Fiat 500 L

Fiat-500L_01Fiat-500L_02

Fiat 500 L je nastao na osnovi popularnog „Fiće“, tačnije modela 500. Proizvodnja se odvija u Kragujevcu, u nekadašnjoj Zastavinoj fabrici koja sada nosi naziv Fiat automobili Srbija. Italijanski proizvođač ima dugu tradiciju u proizvodnji ovog tipa vozila. Fiat 500 L nasleđuje model Ideu, koji nije ostvario značajniji tržišni uspeh, dok varijanta sa sedam sedišta nasleđuje Multiplu. Fiat je inače na osnovi prvog „ćinkvećenta“ napravio model 600 Multipla, koji se odlikovao prostranijim enterijerom i još jednim parom vrata.

Fiat 500 L je vrlo uspelog dizajna. Na prednjem delu ističu se farovi okruglog oblika, pozajmljeni sa standardnog Fiće, dok su ispod njih maglenke. Masivni prednji odbojnik uliva poverenje u ovo vozilo. Sasvim očekivano za jedan monovolumen, silueta je visokog profila, sa velikim staklenim površinama. Na zadnjem kraju dominiraju svetlosne grupe kvadrastog oblika.

Enterijerom vlada mešavina ovalnih i kvadratastih oblika. Zahvaljujući uspelom dizajnu, koji se graniči sa optičkom varkom, upravljač ostavlja utisak četvrtastog oblika, iako to naravno nije tako. Instrument tabla je izvedena od kvalitetnih materijala i korišćenjem obilja različitih boja u enterijeru, koja čine da on bude svetliji i prijatniji oku putnika.

Fiat je dosta pažnje posvetio i bezbednosti vozila. Vazdušni jastuci, sigurnosni pojasevi, kao i ABS su deo standardne opreme kod mnogih vozila. ESP se dodatno stara o održavanju putanje vozila, dok kontrola proklizavanja olakšava startove na vlažnim podlogama. Italijanski proizvođač nije želeo da štedi na opremi koja je namenjena komforu putnika i vozača. Ponuđena su četiri nivoa opremljenosti, Pop, Pop Star, Easy i Lounge. U osnovnom paketu dobija se dosta opreme, osim klima uređaja, za koji je potrebno doplatiti. Lounge paket poseduje izuzetno bogatu opremu, između ostalog i panoramski krov koji daje enterijeru sasvim novu vrednost. Osim toga, postoji široki spektar dodatne opreme koji omogućava najrazličitije personalizacije vozila. Detalj koji je privukao pažnju javnosti i svakako zavređuje simpatije je Lavazza aparat za espreso, koji simbolizuje duh Italije i donosi dah „Dolce vita“ u ovo simpatično vozilo.

Za pogon se u prvo vreme koriste tri pogonska agregata, dva benzinska i jedan dizel. Najkonvencionalniji je benzinac  zapremine 1.4 litra, sa 95 ks, koji je poznat od ranije. Revolucionarni i nagrađivani Twin Air motor zapremine 0.9 litara zahvaljujući turbo prehranjivanju oslobađa 105 ks. Boju dizel agregata zastupa poznati Multijet zapremine 1.3 litra koji oslobađa 85 KS i mnogo važnijih 190 Nm omogućavajući glatku i štedljivu vožnju. Prenos snage je na prednje točkove preko manuelnih petostepenih i šestostepenih menjačkih kutija.

Fiat 500 L je pružio drugu priliku Kragujevcu i Srbiji uopšte da se nađe na automobilističkoj mapi sveta. On nudi dosta prostora, solidne vozne karakteristike i upotrebljivost uz upečatljivi dizajn i neosporni italijanski šarm. Da li će to biti dovoljno da se ostvare dobri prodajni rezultati koje Fiat, ali i srpska javnost očekuju, vreme će pokazati.

Fiat-500L_03Fiat-500L_04