Ford B-Max

Ford-B-MAX_01Ford-B-MAX_02

Ford B-Max je mini MPV koga proizvodi Ford na B3 platformi u svojoj fabrici u Rumuniji, u Krajovi. On se tehnički oslanja na platformu Fieste i nasleđuje relativno uspešni model Fusion. Zvanično je predstavljen javnosti na Salonu automobila u Ženevi 2011. godine, da bi ulazak u serijsku proizvodnju usledio sredinom 2012. godine nakon zvanične prezentacije u Barseloni. Glavni rivali su mu Opel Meriva, Citroen C3 Picasso i Honda Jazz.

Dizajn novog Fordovog modela nastavlja dobro poznati pravac pod imenom Ford kinetički dizajn. Izgled vozila je izuzetno dinamičan i dizajneri su uspeli da stvore utisak neprestanog kretanja vozila. Na prednjem delu ističu se koso postavljeni farovi, koji zalaze duboko u bok vozila i nova rešetka hladnjaka, koja je izuzetno široka i ima dominantno  mesto na prednjem kraju vozila. Pomenuta rešetka se proširila po čitavoj Fordovoj gami, tako da je možemo naći na gotovo svim aktuelnim vozilima. Svojim izgledom najviše podseća na Aston Martin, što nikako ne može biti loše, bar ne po Ford. Bok vozila je možda i najinteresantniji deo, obzirom da su zadnja vrata klizna i da vozilo ne poseduje B-stub. Otvaranjem (istovremenim) prednjih i zadnjih vrata na boku vozila otvara se ulaz širine 1.5 metara, što zaista olakšava ulazak u njega, ali i fiksiranje dečijih sedišta. Zadnji kraj je smirenih linija i na njemu se prepoznaju osnove dizajnerske linije svih Fordovih modela.

Instrument tabla je dizajnerski oslonjena na aktuelu Fiestu, što nikako ne može biti loše. Odlikuje se modernim linijama, sa prisutnim sportskim duhom i klasičnim analognim instrumentima koji su pozicionirani direktno ispred vozača, duboku usađeni u svoja kućišta. Centralna konzola, tačnije njen prednji deo, je najistureniji deo konzole i na sebi objedinjuje kontrole audio i klima uređaja, sa nešto više dugmića. Napušten je izgled tastature mobilnog telefona, koji je krasio Fiestu kada se pojavila u poslednjoj reinkarnaciji.

Testiranje na EURO NCAP testu donelo je B-Maxu svih pet zvezdica za bezbednost. To je postignuto obilnom upotrebom tehnologije pasivne bezbednosti, poput vazdušnih jastuka, sigurnosnih pojaseva i posebno dizajniranom karoserijom. ABS i ESP se podrazumevaju kao deo opreme koji poboljšava dinamička svojstva vožnje.

Postoje tri nivoa opremljenosti, Ambiente, Trend, Titanium i Individual. Paradoks je da je, bar kada je u pitanju nemačko tržište, pošto ovog modela još nema ni na sajtu našeg uvoznika u trenutku pisanja teksta, klima uređaj i to manuelni serijski dolazi tek od trećeg paketa opreme, Titanium. Ovakva odluka izaziva nedoumice, tim pre jer je već u osnovnom paketu dostupan sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima, električni podizači prozora napred i pozadi itd.

Za pokretanje prednjih točkova zadužena su četiri benzinska agregata i dva dizela. Izbor benzinaca počinje sa motorom 1.4 litra, klasične konstrukcije sa 95 ks. Za kupce koji žele savremenu tehnologiju, tu su nagrađivani trocilindraši EcoBoost zapremine 1 litra sa 100 i 120 ks, dok je najveći benzinac od 1.6 litara uparen sa automatskim menjačem sa 105 ks. Od dizela, 1.5 i 1.6 litarski agregati sa 75 ks i 95 ks garantuju umerenu potrošnju, nisku emisiju C02 i samim tim niske godišnje poreze u zemljama Evropske unije.

Ford-B-MAX_03Ford-B-MAX_04