Fiat 500XFiat 500X

 

Poslednjih godina smo svedoci burnih promena u automobilskoj industriji, brisanju granica između segmenata i kreiranju nekih novih. Evropsko tržište je u poslednjoj deceniji pretrpelo značajan udar ekonomske tržište i doživelo je otklon ka modelima B segmenta u krosover, tj SUV varijanti. Dovoljno je pomenuti Opel Mokku, Renault Capture ili Peugeot 2008, pa shvatiti po prodajnim rezultatima da su ovi modeli izuzetno traženi. Ne želeći da tržišnu utakmicu posmatra sa začelja, Fiat je odlučio da predstavi svoj novi model, 500X.

Proizvodnja novog modela se odvija u italijanskom gradu Melfi, pri čemu se na istoj traci sklapa i njegov dvojajni brat blizanac Jeep Renegade. Oba vozila se oslanjaju na „Small US Wide 4x4“ platformu, koja se u blago izmenjenom obliku koristi i za Fiat Grande Punto i 500L.

Izgled novog Fiatovog vozila je zaista vrlo atraktivan. Prednji deo vozila nedvosmisleno otkriva pripadnost porodici „500“, sa ovalnim farovima i pokazivačima smeštenim u prednjem braniku. Prednji branik, sa diskretnim hromiranim elementima je blago akcentovan u odnosu na karoseriju, koketirajući na taj način sa toliko željenim „terenskim imidžom“. Bočna linija vozila, odnosno donja ivica stakala je postavljena prilično visoko, i sa plastičnim obrubima rubova krila i sajtni daju vozilu dodatni utisak snage i izdržljivosti. Zadnji kraj vozila je znanto masivniji u odnosu na recimo 500 L. Njime dominiraju velike, gotovo pravougle zadnje svetlosne grupe, kao i hromirana lajsna vrata prtljažnika. Masivni zadnji branik sa svoje strane takođe doprinosi osećaju masivnosti, koji je izrazito poželjan kod trenutno najmanjih „SUV“ predstavnika.

Enterijer vozila je izuzetno zanimljivo dizajniran. Ispred vozača nalazi se instrument tabla sa instrumentima duboko utisnutim u njihova kućišta. Centralna konzola je čistih i jasnih linija, sa displejem osetljivim na dodir. 

 
Fiat je dosta uložio u pogon novog modela 500 X. U tu namenu se koriste benzinski i dizel agregati, koji sasvim očekivano prate trend „downsizinga“. Dostupna su četiri benzinska i tri dizel agregata. Ulaznicu čini 1.6 litarski ETorQ benzinac koji je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Sledeći je 1.4 litarski Turbo MultiAir II sa 140 ks koji je uparen ili sa šestostepenim manuelnim menjačem ili pak šestobrzincem sa dvostrukim kvačilom. Modeli sa pogonom na sve točkove koriste 1.4 litarski Turbo MultiAir II sa 170 ks ili 2.4 litarski Tigershark sa 184 ks. Za prenos snage na sve točkove se stara devetostepeni automatski menjač. Na teritoriji Evrope verovatno će se više tražiti dizel agregati, i to zapremine 1.3, 1.6 i 2.0 litara. Prva dva agregata razvijaju 95 i 120 ks respektivno, pri čemu je varijanta od 1.6 litara uparena sa šestostepenim menjačem. Jedini dizel sa pogonom na sva četiri točka ima motor zapremine 2.0 litra, sa 140 ks, koji će biti dostupan ili sa šestostepenim manualnim menjačem, ili pak automatikom sa devet stepeni prenosa. Važno je napomenuti da će najsnažnija benzinska verzija biti dostupna jedino u Rusiji. Po pitanju pogona, Fiat je ostavio mogućnost izbora na prednje, odnosno sve točkove. Prednji pogon je dodatno opremljen „Traction Plus“ sistemom koji je putem elektronike zadužen za staranje o što boljem prijanjanju. Takođe, italijanski proizvođač navodi da je značajno unapredio dinamička svojstva vozila zahvaljujući MacPherson sistemu oslanjanja na zadnjoj osovini. U cilju smanjenja potrošnje goriva i umanjenja emisije štetnih izduvnih gasova, na modelima sa pogonom na četiri točka ostavljena je opcija isključenja pogona na zadnje točkove. Imajući u vidu primamljiv dizajn, širok izbor palete motora i vrste pogona, uz povoljnu cenu, sasvim je sigurno da če 500X imati zapažen nastup u svojoj klasi.

Fiat 500XFiat 500X