Dizajn legendarnog Fiata 500 iz 1957. godine koji je potpisao čuveni Dante Giacosa je oživljen tačno 50 godina kasnije kroz koncept model Trepiùno. Sa italijanskim dizajnom i naporednom tehnologijom, uključujući revolucionarni i mnogo puta nagrađivani TwinAir motor, Fiat 500 je postigao važne uspehe u njegovom segmentu automobila. Prvi je ponudio 7 vazdušnih jastuka kao standard, prvi je ponudio lepezu od 500.000 mogućih kombinacija spoljašnosti i unutrašnjosti, prvi auto koji je iako samo 3.55m dugačak osvojio prestižnih 5 zvezica na EuroNCAP testu, prvi je ponudio napredni ESP, prvi je u ponudi imao 100 originalnih, specijalno dizajniranih dodataka i, na kraju, prvi u okviru Fiat Grupe u koji je ugrađen revolucionarni dvocilindrični TwinAir motor.
Obzirom da je dizajn oduvek bio jedno od uporišta modela Fiat 500, nije bilo razloga da se on nešto značajnije menja. Nakon restilizacije promenjeni su farovi, koji su sada eliptičnog oblika, sa inkorporiranim dnevnim svetlima u LED tehnologiji. Logo proizvođača je sada izveden u 3D tehnologiji. Posmatrajući prednji deo kao celinu, i zahvaljujući ponovo oblikovanoj rešetki u braniku, prednji deo automobila ima izgled „nasmejanog lica”. Na zadnjem delu hromirana lajsna u braniku inkorporira dve maglenke, dok su i zadnje svetlosne grupe pretrpele neznatne promene.
Enterijer takođe nije pretrpeo bitnije promene. Linije enterijera sada su zaobljenije, pri čemu je izmenjen i upravljač. Kako bi se održao korak sa konkurencijom, a imajući u vidu da je ovo ipak „lifestyle” automobil, Fiat je ponudio i multimedijalni uređaj sa ekranom od 5 inča Uconnect 5, koji omogućava povezivanje sa mobilnim telefonom putem Bluetooth standarda, Bluetooth streaming audio sadržaja, ali i povezivanje sa svim glavnim socijalnim mrežama putem interneta. Takođe, moguća je i integracija navigacionog sistema TomTom 2.5 D, koji podržava i komande glasom.
Bezbednost ovog modela osigurana je čeličnom konstrukcijom visoke otpornosti i putničkom kabinom sa programiranom deformacijom. Fiat 500 je prvi model u svom segmentu koji je u svim verzijama ponudio do čak sedam vazdušnih jastuka. Među bezbednosnim funkcijama nalaze se i ISOFIX dodaci za dečje sedište, standardni na svim verzijama.
Nagrađen sa 5 zvezdica na EuroNCAP testu, Fiat 500 poseduje sve predispozicije da se pozicionira među automobilskim liderima u kategoriji bezbednosti. Fiat 500 ima nekoliko elektronskih sistema poput ABS sa EBD i ESP sa ASR/MSR, HBA i Hill Holder. ESP je sistem elektronske kontrole stabilnosti i omogućava zadržavanje putanje pri skretanju, sprečavajući proklizavanje. Ovo uključuje i ASR/MSR sisteme, koji sprečavaju proklizavanje prednjih točkova prilikom ubrzavanja ili usporavanja, omogućavajući da se automobilo lako održava na putevima sa slabim prijanjanjem. ESP je kompletan sa HBA uređajem, koji obezbeđuje više snage prilikom kočenja u slučaju opasnosti i Hill Holderom, koji olakšava polazak na uzbrdici, bez korišćenja ručne kočnice.
Za pogon Fiatovog mališana se stara široka paleta motora. Najslabiji, a ujedno i najkonzervativniji motor u ponudi je 1.2 litarski četvorocilindarski atmosferski benzinac. Njegovih 69 KS pružiće zadovoljavajuće performanse, a moguće ga je kombinovati sa start-stop sistemom, kao i robotizovanim menjačem. Sledeći benzinski agregat je višestruko nagrađivani TwinAir dvocilindraš zapremine 875 cm3, sa 85 KS. Trenutno najjači benzinski agregat ima identičnu radnu zapreminu, ali zahvaljujući Turbo TwinAir tehnologiji oslobađa respektabilnih 105 KS. I najzad, za ljubitelje dizela, tu je neizbežni 1.3 multijet motor sa 95 KS koji zadovoljava Euro 6 standarde o emisiji izduvnih gasova.