Renault TwingoRenault Twingo

 

Dve decenije nakon što je iz osnova promenio klasu malih automobila Twingom prve generacije, Renault će svom proslavljenom gradskom automobilu udahnuti novu svežinu. Njegovi konstruktori i dizajneri posao su počeli od nule, a inspiraciju su pronašli u nasleđu izvornog Twinga i Renaulta 5. Rezultat je nov, inovativan i okretan automobilčić koji je zabavan za vožnju.

Godine 2008. Renaultovi konstruktori i dizajneri počeli su da stvaraju Twingo sledeće generacije kako bi ponovno oživeli inovativni duh koji je obeležio izvorni Twingo iz 1992. godine. Izazovni zadatak koji je trebalo ispuniti u skladu s filozofijom legendarnog modela koji nije gubio vreme da postane simbol Renaultove kreativnosti. Cilj je bio da se stvori još prostraniji i okretniji gradski automobil uprkos manjim dimenzijama i tako je rođena zamisao o postavljanju motora pozadi, premda je to značilo veće troškove razvoja. Renaultova su razmišljanja bila slična Daimlerovim, koji se u to vreme bavio idejama za sledeću generaciju verzija Smarta s dva i četiri sedišta. Nakon početnih razgovora, dve kompanije su 2010. godine sklopile sporazum o strateškoj saradnji, što je bilo i zvanično zeleno svetlo za zajednički razvoj novog Twinga i novog dvoseda i četvoroseda Smart.
 
Postavljanje motora pozodi značajna je prednost za gradski automobil jer oslobađa prednji kraj i uveliko smanjuje krug okretanja. Postignuto je da se novim Twingom  iznenađujuće lako manevrše u urbanim sredinama, dovoljno je samo nekoliko okreta upravljača.

Zajedno s primenom manjeg bloka i postavljanjem točkova u same uglove automobile, pozadi postavljen motor oslobađa i dodatni prostor u kabini, a novi Twingo ponosi se i međuosovinskim rastojanjem i prostranom unutrašnjošću koje se obično povezuju s modelima više klase. Zbog komfornog i okretnog upravljanja, prostrane kabine i malog prednjeg kraja, novi Twingo ima sve odlike zbog kojih je prvobitni Twingo bio takav hit kad je 1992. godine otkriven na Salonu automobila u Parizu.

Po uzoru na konceptne automobile Twin'Z i Twin'Run koje je Renault predstavio 2013. godine, novi Twingo zrači karakterom. Kao i prethodni, novi Twingo moći če da se kupi u četiri jarke "pop" boje (svetloplavoj, beloj, žutoj i crvenoj), što je siguran znak da je Twingov duh živ i zdrav. Druge karakteristike u mnogome su bile inspirisane Renaultom 5, među njima i koso zadnje staklo i naglašena ramena koja podsećaju na Renault 5 Turbo s motorom pozadi, koji je svojevremeno bio veoma omiljen automobil.

Prednji kraj urađen je u novom, prepoznatljivom stilu marke, s istaknutim Renaultovim znakom na crnoj pozadini. Izražajan „pogled“ novog Twinga naglašavaju velika prednja svetla sa žmigavcima na vrhu i LED dnevna svetla, koja spajaju utisak visoke tehnologije i podsećanje na preteče modela. Twingove linije zrače prozračnošću, ali i čvrstoćom, a živahan karakter automobila dodatno naglašavaju njegova lako prepoznatljiva jedinstvena svetla.
 
Originalno široko zadnje staklo znatno doprinosi modernom izgledu zadnjeg kraja, a zadnja svetla su prirodan produžetak vrata. Verzija s petoro vrata novoga gradskog automobilčića – prva u istoriji ovog modela – čini ga praktičnijim nego ikad pre. Novi Twingo preuzeo je određene bitne karakteristike zaslužne za uspeh novog Clia, među njima i uglađen profil, sakrivene ručice zadnjih vrata i mnogo mogućnosti personalizovanja zahvaljujući paleti boja i ponuđenih spoljšnjih detalja kao što su npr. retrovizori, bočne zaštitne lajsne i nalepnice. Četiri boje karoserije i mogućnosti ppersonalizovanja znače da novi Twingo može da ima vrlo različite karaktere, od gradskog do sportskog, muževnog ili ženstvenog.

 

Renault TwingoRenault Twingo