Dacia SanderoDacia-Sandero


Druga generacija Dacie Sandero u svom temeljno obnovljenom izdanju predstavljena je na nedavno završenom Salonu automobila u Parizu. Dobri prodajni rezultati na svim tržištima Evropske Unije, kao i u regiji Balkana, dali su Renaultu kao i matičnoj fabrici podstrek za restilizaciju za njih izuzetno važnog modela B segmenta. Izdašne dimenzije, solidan izbor motora i opreme, kao i jednostavnost i robusnost su i dosadašnjem Sanderu predstavljale ključ uspeha. Upravo iz tog razloga, Dacia je odlučila da sprovede temeljnu restilizaciju i stvori dodatne adute koji će održati prodaju na željenom nivou.

Na prednjem delu najmarkantniji detalj predstavljaju svetlosne grupe, pravilnog, gotovo pravougaonog oblika, sa inkorporiranim LED dnevnim svetlima. Gril hladnjaka na kome stoji uvećan logo rumunske fabrike deluje znatno modernije u odnosu na prethodnu generaciju. Prednji branik je masivan, sa širokim otvorom za pristup svežeg vazduha, dok je sasvim nisko dobio zanimljive aerodinamičke dodatke, koji mogu da se sretnu i kod recimo modela Audi.

Pogled sa strane otkriva klasičan izgled dvoprostornog automobila B segmenta, sa visokom linijom boka i dovoljno velikim staklenim površinama. Na zadnjem delu automobila dominiraju lepo oblikovana stop svetla, kao i masivni branik. Dizajn nove generacije Sandera, koja je već gotovo tri godine na tržištu zaista je nepretenciozan i jednostavan, ali i mnogo ugodniji oku posmatrača u odnosu na prethodnu generaciju.
Modernije linije deluju elegantnije u odnosu na prethnodnu generaciju, delujući još uvek dovoljno sveže. Dinamičnost i savremenost ovog modela ističe se u novoj hromiranoj prednjoj maski s LED dnevnim svetlima kao i preoblikovanim širokim prednjim i zadnjim svetlima koja odražavaju novi svetlosni potpis marke Dacia.

Unutrašnjost se odlikuje brojnim praktičnim funkcijama, poput preklopive zadnje klupe i novih prostora za odlaganje sitnijih predmeta za celu porodicu. Izgled enterijera je drastično izmenjen, tako da sada dominira novi upravljač sa četiri kraka, koji na sebi ima komande tempomata i limitera brzine identičnog oblika i funkcije poput onih u aktuelnim modelima Renault. Prekidači podizača prozora sada su smešteni na same obloge vrata, gde im je i bilo mesto. Upotrebom kvalitetnijijih materijala i bolje završne obrade rumunski proizvođač je definitivno načinio korak unapred ka boljim automobilima, šireći time krug potencijalnih kupaca.

U želji da zadovolji moderne zahteve savremenih, uglavnom mlađih kupaca, Dacia je odlučila da ponudi Media Nav Evolution sistem koji na sebe preuzima ulogu multimedijalnog centra. Neki delovi opreme, poput automatske klime, još uvek se ne nalaze ni na spisku opcija, ali je to korak koji se očekuje od Dacije možda već u sledeoj generaciji.

Za pogon se koriste dobro poznati benzinski agregati. Od benzinaca, startnu ponudu čini 1.2 16v motor (75 KS), koji je poznat još iz modela Clio II i koji je do sada osavremenjivan u nekoliko navrata. Poslednja evolucija omogućila mu je da zadovolji Euro 6 norme o izduvnim gasovima. Nešto savremeniji izbor predstavlja temeljno prerađeni 0.9 TCe motor od 90 KS, koji se odlikuje niskom emisijom štetnih gasova. Očekivano, od dizel motora u ponudi je 1.5 dCi u varijantama od 75 i 90 KS. Za ljubitelje alternativnih pogonskih goriva, može da se poruči i 0.9 TCe motor sa pogonom na tečni naftni gas.

Kada su u pitanju boje karoserije, može da se izabere jedna od osam boja, dok je tapacirung sedista dostupan u dve boje. Takođe, može da se bira između tri nivoa opremljenosti, Base, Ambiance i Laureate, što omogućava ispunjavanje gotovo svih želja potencijalnih kupaca.

 

Dacia SanderoDacia Sandero