Peugeot 508Peugeot 508

Jedan od najznačajnijih modela ovog francuskog proizvođača, koji je predstavljen na Salonu automobila u Parizu krajem 2010. godine, do danas je proizveden i prodat u 370.000 jedinica, a novo izdanje ispunjeno je svežom snagom i potpuno je moderno i spolja i iznutra. Novi Peugeot 508 ističe se modernim stilom. Silueta je naglašenije strukture uz potpuno nove linije prednjeg kraja i novu masku s centralno postavljenim znakom lava. Redizajnirani branici odražavaju veću snagu i čvrstoću.

U osvežavanju enterijera najveće promene su napravljene na prednjem delu. Peugeotovi dizajneri novi izgled opisuju kao "nadahnut, elegantan i robustan”. Na taj način su prema njima dodatno naglašene snaga i uzoran komfor 508-ice. Naročito su ponosni na novu masku hladnjaka i uspravan položaj "propetog lava”, koji vraća u Peugeotovu prošlost, kada je evropskim putevima jezdio legendarni 504 i ostali modeli iz familije.

Na spisku detalja oko čijeg izgleda su se dizajneri posebno potrudili su i nova stilizovana dnevna LED, kao i glavna full LED svetla. Pozadi je detaljno promenjena grafika pozicija, a ugrađen je i novi branik. Zbog nove maske hladnjaka redizajniran je i poklopac motora, koji je sada položeniji i aerodinamičniji. Eksterijer je osvežen i novim aluminijumskim naplatcima, a u ponudi su i nove boje karoserije.

Unutrašnjost je vizuelno osvežena i ergonomski unapređena. Smanjen je broj prekidača na centralnoj konzoli, a primat je dat novom 7-inčnom ekranu osetljivom na dodir. Za lakše očitavanje informacija u vožnji zadužen je haed-up displej. Multimedija je dopunjena internet tehnologijom, koja je omogućila uvođenje Peugeot Connect Apps sistema, sa mnoštvom za vožnju korisnih aplikacija poput: info trafic Via Michelin, lokatora slobodnih parking mesta, informacija o vremenskoj prognozi, benzinskim stanicama i cenama goriva, turističkim sadržajima i sl.

Kvalitet i dizajn tkanina koja se koriste za oblaganje sedišta, naslona i vrata je prema navodima Peugeota poboljšan, što bi uz primernu završnu obradu trebalo da podigne nivo udobnosti. Na spisku serijske i dodatne opreme nalazi se mnoštvo savremenih detalja kao što su: beskontaktni ključ, automatska električna parking kočnica, aktivna prednja svetla, dvozonski automatski klima uređaj i vrhunski JBL Hi-Fi audio sistem. Novina je i parking kamera integrisana u zadnji deo vozila, koja omogućava širokougaoni pogled na prostor iza automobila, kao i sistem Blind Sport Sensors za neutralisanje mrtvog ugla tokom vožnje.

Na voznom sistemu nije bilo promena. Zadržana je dosadašnja koncepcija sa prednjim McPhersonom i zadnjim multilinkom, koja nudi dobar kompromis između udobnosti i dinamike u vožnji. Nova paleta pogonskih agregata sastavljena je od ekoloških i štedljivijih jedinica, koje ispunjavaju Euro 6 normu o kvalitetu izduvnih gasova i pri tom imaju malu potrošnju goriva.

U ponudu je uveden jedan potpuno novi 1.6 THP benzinski agregat (165 KS), koji će da bude uparen sa šestostepenim ručnim ili šestostepenim EAT6 automatskim menjačem. Novi agregat u odnosu na stari 1.6 THP benzinac od 156 KS, emituje manje CO2, odnosno 129 g/km umesto dosadašnjih 144. Dizel agregati oplemenjeni su Peugeotovom BlueHDi tehnologijom. Tako jedan od najpopularnijih motora u gami 2.0 BlueHDi od 150 KS i šestostepenim ručnim menjačem, sada emituje samo 105 g/km CO2 i kao takav predstavlja najčistiji agregat u svojoj kategoriji.

U ponudi je i snažniji dizel motor 2.0 BlueHDi 180 EAT6, koji iako ima veći pogonski potencijal ostvaruje emisiju CO2 od 111 g/km, i nudi jedan od najboljih odnosa između moćnog pogona i potrošnje. Kao jedinstven model u klasi izdvaja se limuzina 508 sa HYbrid4 tehnologijom. Za pogon ovog hibrida koristi se kombinacija 163 KS snažnog dvolitarskog dizela i elektromotora od 37 KS. Emisija CO2 kod njega je svedena na samo 85 g/km, uz kombinovanu potrošnju goriva od samo 3,3 litre na 100 km. 

Redizajnirani Peugeot 508 za evropsko tržište će se kao i do sada proizvoditi u francuskoj fabrici u gradu Rennesu. Prodaja u Evropi počela je od 10. septembra.

Peugeot 508Peugeot 508