Duster je prvi SUV krosover rumunske fabrike koji je svetlost dana ugledao decembra 2009. godine. Na evropskom tržištu i zvanično je prisutan od 18.3.2010. i od tada je polučio neočekivano dobre prodajne rezultate. Upravo ovom modelu u  najvećoj meri Dacia može zahvaliti porastu prodaje od čak 18.2% u prvih šest meseci ove godine u odnosu na isti period prošle godine.
Duster je postavljen na platformu B0. Odlikuje se masivnošću i snažnim linijama, što je sasvim očekivano imajući u vidu karakter vozila. Prednji kraj je visok, sa dominantnim i snažnim crnim mat odbojnikom koji je oplemenjen imitacijom hroma. Prednje svetlosne grupe su pravilnog, četvrtastog oblika, dok se između njih nalazi hromirana maska hladnjaka. Bočna silueta je visoka i odlikuje se ravnim površinama, pri čemu naglašeni lukovi točkova skrivaju izdašno dimenzionirane pneumatike dimenzija 16 inča. Zadnji kraj je visok, sa svetlosnim grupama postavljenim na samim ivicama vozila i zadnjim, petim vratima koja se visoko podižu i omogućavaju adekvatan pristup u veliki prtljažnik. Krovni nosači i hromirani pragovi u dodatnoj opremi potenciraju SUV karakter.

 

Enterijer vozila je prijatan i deluje poznato svima koji su se bar jednom vozili u nekom od Dacijinih modela. Instrument tabla je klasičnog oblika, sa preglednim obrtomerom i kilometar satom, uz dodatak digitalnog pokazivača nivoa goriva i temperature rashladne tečnosti. Sedišta su adekvatno dimenzionisana, dovoljno udobna i obložena kvalitetnim materijalima. Ceo enterijer je obložen plastikom koja je nešto tvrđa i po svom kvalitetu ipak zaostaje za rafiniranijim brendovima, ali je zahvaljujući kvalitetnoj završnoj obradi bez „parazitskih“ zvokova.
Bezbedosna oprema je kompletna. Duster može posedovati prednje i bočne vazdušne jastuke, ABS sa EBD-om poslednje generacije. Kome to nije dovoljno, može doplatiti i ESP sa dodatkom kontrole podupravljanja i proklizavanja. Uz doplatu automobil poseduje centralnu daljinsku bravu, prednje podizače prozora, dok su  klima uređaj sa odličnim MP3 plejerom sa komandama iza volana, kao i atraktivna metalik boja takođe na spisku doplata.
Za pogon vozila koriste se benzinski i dizel agregati. Oni sasvim očekivano potiču iz Renaulta, pri čemu je benzinac radne  zapremine 1.6 litara i razvija uz pomoć šesnaestoventilske tehnologije 105 ks. Dizel agregati koriste rafiniranu dCi tehnologiju i iz 1.5 litara razvijaju 85 i 105 ks. Snaga se preko petostepenog menjača prenosi na prednje točkove (šestostepenog kod najjačeg dizela), a po želji i uz doplatu je moguće dobiti pogon na sva četiri točka koji je za rumunski SUV prilagođen iz ni više ni manje nego Nissanovog X-traila, što je izuzetna garancija kvaliteta i funkcionalnosti.  Oslanjanje Dustera je prvenstveno podešeno na udobnost, i sa lakoćom guta sve neravnine ne baš idealnih puteva.
Od svog predstavljanja, u rukama Alaina Prosta Duster je uspeo da osvoji drugo mesto u prestižnom Trofej Andros takmičenju, kao i pobedu u svojoj klasi na  Rallye Aicha des Gazelles. Duster predstavlja hrabri, ali i uspešni korak rumunske fabrike u svet u kome je poslednji put bila osamdesetih godina prošlog veka sa svojim modelima Aro.