Renault-Twingo_IRenault-Twingo_III
Najmanji automobil francuskog proizvođača automobila u prvoj generaciji predstavljen je davne 1992. godine. U svom prvobitnom obliku ostao je u proizvodnji do leta 2007. godine. Kako su od predstavljanja novog modela prošle pune četiri godine, došlo je vreme za zatezanje bora kako bi se održala dobra tržišna pozicija.
Twingo u drugoj generaciji zadržava koncept malog hečbek vozila sa troja vrata. Simpatične linije karoserije, sa pomalo naglašenim farovima su nakon redizajna promenjene i prednjem delu automobila dodeljen je oštriji, dinamičan izgled. Svetlosne grupe iz dva dela, sa masivnim usisnikom vazduha i prednjim odbojnikom naglašavaju dinamičan karakter vozila. Pogled sa boka otkriva da su linije i dalje sveže, kao i neposredno nakon predstavljanja pre četiri godine. Zadnji kraj je pretrpeo izmene u vidu dodavanja svetlosne grupe na poklopac prtljažnika, kao i blago redizajnirane stop lampe. Restilizovani Twingo je prvo vozilo za masovnu proizvodnju koje je inspirisano novim dizajnerskim identitetom francuskog brenda, što je bilo vidljivo na nedavnim konceptima poput kombija po imenu Frendzy i minivana R-Space.
Unutrašnjost restilizovanog Twinga je slična prethodniku. Na prednjim sedištima ima dovoljno mesta za odrasle osobe, dok klizna zadnja klupa (na skupljim modelima) omogućava modularnost u vidu izbora mesta za putnike na zadnjoj klupi i zapremine prtljažnika. Twingo je još od svoje pojave svoje kupce „razmazio“ obiljem prostora u kabini, pogotovo ukoliko se imaju u vidu skromne spoljne dimenzije. Osim za izmenu eksterijera, Renault je redizajn iskoristio i da promeni i poboljša kvalitet materijala enterijera, kao i da promeni njihov dizajn.
Renault je uložio dodatne napore u podizanje bezbednosti svog najmanjeg modela, tako da je karoserija dodatno ojačana, dok je vozilo opremljeno setom vazdušnih jastuka, zatezačima pojaseva, kao i ABS i ESP uređajem.
Tržišni nastup je osmišljen tako da Twingo predstavlja vedro vozilo širokih mogućnosti personalizacije, koje se ogleda od veselih boja karoserije, enterijera, pa do izbora različitih dodataka koji poboljšavaju upotrebnu vrednost vozila. Klima uređaj, audio aparat i kompletan elektropaket poboljšavaju komfor vozača i putnika i podižu ugođaj boravka u kabini na viši nivo.
Za pogon Twinga koriste se benzinski i dizel agregati. Od benzinaca koriste se motori zapremine 1.2 i 1.6 litara. Manji blok isporučuje se u čak tri gradacije snage. Najslabiji ima 60 ks, dok jači razvija 75 ks. Uz ugradnju turbo punjača ostvaruje se 100 ks, a sam agregat ima oznaku TCe. Za sportsku RS varijantu iskorišćen je dobro poznati blok od 1.6 litara koji zahvaljujući prerađenom usisu, mapi ubrizgavanja goriva i drugim promenama oslobađa 133 ks koje ovo vozilo pretvaraju u gradskog sprintera. Za ljubitelje dizel agregata tu je dobro poznati 1.5 dCi koji ponovo prerađen ostvaruje upotrebljivih 75 ks. Prenos snage je na prednje točkove preko manuelnog i automatskog menjača.
Novi, restilizovani Twingo predstavlja prvi Renaultov serijski automobil koji je poneo karakteristike novog dizajna za koji je zadužen Laurens van den Acker. Pored neospornih kvaliteta koje je Twingo oduvek posedovao, uz atraktivan dizajn put do kupaca je sada daleko lakši.

Renault-Twingo_IIRenault-Twingo_T