Audi A3 sedan

 

Audi A3 sedanAudi A3 sedan

 

 

Audijev takmac u kompaktnoj klasi na evropskom tržištu je predstavljen javnosti 1996. godine. Postavljen na platformu koji su kasnije koristili i drugi modeli iz Volfsburga, on je odmah pobrao simpatije i naklonost kupaca zbog dobrih rešenja, kvaliteta i dizajna. Uskoro je ispravljena i greška tako što je tržištu ponuđena varijanta sa petoro vrata. Treća generacija je predstavljena prošle godine i predstavlja premijum ponudu u svom segmentu.
Sedan verzija Audijevog kompaktnog modela, predstavljena 2013. godine, ima sportski karakter, a oblik je spoj klasičnog, dakle limunzinskog i kupea. Iznad pragova se nalazi linija koja naglašava dinamičnost i nešto je drugačijeg oblika nego kod ostalih modela iz A3 porodice. Bokovi su zaobljeniji, a prepusti preko točkova su kratki, kako bi se postigla što dinamičnija i atraktivnija forma. Dužina sedana je 4,46 metara, širina je 1,8 metara (11 mm širi od Sportback modela), visina je 1,42 metara (9 mm niži od Sportbacka), pri čemu je međuosovinski razmak 2,64 metra.
Kako bi sedan verziju popularnog kompakta distancirao od drugih iz familije, dizajneri su mu podarili detalje na poklopcu motora, branicima, usisnicima za vazduh i na okviru grila hladnjaka, dok je na poklopcu prtljažnika integrisan mali spojler koji smanjuje neželjeno opstrujavanje zadnjeg dela vozila.
Visok kvalitet i inovativan dizajn vidljivi su kod svakog detalja na vozilu. Horizontalna arhitektura armaturne ploče naglašava prostornost unutrašnjosti, trodimenzionalni dekorativni elementi optički okružuju vozača. Dodatan stilski naglasak obezbeđuju otvori za provetravanje u vidu mlaznica. Centralna upravljačka jedinica: opcioni sistem MMI Navigation plus sa MMI touch – polje za unošenje osetljivo na dodir za intuitivno rukovanje integrisano u okretno-pritisno dugme. Preko njega se, pored ostalog, na nov i inteligentan način upravlja navigacijom i telefonom tako što se slova i brojevi prstom "upisuju" u polje. Tanak 7-inčni ekran u boji novog izgleda sa električnim podizanjem i spuštanjem u armaturnu ploču sve informacije prikazuje jedinstevnom jasnoćom. Udobna sedišta i izuzetna prostornost odlika su zadnjeg dela novog modela Audi A3 sedan.
U modelu Audi A3 u upotrebi je TFSI tehnologija. Ona kombinuje prednosti FSI – efikasnost i dinamiku – sa turbo punjenjem koje obezbeđuje još bolje razvijanje snage. Na taj način motor 1.4 TFSI sa 140 KS stiže štedljivo i snažno do cilja. Njegov aluminijumski blok motora smanjuje težinu - a na taj način i potrošnju goriva. Agregat 1.8 TFSI od 132 kW (180 KS) funkcioniše pomoću Audi valvelift sistema i inteligentne termoregulacije. Zahvaljujući prebacivanju između dva oblika izduvnih bregova pri niskom broju obrtaja stvara se veći obtni moment, što se direktno oseća: motor ima brži odziv na pritisak papučice akceleratora. Danas se moderni automobil ne može ni zamisliti bez dizel agregata u CR tehnologiji. Po podacima koje je dostavio proizvođač iz Ingolstadta, svaki drugi Audi danas pogoni upravo jedan takav dizel agregat. Proslavljeni TDI agregati našli su svoje mesto i u novoj “trojci”. Audi A3 sedan opremljen je motorom 2.0 TDI sa 110 kW (150 KS) koji ne samo što oduševljava svojom vučnom silom, već i efikasnošću. Sistem ubrizgavanja Common-Rail funkcioniše sa četiri brizgaljke i odlikuje se izvanrednim odnosom snage, komfora u vožnji i zvukom motora. Osim toga, motor 2.0 TDI raspolaže i izuzetno efikasnom termoregulacijom. Njegova dva kompenzaciona vratila sada su direktno integrisana u kućište radilice, što dodatno povećava kulturu rada motora.

Audi A3 sedanAudi A3 sedan