Škoda FabiaŠkoda Fabia

 

Na salonu automobila u Parizu potpuno novi mališan iz Mlade Boleslavi proslavio je dvostruku svetsku premijeru: kao hatchback model i kao karavan. Na modnoj pisti automobila nova Škoda Fabia nastupa moderno, dinamično i emocionalno. Treća generacija modela istovremeno dobija inovativne sisteme bezbednosti, udobnosti i infotainmenta iz viših klasa automobila te je ekološki prihvatljiva kao nikada do sada. Zahvaljujući volumenu od 330 litara prtljažnik je najveći u segmentu. Od novembra nova Škoda Fabia uvodi se u Evropu, a početkom 2015. godine sledi nova Škoda Fabia Combi. Ovim češki proizvođač automobila odlučno nastavlja najveću ofanzivu modela u istoriji svoje kompanije.

Kao prvi serijski model marke Škoda nova Fabia pokazuje evoluciju stilskih elemenata marke u ekspresivniji, emocionalniji dizajn. Dizajneri marke Škoda po prvi put u seriji  koriste elemente dizajna spektakularnog izložbenog vozila ‚Škoda Vision C’. Istovremeno mogu da se vide i elementi iz Škoda Motorsporta. Znatno oštriji nastup hatchback verzije i karavana zasniva se na kristalnim oblicima, oštrim  linijama i maksimalnom preciznošću u detaljima. Fabia i Fabia Combi dobijaju usklađene i dodatno utegnute proporcije i postaju za 90 mm šire i 31 mm niže od prethodnih modela. Osim toga impresivna je i raznolikost mogućnosti za individualizaciju – kako spolja tako i iznutra.

Malo vozilo – velika tehnika. Po prvi put kod Škode u novoj Fabiji može da se poveže automobil i pametni telefon na jednostavan način putem tehnike MirrorLink™ i nove  funkcije SmartGate. Tako Škoda na jednostavan i povoljan način u automobil uvodi inteligenciju pametnog telefona. Zahvaljujući novim motorima (četiri benzinska i tri dizel motora), ciljanom smanjenju težine na 980 kg i poboljšanoj aerodinamici potrošnja i emisije nove Škoda Fabie smanjuju se za čak 17 odsto. Najštedljivija biće Škoda Fabia GreenLine u koju je ugrađen 1.4 TDI/55 kW (75 KS) motor, koja će da bude dostupna 2015. godine. Njena potrošnja dizela iznosi samo 3,1 l/100 km,
što odgovara emisijama CO2 od 82 g/km. Osim toga tu su i inovativni sistemi bezbednosti i udobnosti za novu Fabiu, koji su se do sada većinom koristili u višim klasama automobila.

Po prvi put u ponudi za Fabiu su Front Assistant s integrisanom City funkcijom kočenja u nuždi i multikolizijska kočnica. Front Assistant pomoću radara permanentno kontroliše rastojanje od vozila ispred tako da u slučaju premalog rastojanja interveniše različitim intenzitetom s ciljem sprečavanja sudara – od vizuelnih i akustičnih upozorenja preko jednokratnog kočnog trzaja sve do automatskog jakog kočenja. Multikoliziona kočnica smanjuje rizik dodatnog sudara. Ona se automatski aktivira čim se prepozna primarni sudar.

Ostali sistemi bezbednosti, koji su dostupni za novu Fabiu, su Driver Activity Assistant (sistem prepoznavanja umora), Speedlimiter, Hill Hold Control (podrška za kretanje  uzbrdo) i elektronska kontrola pritiska u pneumaticima. Dodatnu udobnost obezbeđuju između ostalog automatski sistem zaključavanja i pokretanja Kessy, kontrola rastojanja pri parkiranju napred i pozadi, novi elektromehanički servoupravljač i veliki panoramski stakleni krov. Istovremeno nova Fabia oduševljava mnoštvom prostora, dodatno poboljšanom funkcionalnošću i sa 19 ‚Simply Clever’ rešenja.

Škoda Fabia, postavlja nova merila po pitanju potrošnje i emisija tako da je u odnosu na prethodni model štedljivija za čak 17 odsto. Na taj način nova Fabia biće ekološki najprihvatljivija i najekonomičnija Fabia od svih dosadašnjih. Potpuno novi motori (četiri benzinska i tri dizela) ispunjavaju normu EU 6, a serijski su opremljeni start-stop ssistemom i rekuperacijom (obnova energije kočenja). Stepeni prenosa menjaju se ručno ili preko DSG menjača.

Ponuđeni benzinski motori su novi sa 3 ili 4 cilindra zasnovani na tehnologiji MQB. Kod trocilindarskih agregata 1.0 MPI ubrizgavanje nije direktno, dok se kod 4-cilindarskih motora radi o TSI motorima s turbopunjačem zapremine 1,2 litre. Spektar snage počinje kod 44 kW (60 KS) i stiže sve do 81 kW (110 KS). Što se tiče dizel motora, u ponudi za novu Škodu Fabiu nalazi se novi common-rail agregat zapremine od 1,4 litre u tri verzije snage i isključivo s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Blok motora trocilindarske konstrukcije izrađen je od aluminijumove legure. Spektar snage ovog motora kod Fabije druge generacije ide od 55 kW do 77 kW. On se međutim sada razvija iz zapremine od 1,4 litre umesto dosadašnje zapremine od 1,6 litara.

Nova Škoda Fabia je za 65 kg lakša nego do sada. Težina praznog vozila (bez vozača) kod osnovne verzije Škoda Fabie s 1.0 MPI trocilindarskim motorom iznosi samo 980 kg.

Trećom generacijom Fabie češki proizvođač još jednom ističe da je put marke Škoda jasno definisan: ekološki prihvatljiva mobilnost mora i dalje da ostane dostupna – u korist kupaca i okoline.
 

Škoda FabiaŠkoda Fabia