Renault Captur

 

Renault CapturRenault Captur

Francuski Renault je u svojoj istoriji imao značajnog uticaja na automobilsku industriju. Može se reći da je on zaslužan za pomeranje granica kada su klase automobila u pitanju, ali i istovremeno, i za stvaranje nekih sasvim novih klasa. U B segmentu Renault je predstavio novi Clio, kao i novog takmaca, Captur, u brzorastućem segmentu mini SUV-ova. Za novog Captura iskorišćena je Renault Nissan B platforma, na koju su postavljeni Clio IV, ali i Nissan Juke. Finalna verzija je predstavljena na Salonu automobila u Ženevi 2013. godine, da bi u aprilu iste godine automobil krenuo u prodaju. Ime Captur Renault je prvi put iskoristio na koncept vozilu predstavljenom 2011. godine, koje je i bilo jedan od vesnika novog dizajnerskog pravca francuskog proizvođača.
Na prednjem delu ističu se atraktivni farovi bademastog oblika, kao i veliki logo francuskog proizvođača koji je postavljen vertikalno, na crnoj pozadini. Masivan prednji odbojnik se uklapa u imidž „terenca“, pri čemu su u njemu smeštene maglenke, ali i danas neizostavna dnevna svetla u atraktivnoj i sveprisutnoj LED tehnologiji. . Lukovi točkova su naglašeni, tako da ističu SUV karakter i pojačavaju utisak gipkosti i snage. Plastični rubovi prednjih i zadnjih krila, kao i prednjeg i zadnjeg odbojnika i donjih delova vrata sa hromiranom lajsnom ostavljaju utisak terenskih sposobnosti, koji je ipak samo optička varka imajući u vidu tip pogona primenjen na Capturu. Na zadnjem delu vozila ističe se masivni odbojnik, sa pomenutom plastičnom zaštitom, kao i logo francuskog proizvođača.
Enterijer u jednom svom delu podseća na novog Clia, što nikako ne može biti loše. Na prednjim sedištima, kao i na zadnjoj klupi ima više nego dovoljno mesta za odrasle putnike, pogotovo imajući u vidu kompaktne dimenzije samog vozila. Materijal koji se nalazi na sedištima je izuzetno prijatan, pri čemu je proizvođač predvideo mogućnost njihovog lakog skidanja uz pomoć „patent-zatvarača“. Na taj način omogućeno je lako održavanje i uklanjanje fleka koje ostaju nakon boravka dece na zadnjoj klupi. Dovoljno ih je sasvim jednostavno skinuti i oprati u veš mašini i vratiti na sedišta.
Sva moderna vozila su danas izuzetno bezbedna. Isto se može reći i za Captur, koji je i pored skromnih dimenzija na EURO NCAP testu po najnovijim i pooštrenim kriterijumima za 2013 godinu ostvario odličan rezultat. Za zaštitu odrasljih putnika osvojio je 88, a dece 79%. Zaštita pešaka je ocenjena sa 61%, dok je postojanje elektronskih sistema asistencije ocenjeno sa 81%. Zanimljivo je istaći da je Captur ostvario maksimalni učinak u zaštiti dece do 18 meseci.
Za pogon Captura upotrebljeni su benzinski i dizel agregati. Čast benzinaca brane 0.9 TCe, novi trocilindraš koji se odlikuje izuzetno niskom potrošnjom i koji razvija 90 ks. Četvorocilindrični 1.2 TCe primenjuje i tehniku direktnog ubrizgavanja, sa 120 ks i proizvođač navodi da je na njemu primenjen veliki broj rešenja preuzetih sa motora bolida Formule 1 Renaulta. Boje dizelaša sasvim očekivano brani provereni 1.5 dCi sa 90 ks. Prenos snage je na prednje točkove preko manuelnog petostepenog menjača, ili pak automatskog sa dve spojnice (EDC) koji predstavlja ujedno i jedinu opciju kod 1.2 TCe motora.
Atraktivna pojava, dimenzije prilagođene životu u urbanim metropolama, povišen klirens za lakše penjanje po ivičnjacima i drugim preprekama, kao i široke mogućnosti personalizacije su sasvim sigurno, dobar mamac za kupce.

Renault CapturRenault Captur