Toyota AygoToyota Aygo

 

Od kultnog novog 'X' dizajna prednjeg dela, do čitave lepeze opcija prilagođenih vlasniku, kompletan 'stajling' i inženjerske odluke oko novog Aygo-a su osmišljene da budu zabavne.


Unutrašnji i spoljašnji dizajn su osmišljeni na način koji dopušta veliki broj različitih verzija. Stoga, sada Aygo nije samo zabavan za vožnju, već takođe može da se na zabavan način prilagodi besprekornom stilu svoga vlasnika. Osim toga, otprilike deset delova na vozilu može lako da se zameni za drugu boju ili oblik, što kupcima omogućava da odaberu svoj jedinstveni Aygo. Pametna konstrukcija i pažljivo osmišljen način instaliranja omogućava cenovno prihvatljivu i jednostavnu personalizaciju, što garantuje da će cena i vreme isporuke ostati u okvirima A segmenta.

Život za volanom nikada nije bio bolji, zahvaljujući većem prostoru u kabini i obilju inovativne opreme dizajnirane da se uklopi u stil života mlađih kupaca, upravo onih koji treba da prihvate novi Aygo. Najatraktivniji primer je x-touch multimedijalni sistem. Njegov 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir kontroliše brojne sisteme u automobilu, dok „MirrorLink“ konekcija sa pametnim telefonom omogućava da se automobil jednostavno poveže sa užurbanim „onlajn“ životima, koje većina nas živi ovih dana.

Novi Aygo je opremljen poboljšanom verzijom Toyotinog nagrađivanog 3-cilindarskog, 1,0-litarskog VVT-i benzinskog motora. I dalje jedan od najlakših motora u klasi, ovaj izvanredan agregat je podvrgnut brojnim poboljšanjima, kako bi se povećale performanse i postigla najniža u klasi potrošnja goriva i emisije CO2.

Novi Aygo je dizajniran da zavodi. Njegov dizajn je nazvan ‘J-Playful’. On je inspiraciju dobio iz moderne japanske mladalačke kulture, koja favorizuje snažne i naglašene forme i oblike. Kompaktne dimenzije su do ključnog značaja za urbane kupce novog Aygo -a. Ukupna dužina je povećana za samo 25 mm na 3.455 mm, zadržavajući kompaktnost po kojoj je Aygo lider u klasi. Bez obzira na 7 mm veći prostor za glavu napred, visina vozila je smanjena za 5 mm radi veće aerodinamične efikasnosti. Razmak između točkova je proširen za 8 mm, kako bi novi Aygo imao stabilniji stav.

Kod dizajna unutrašnjosti, fokus je na trapezoidnoj središnjoj konzoli, čiji se dizajn reflektuje širom kabine kroz elemente kao što su otvori ventilacije, obloge vrata i okruženje ručice menjača. Konzola „nosi“ široku kontrolnu tablu koja ima mat završnu obradu što smanjuje refleksiju. Instrumenti imaju dizajn sa meračima u obliku koncentričnih krugova. Stalno osvetljeni, oni imaju ugrađen centralni multiinformacioni ekran sa velikim fontom, radi optimalne vidljivosti.

Bez obzira na nepromenjeno međuosovinsko rastojanje od 2.340 mm, dužina putničkog prostora je povećana za 9 mm, uz 20 mm šire naslone za ruke, što dodatno doprinosi komforu na prednjim sedištima. Konačno, zapremina prtljažnika je povećana za 29 litara, na 168 litara. Takođe je olakšan pristup,  zbog 75 mm šireg otvora prtljažnog prostora.
 
Standardna oprema na novom Aygo -u je veoma bogata. Svi automobili imaju AM-FM audio sistem sa USB i AUX priključcima, LED dnevna svetla, sistem kontrole stabilnosti vozila i sistem pomoći pri kretanju uz brdo.

Uz sveobuhvatan izbor jednostavnih, cenovno prihvatljivih i lako dostupnih opcija za prilagođavanje, novi AYGO kupci mogu da skroje prema svom ličnom ukusu. promenljivi delovi eksterijera (prednja maska u obliku slova X, umeci na zadnjem braniku, ukrasne lajsne na prednjim blatobranima i aluminijumski naplatci) i enterijera (kontrolna tabla, središnja konzola, otvori ventilacije i okruženje ručice menjača) mogu lako da se promene za kratko vreme, čak i nakon nekoliko godina vlasništva.

Novi Toyota AYGO je opremljen različitim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti. On, kao standardnu opremu, nudi ABS (sistem protiv blokiranja točkova), EDB (elektronsku raspodelu sile kočenja), VSC (sistem kontrole stabilnosti vozila), vazdušne zavese, Isofix sistem postavljanja dečjeg sedišta, sistem kontrole pritiska u gumama, prilagodljivi limter brzine i novouvedene sisteme pomoći pri kretanju uz brdo (HAC) i signala kočenja u slučaju nužde. Izuzetno otporna školjka novog AYGO-a ne samo da minimalizuje deformaciju kabine u slučaju frontalnog i sudara od pozadi, već takođe apsorbuje energiju u slučaju sudara sa pešacima.

Nijedna grupa vozača nije lojalna benzinskim motorima kao u A segmentu, gde ga bira 85% kupaca. Uz sveobuhvatno izmenjenu verziju Toyotinog nagrađivanog 3-cilindarskog motora, novi Aygo daje upravo onu kombinaciju agilnosti i efikasnosti koju kupci traže. Lista promena na ovom agregatu zapremine 998 cm3 je veoma dugačka. Prvo, komora za sagorevanje je poboljšana. Stepen kompresije je povećan sa 11.0:1 na 11.5:1. Komora za sagorevanje sada ima bolje hlađenje, dok revidiran usisni ventil garantuje optimalnu mešavinu vazduha i goriva u cilindru. Program promenljivog otvaranja ventila je takođe optimizovan. Potom, gubici zbog trenja su smanjeni ugradnjom pogonskog lanca niskog trenja sa automatskim zatezanjem. Karbonski podizači ventila sa strukturom poput dijamanta i karter sa dvostrukim tankom dodatno doprinose smanjenu unutrašnjeg otpora. Konačni, jedan od najlakših motora ovog tipa je ugradnjom glave cilindra sa integrisanom izduvnom razvodnom granom postao još lakši. Motor sada ima više snage i obrtnog momenta - 51 kW (69 KS) pri 6.000 o/min i 95 Nm pri 4.300 o/min. Obrtni moment od 85 Nm je dostupan već na 2.000 o/min.

 

Toyota AygoToyota Aygo