Fiat 500 L Living

 

Fiat 500 L LivingFiat 500 L Living

Fiat 500 L nastao je na osnovi popularnog „Fiće“, tačnije modela 500. Proizvodnja se odvija u Kragujevcu, u nekadašnjoj Zastavinoj fabrici koja sada nosi naziv Fiat automobili Srbija. Italijanski proizvođač ima dugu tradiciju u proizvodnji ovog tipa vozila. Fiat 500 L Living nasleđuje Multiplu i može da bude u verziji sa sedam sedišta. Fiat je inače na osnovi prvog „ćinkvećenta“ napravio model 600 Multipla, koji se odlikovao prostranijim enterijerom i još jednim parom vrata.
Fiat 500 L Living je vrlo uspelog dizajna. Na prednjem delu ističu se farovi okruglog oblika, pozajmljeni sa standardnog Fiće, dok su ispod njih maglenke. Masivni prednji odbojnik uliva poverenje u ovo vozilo. Sasvim očekivano za jedan monovolumen, silueta je visokog profila, sa velikim staklenim površinama. Na zadnjem kraju dominiraju svetlosne grupe kvadrastog oblika, pri čemu pogled sa boka otkriva jedinu razliku u odnosu na standardnu varijantu, a to je dužina zadnjeg dela, tj. gepeka. U odnosu na standardnu verziju, duži je za 20 cm, dok je zapremina prtljažnika povećana sa 400 na poprilično impozantnih 638 L.
Enterijerom vlada mešavina ovalnih i kvadratastih oblika. Zahvaljujući uspelom dizajnu, koji se graniči sa optičkom varkom, upravljač ostavlja utisak četvrtastog oblika, iako to naravno nije tako. Instrument tabla je izvedena od kvalitetnih materijala i korišćenjem obilja različitih boja u enterijeru, koja čine da on bude svetliji i prijatniji oku putnika.
Fiat je dosta pažnje posvetio i bezbednosti vozila. Vazdušni jastuci, sigurnosni pojasevi, kao i ABS su deo standardne opreme kod mnogih vozila. ESP se dodatno stara o održavanju putanje vozila, dok kontrola proklizavanja olakšava startove na vlažnim podlogama. Italijanski proizvođač nije želeo da štedi na opremi koja je namenjena komforu putnika i vozača. Ponuđena su dva nivoa opremljenosti, Pop Star i Lounge. U osnovnom paketu dobija se dosta opreme, uključujući i klima uređaj, kao i tempomat. Lounge paket poseduje izuzetno bogatu opremu, između ostalog i automatski klima uređaj, aluminijumske naplatke, svetla za maglu i senzor za kišu. Osim toga, postoji široki spektar dodatne opreme koji omogućava najrazličitije personalizacije vozila. Detalj koji je privukao pažnju javnosti i svakako zavređuje simpatije je Lavazza aparat za espreso, koji simbolizuje duh Italije i donosi dah „Dolce vita“ u ovo simpatično vozilo.
Za pogon se koriste dva pogonska agregata na našem tržištu, isključivo na dizel. Prvi je poznati Multijet zapremine 1.3 litra koji oslobađa 85 KS i mnogo važnijih 190 Nm omogućavajući glatku i štedljivu vožnju. Prenos snage je na prednje točkove preko manuelnog petostepenog. Drugi motor u ponudi je takođe dizelaš radne zapremine 1.6 litara, koji je uparen sa šestostepenim menjačem, pri čemu pruža 105 ks.
Fiat 500 L je pružio drugu priliku Kragujevcu i Srbiji uopšte da se nađe na automobilističkoj mapi sveta. On nudi dosta prostora, solidne vozne karakteristike i upotrebljivost uz upečatljivi dizajn i neosporni italijanski šarm. Da li će to biti dovoljno da se ostvare dobri prodajni rezultati koje Fiat, ali i srpska javnost očekuju, vreme će pokazati. Fiat 500 L je nedavno proslavio prvi rođendan, a rezultati su ohrabrujući. Takođe, usledilo je i proširenje game na model 500 Trekking (mini SUV), kao i terenac (500 X) koji će biti razvijen u saradnji sa američkim Jeep-om. Sa modelom 500 L Living tržištu je ponuđena verzija koja može prevesti do sedam putnika, ili znatno više prtljaga, čime je dobijen još jedan adut u prodaji.

Fiat 500 L LivingFiat 500 L Living