Italijanska Alfa je odlučila da se ponovo uključi u trku za kupcima u D segmentu. Naime, Alfa 159 je penzionisana još 2011. godine i od tada praktično italijanski proizvođač nema predstavnika u ovom značajnom tržišnom segmentu. Za tržišni nastup iskorišćeno je ime koje je Alfa koristila u svojoj bogatoj istoriji od 1962-1978 godine za svoj model srednje klase. Start nove Giulie je odlagan u nekoliko navrata, i to u prvom redu zbog dizajna. Ovaj model je začetnik novog talasa koji treba da vrati Alfu na staze stare slave i uspešne prodaje.
Očekivanja uprave Alfe su od novog modela izuzetno velika. Naime, sa ovim modelom je započet talas obnove modela (očekuje se osam novih modela) i investicije od pet milijardi evra, dok su očekivani prodajni rezultati vrlo optimistični – oko 400.000 primeraka Alfi u 2018. godini. Ova brojka deluje izuzetno optimistično, imajući u vidu da je 2013. godine prodato 74.000 automobila iz Arezea.
Dizajn je izuzetno atraktivan i očekivano sportski nastrojen. Na prednjem delu ističu se veliki gril u Alfinom stilu, kao i agresivne prednje svetlosne grupe. Sportski orijentisan model Quadrifoglio, koji je obeležen detelinom sa četiri lista, dodatno se izdvaja postojanjem prednjeg splitera od karbona i uvećanim usisnicima vazduha, kao i otvorima – škrgama na prednjim krilima. Spliter na prednjem kraju automobila može da menja svoj položaj, odnosno ugao do vrednosti od 10°. Dugački poklopac motora se odlično uklapa u agresivni stil nove Alfe, dok pogled sa boka otkriva veliki aluminijumske naplatke, kao i kratak rep, sa visoko podignutim poklopcem prtljažnika. Quadrifoglio verzija se na zadnjem kraju karakteriše četvorostrukim izduvima, kao i spojlerom na gepeku. Kako bi se obezbedio što veći downforce, na zadnjem kraju automobila postavljen je i difuzor.
Novi Alfin projekat se dugo krio pod kodnim nazivom „Giorgio“. Celokupni projekat je nadzirao Philippe Krief, tehnički direktor Ferrarija. Za pogon ove dinamične limuzine odabrana su dva agregata. Slabiji Multiair je radne zapremine dva litra i oslobađa 280 KS. Jači pogonski agregat je rezervisan za model sa „detelinom sa četiri lista“, što je oznaka od koje srce zakuca brže zagriženim Alfistima. Iz nepuna tri litra radne zapremine dobija se 510 KS, što garantuje maksimalnu brzinu od 307 km/h i ubrzanje do 100 km/h od 3.9 s. Motor su razvili Ferrarije inženjeri i tehnički se oslanja na agregat iz Ferrarijeve Californije kodne oznake F154 V8. U perspektivi se očekuju i drugi benzinski agregati, u prvom redu dvolitarski, kao i V6 sa uglom između cilindara od 60 stepeni, koji očigledno ima nameru da nas vrati u lepa vremena Busso motora. Neizbežni dizelaši će takođe uslediti u najskorije vreme i tako omogućiti značajnije prodajne rezultate na tlu Evrope.
Raspored težine je idealan, 50/50 u odnosu napred i nazad. Nova Giulia ima longitudinalno postavljen motor napred, uz pogon na zadnje točkove, dok se očekuje i pogon na sve točkove. Oslanjanje je nezavisno na sva četiri točka, sa dvostrukim ramenima napred i pozadi. Kočioni sistem sačinjavaju karbonski diskovi, dok se napred nalaze šestoklipna a pozadi četvoroklipna kočiona klješta. Ovakav kočioni sistem obezbeđuje zaustavni put sa 100 km/h do potpunog mirovanja za svega 32 metra. Prema navodima iz italijanske fabrike, nova Giulia Quadrifoglio je krug na slavnom Nirburgringu prešla za 7:39, što je trenutno rekord za limuzinu D segmenta.
Očigledno je da Alfa Romeo ima zaista velike planove sa svojim novim modelom. Giulia će doneti malo svežine u pomalo tržišno posustali D segment u kome vladaju premijum modeli nemačkih proizvođača.