Citreoen DS5

Citroen-DS5_01Citroen-DS5_02

Citroenova DS linija u poslednje vreme doživljava pravu renesansu. Ljubitelji automobila sa nostalgijom pominju DS seriju, poznatiju pod imenom „Ajkula“ koja je proglašena za najrevolucionarniji automobil. Želeći da oživi DS seriju, Citroen je iskoristio to ime za nove automobile koje namerava da pozicionira u premijum segment. DS 5, kao treći model u toj seriji, se od ostalih modela francuskog proizvođača izdvaja posebnim dizajnom, kvalitetnijim materijalima i nešto višom cenom. DS 5 je baziran na platformi koju deli sa Peugeotom 3008, a ne modelom C5, kako bi se to očekivalo po imenu vozila.

Citroen DS5 iznenađuje svojim stilom. Poput sabljaste skulpture, izdvaja se iz mase drugih vozila. Po dimenzijama na granici C i D segmenta, ali ipak bliži ovom prvom, zaista nudi nešto novo. Neizbežna LED svetla na prednjem delu, kao i klinast, sabljast izgled daju vozilu dozu agresivnosti i oštrine. Za spoljašnjost Citroen je iskoristio dosta hroma, a vozilo je dostupno u 8 različitih boja. Veliki naplaci od lakih legura dodatno poboljšavaju utisak o dizajnu ovog vozila i ne dozvoljavaju da ono prođe neopaženo. Na zadnjem kraju najupečatljiviji utisak ostavljaju dvostruki hromirani izduv, kao i staklo petih vrata manjih dimenzija.

Enterijer vozila je posebno zanimljiv, jer se inventivnost dizajnera nije iscrpela na eksterijeru. Kokpit poput avionskog je zaista poseban, sa masivnom centralnom konzolom koja sadrži kratku ručicu menjača i mnoštvo komandi. Za dobru atomosferu u enterijeru stara se i stakleni krov, koji sa površinom od preko pola kvadratnog metra omogućava prijatan boravak u prozračnoj kabini vozila. Head-up displej je nešto na šta je Citroen posebno ponosan i koji predstavlja sledeću vezu sa avionskim kokpitom, a pored toga i omogućava veću bezbednost jer se osnovni podaci o funkcionisanju vozila projektuju na vetrobransko staklo.

Kada je u pitanju enterijer, Citroen je primenio najkvalitetnije materijale, u kombinaciji glatke kože i aluminijuma na ukrasnim elementima. Posebna pažnja posvećena je osvetljenju enterijera u LED tehnologiji. Inače, DS5 je moguće dobiti u tri nivoa opreme, Chic, So Chic i Sport Chic.
Za pogon se koriste benzinski i dizel agregati. Za ljubitelje benzinaca u ponudi je jedan blok, zapremine 1.6 litara. Zahvaljujući turbo punjaču, oslobađa 156 ili 200 ks, zavisno od verzije. Dizel agregat zapremine 2 litra oslobađa 163 ks i kombinuje se sa manuelnim ili automatskim menjačem. Hibridna dizel varijanta koristi identični agregat od 2 litra, pri čemu je njegova kombinovana snaga 200 ks, dok je deklarisana prosečna potrošnja od svega 3.9 L/100 km.

Citroen DS5 predstavlja zanimljivu ponudu na tržištu. Zanimljiv i atraktivan dizajn, kvalitetna i moderna unutrašnjost, kao i snažni i ekonomični motori zajedno čine ovoljan paket koji će sigurno naći put do kupaca. Da li će to sve biti dovoljno da se obnovi stara slava Citroena sa modelom DS, popularnom „ajkulom“, ostaje da se vidi.

Citroen-DS5_03Citroen-DS5_04