Fiat-Panda_IFiat-Panda_II
Fiat Panda, maleno gradsko vozilo italijanskog proizvođača je predstavljeno prvi put davne 1980 godine. U prvoj generaciji koja je ostala u proizvodnji sve do 2003 godine proizvedeno je ukupno 4.5 miliona primeraka. Druga generacija je dobila par dodatnih vrata, čime je povećana upotrebna vrednost u pretrpanim gradskim ulicama. Treća generacija, predstavljena nedavno na Frankfurtskom salonu automobila ima nimalo lak zadatak, a to je da nastavi utabanim stazama uspeha.
Dizajn nove, treće generacije, se u znatnoj meri naslanja na prethodnika. Zasnovana na Fiatovoj Mini platformi, može se reći da je sačuvale konture uspešnog prethodnika. Prednjim krajem dominiraju svetlosne grupe koje umnogome podsećaju na Grande Punto Evo, kao i masivni odbojnik. Pogled sa boka otkriva visoku konturu vozila, koja omogućava udobno smeštanje u enterijer. Zadnji deo je visok, sa upečatljivo pozicioniranim stop lampama i petim vratima koja se široko i visoko otvaraju. Dimenzije Pande su ostale na nivou superminija, sa dužinom od 3.65, širinom 1.64 i visinom od 1.55 metara.
Na izradu enterijera italijanski proizvođač je posvetio dosta pažnje. Poboljšao je kvalitet upotrebljenih materijala, ali i dostupnost različitih dezena. Instrument tabla je izvedena po tipu multifunkcionalnog bloka, pri čemu je vozilo opremljeno džepom za sitnice viđenim na prvoj generaciji. Jedna od korisnih opcija je mogućnost obaranja suvozačkog sedišta, koje onda tako postaje ili upotrebljivi stočić, ili se na taj način povećava kapacitet prenosa kabastih predmeta. Osim toga, ručica menjača je našla svoje mesto na centralnoj konzoli, što znatno olakšava njeno često korišćenje, ali i štedi kabinski prostor.
Fiat je bogato opremio svog novog superminija. Vozilo se serijski isporučuje sa četiri vazdušna jastuka, ABS-om, ESP-om. Za konfor će se pobrinuti klima uređaj, Dual City servo, MP3 audio uređaj, kompletan elektropaket itd.
Za pogon se u početku koriste četiri agregata. Startuje se sa motorima zapremine 0.9 litara, sa dva cilindra, poznatim pod imenom Twin Air. U zavisnosti od toga da li je motor atmosferski ili pak turbo prehranjivan, raspolaže sa 65, odnosno 85 ks. Ovi motori garantuje nisku potrošnju i ekonomičnu eksploataciju, dok potonji može pružiti i više nego zadovoljavajuće performanse. Za ljubitelje isporbane klasike, moguće je poručiti poznati 1.2 litarski četvorocilindraš sa 69 ks, odnosno 1.3 litarski turbo dizel sa CR tehnologijom i 75ks. Tokom narednih meseci na tržištu će se pojaviti i poznata 4x4 varijanta, kao i Natural Power GPL varijanta. Očekuje se i implementacija Start-Stop sistema.
Shema oslanjanja je prilično jednostavna, napred se nalazi provereni McPherson, dok je pozadi torziona osovina.
Sasvim je sigurno da je Fiat, specijalista za izradu malih automobila, i ovog puta pogodio u sam centar. Uz adekvatnu cenu i dobru tradiciju, sasvim je očekivano da će ostvariti dobre prodajne rezultate.

Fiat-Panda_IIIFiat-Panda_t