Prošlo je nešto više od dvadeset godina otkako je Audi rešio da u istoriju pošalje svoj model 80, koji se tehnički oslanjao na Passata. Prva generacija, kodne oznake B5, predstavljena je 1994. godine i krenula je odmah u bespoštednu borbu sa BMW-ovom trojkom i Mecedesovom C klasom. Tržišna utakmica je bila bespoštedna, sa ponekim, uglavnom marketinškim, „niskim udarcima ispod pojasa“. Ipak, kroz četiri generacije iskrisalisao se jasan profil Audijeve limuzine D segmenta koja se izborila za svoju čvrstu poziciju u D segmentu.
Novi model je predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu u septembru 2015. godine. Postavljen je na platformu Volkswagen grupe oznake MLB/MLP – preciznije, ovde se radi o MLB2 platformi, koju novi Audi deli sa Audijem Q7, Bentley Bentayga ili Audijem A8 D5.
Dizajn poslednje generacije Audija A4 ne predstavlja nikakvu novinu. Suštinski, radi se o tihoj evoluciji tzv. „korporativnog dizajna“, gde na prednjem delu dominira velika osmougaona maska hladnjaka. Agresivni farovi, koji po želji mogu biti isporučeni u LED matrix tehnologiji, se savršeno uklapaju u izgled prednjeg dela automobila. Bočne linije su jasne i fluidne, pri čemu se savršeno uklapaju u tendenciju dizajnera da novi A4 i dalje bude tretiran kao elegantan automobil. Na zadnjem delu se ističu LED svetla, kao i diskretni spojler na vratima prtljažnika. Kupci mogu da biraju između klasičnog, limuzinskog oblika i karavana, koji su u poslednje vreme u ovom segmentu izuzetno popularni na terenu Evrope.
Unutrašnjost automobila je vrlo elegantna. Veliki napor je uložen u kvalitet izrade enterijera, koji je na standardno visokom nivou za automobila nemačkog proizvođača. Dostupna je i digitalna instrument tabla, koja je prvi pu predstavljena na modelu TT. U zavisnosti od želja vozača, cela instrumet tabla se može pretvoriti u navigacioni ekran na kome će diskretno stajati podaci o trenutnoj brzini kretanja i broju obrtaja motora. Ovaj ekran od 12.3 inča zaista predstavlja inovaciju u automobilskom svetu, pogotovo u ovom relativno konzervativnom segmentu. Pored ovog ekrana, iznad centralne konzole smešten je displej od 8.3 inča na kome se nalazi prikaz funkcija MMI sistema. Između ostalog, putem ovog uređaja je moguće menjati način rada i sistema oslanjanja.
Za pogon se koriste benzinski i dizel agregati. Od benzinaca su zastupljeni agregati zapremine 1.4 litra (150 KS) i dva od 2.0 litra (190 i 251 KS). Boje dizelaša brane dvolitarski agregati sa 150 i 190 KS, dok su performantniji V6 od tri litra sa 221 i 276 KS.
Kupci mogu birati između manuelne i automatske – S tronic transmisije sa šest i sedam brzina. Snaga se prenosi na prednje ili sve točkove – dokazani i provereni quattro prenos.
Za A4 2.0 TDI ultra nemački proizvođač deklariše potrošnju od svega 3.7 litara u proseku, odnosno emisiju CO2 od 95 g/km. Adaptivno oslanjanje je dostupno od modela sa 190 KS i više u serijskoj opremi. Za kupce koji posebno cene ekologiju, Audi je pripremio i model G-tron, koji je adaptiran na pogon na prirodni gas.
Nemački proizvođač je bogato opremio čak i osnovni model, tako da osnovni paket opreme poseduje ksenonske farove, Keyless-Go, Bluetooth audio uređaj i MMI displej od 7 inča u boji.
Novim modelom A4 Audi definitivno nastavlja dobrim i utabanim putem. Umeren dizajn, izuzetan kvalitet izrade enterijera, širok izbor palete motora, kao i veliki dijapazon opreme garantuju da će svaki kupac uspeti da pronađe A4 baš po svojoj meri.