Druga generacija Chevrolet Avea je upravo predstavljena. Prvi model je ugledao svetlost dana 2002. godine, nasledivši dotadašnji model Daewoo Kalos, na koga se u najvećem broju detalja i oslanjao, uz neznatne izmene. Nova generacija je detaljno prerađena, sa posebnim akcentom na bezbednosti putnika, što je prethodnoj generaciji Avea najviše i zamerano. Novi Aveo je moguće poručiti kao limuzinu sa četvoro vrata, ali i hečbek sa petoro, dok će se na verziju sa troja vrata očigledno još malo sačekati.

Chevrolet-Aveo_IChevrolet-Aveo_t
Dizajn je pretrpeo značajne izmene u odnosu na prethodnika. Farovi inspirisani motorima su sjajan primer, smešteni su u dvostrukim cevima sa ležištima u crnom visokom sjaju i hromiranim okvirima. Izraženi lukovi točkova dodatno doprinose postojećem samopouzdanom stavu, a na zadnjem delu zadnja svetla Avea unose malo šika u njegovo uglađeno, aerodinamički prefinjeno držanje.
Proizvođač je značajnu pažnju posvetio i enterijeru. Za njegovo oblaganje upotrebljeni su znatno bolji i kvalitetniji materijali, pri čemu je i završna obrada unapređena. Instrument tabla je dovoljno pregledna, sa čitljivim instrumentima, dok je cela unutrašnjost zadovoljavajuće ergonomije. Prtljažnik je prostran, sa relativno uskim pristupom kroz njegova vrata, što je inače i karakteristika svih „malih“ sedana. Kod hečbek varijante situacija je dijametralno suprotna, pristup je znatno olakšan petim vratima koja se visoko i široko otvaraju, ali je zapremina manja u odnosu na limuzinsku izvedbu.
Najviše zamerki prethodnom modelu upućeno je njegovoj bezbednosti, pri čemu je on osvojio svega 1.5 zvezdica na EuroNcap testiranju. Da bi to izmenio, proizvođač je posvetio veliku pažnju upravo ovom problemu. Standard kod svih modela je šest vazdušnih jastuka, 4-kanalni sistem za kočenje (ABS) sa pomoćnom kočnicom i elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC). ISOFIX fiksatori za dečija sedišta su standard kod svih modela, i dizajnirani su za upotrebu sa ISOFIX dečijim sedištima. Kompaktan ram karoserije nije tu samo da pruži uživanje u vožnji. On je i ključni deo unapređenih bezbednosnih performansi modela Aveo: pri nesreći krov je sposoban da podnese 4,2 puta veću težinu od samog automobila. Unapređen čelik koji je korišćen na novom Aveu ima veću otpornost na istezanje, što štiti ljude u unutrašnjosti automobila.
Za pogon Avea koriste se četvorocilindrični benzinski motori zapremine 1.2, 1.4 i 1.6 litara. Najmanji motor moguće je dobiti u dve varijante snage, sa 70 i 86 ks. Od 1.4 litarskog motora dobijeno je okruglih 100 ks, dok 1.6 litarski motor isporučuje 115 ks. Prenos snage na prednje točkove se ostvaruje preko manuelnog menjača, pri čemu je moguće poručiti i automatski. Uskoro se očekuje i pojavljivanje štedljivog 1.3 litarskog dizelaša, sa 70 ks koji će uz trogodišnju garanciju biti odličan adut u tržišnoj utakmici.

Chevrolet-Aveo_IIIChevrolet-Aveo_II