Dacia Lodgy  

Dacia-Lodgy_01Dacia-Lodgy_02

Rumunska marka je pod okriljem Renaulta u poslednje vreme doživela pravu renesansu. Od modela Logan, na tržište je izašlo nekoliko novih modela koji su se dokazali svojom upotrebljivošću, solidnim kvalitetom i vrlo pristupačnom cenom. Dacia je sa modelom Lodgy hrabro zakoračila na teren monovolumena gde „caruju“ veliki igrači, ponudivši puno prostora, varijabilnost i upotrebljivost za relativno malo para. Novi model je oficijelno lansiran na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi i nedugo nakon toga krenuo je u prodaju na Starom kontinentu. Proizvodnja se obavlja u Alžiru, u pogonu u Tangieru, a automobil koristi potpuno novu platformu (M0) i moguće ga je dobiti u konfiguraciji sa pet ili sedam sedišta.

Dizajn novog Lodgyja je prilično konzervativan. Na prednjem kraju ističe se široko razvučena maska i prednje svetlosne grupe bademastog oblika, kao i masivan prednji odbojnik. Bočne linije su relativno jednostavne, čiste i bez suvišnih detalja. Na zadnjem delu ističu se velika peta vrata koja omogućavaju lak pristup prtljažniku. Enterijer je prostran, nudi dovoljno mesta svim putnicima, pri čemu ipak treba znati da su sedišta u trećem redu namenjena nižim osobama. Lodgy se lako prilagođava svim potrebama i željama vlasnika, bar kada je transport u pitanju. Klupa u 2. redu je preklopiva u razmeri 1/3-2/3, a može da se i potpuno sklopi, baš kao i klupa u 3. redu. Zapremina prtljažnika Dacije Lodgy je jedinstvena na tržištu. Može da iznosi do 2617 dm3 u konfiguraciji sa 2 sedišta ili 207 dm3 u konfiguraciji sa 7 sedišta. Usto, niski utovarni prag je praktičan za utovar svih teških predmeta. No praktičnost tu ne prestaje. Dacia Lodgy nudi do 30 litara prostora za odlaganje* optimalno raspoređenog po kabini, među kojima je i veliki, lako dostupan pretinac na vrhu instrument table.

Lodgy je konstruisan kao bezbedno vozilo, uz oslanjanje na bogato iskustvo francuskog Renaulta koji je na tom polju jedan od lidera. Korišeni su svi elektronski sistemi koji uvećavaju bezbednost, od sada već standardnog ABS-a sa BAS i EBD funkcijom najnovije generacije, do sistema kontrole stabilnosti (ESP), U Dacia vozilo prvi put je ugrađen i tempomat, koji olakšava kretanje u legalnim brzinskim granicama. Prednji i bočni vazdušni jastuci, kao i Isofix sistem fiksiranja dečijih sedišta na zadnjoj klupi predstavljaju standardnu opremu evropskih modernih automobila. Dacia Lodgy može biti i vrlo dobro opremljeno vozilo, sa klima uređajem, kompletnim elektropaketom, različitim aluminijumskim naplacima i metalik bojama.

Od pogonskih agregata upotrebljavaju se benzinac zapremine 1.6 litara sa 85 ks, koji ujedno predstavlja i osnovnu motorizaciju. Kupcima je dostupan i najmoderniji benzinac zapremine 1.2 litara koji je pozajmljen iz poslednje generacije Renaulta (1.2 TCe). Neizbežni dizel agreati zapremine 1.5 litara oslobađaju 90 i 110 ks. Pogon na prednje točkove je preko manuelnog menjača sa 5 ili 6 brzina.

Dacia Lodgy predstavlja vrlo razumnu ponudu rumunske marke u usponu za velike porodice. Upotrebljiv MPV, sa mestima za čak 7 putnika, ili različit teret po potrebi, po pristupačnoj ceni i dobre garantne uslove, predstavlja pun pogodak za automobilska tržišta zemalja u razvoju i istočne Evrope.

Dacia-Lodgy_03Dacia-Lodgy_04