled sa boka otkriva po dvoja vrata, kao i plastične obrube prednjih i zadnjih rubova točkova, kao i sajtne. Na zadnjem delu vozila ističu se velika peta vrata koja skrivaju prostran prtljažnik, dok su svetlosne grupe pomerene u same uglove vozila. U zadnjem braniku na šlo se mesta za registarsku tablicu, a na snažnijim varijantama prisutna je i imitacija difuzora, kao i dvostruke hromirane izduvne cevi.

Enterijer vozila je krajnje neobičnog oblika. Za njega se može reći da obiluje kružnim oblicima, počev od brzinomera, obrtomera, pa sve do multimedijalnog displeja na centralnoj konzoli, otvora ventilacije i ručki za otvaranje vrata. Instrumentacija je dovoljno informativna, prijatne grafike i koristi klasični analogni prikaz. Ceo enterijer odiše mladalačkim duhom i svežinom koju dodatno naglašavaju hromirani detalji prisutni u boljim paketima opreme.

Iako relativno nevelikih dimenzija, Mini Countryman predstavlja izuzetno bezbedno vozilo. Proizvođač se potrudio da tržištu ponudi snažnu šasiju, sa programibilnim zonama deformacije i kompletnim setom vazdušnih jastuka. Za Mini je poznato da ima odlična dinamička svojstva na drumu, ali je ipak radi dodatne bezbednosti proizvođač ponudio sve aktivne sisteme bezbednosti. Opcionalno je moguće poručiti i bi-ksenonske farove koji prate krivinu.

Mini Countryman je moguće opremiti izuzetno bogato. Na spisku se mogu naći automatski klima uređaj, poseban modul za mobilni telefon sa opcijom hands-free telefoniranja, kao i sistem umrežavanja multimedijalnih uređaja. Hromirani detalji enterijera poboljšavaju utisak o ovom vozilu i sastavni su deo skupljih paketa. Prednja svetla za maglu, putni kompjuter, aluminijumski naplaci i različiti dodaci za personalizaciju omogućavaju svakom kupcu da kreira jedinstveni Mini.
Za pogon Mini koristi benzinske i dizel agregate koji su već prisutni u drugim Minijima. Benzinski motori su zapremine 1.4 i 1.6 litara, baš kao i dizel agregati. Pogon je na prednje točkove, ali postoji mogućnost opcionog dobijanja prenosa snage na sve točkove. Ova varijanta je poznata pod imenom ALL4.
Inače, za razliku od svih ostalih modela Minija, Countryman se proizvodi u Austriji, u Magna Steyr fabrici. Novi model, tačnije nova varijanta Minija predstavlja još jedan lifestyle automobil. Namenjen je mlađim, dobrostojećim kupcima sa manjim porodicama koji svojim izborom ukazuju da izuzetno cene slobodu kretanja i specifičnost dizajna koje sa sobom nosi svaki Mini.