Ford FiestaFord Fiesta

 

Nova generacija Ford Fieste, jednog od najprodavanijih automobila u istoriji koji obeležava već 40-godišnju tradiciju. Potpuno nova Fiesta, mada ima jasnu povezanost kako sa svojim prethodnicima tako i s ostalim aktuelnim Fordovim automobilima, donosi i niz tehnoloških sistema pomoći vozaču kao i efikasne, izuzetno štedljive motore.

Ford novom Fiestom podiže granicu kvaliteta, a ono što je posebno zanimljivo zavisno od nivoa opreme razlikuje se i spoljašnji izgled. Fiesta se nudi u četiri različite varijante i to bez obzira da li je u pitanju verzija s trioja ili petoro vrata. U ponudi su verzije »titanium«, »ST-line«, luksuzni »vignale« i bazni »trend«, dok se iduće godine očekuje »activ crossover« kao i popularni ST.

Osim u verziji od 70 KS, nova Fiesta biće dostupna na našem tržištu sa još jednim benzinskim motorom od 1,1 litar – onim od 85 KS. Obe „mašine“ zamenjuju dosadašnjeg benzinca od 1,25 litara. Pri razvoju ovih četvorocilindarskih agregata obilato su korišćene tehnološke inovacije primenjene na već proslavljenom trocilindarskom EcoBoost motoru, što omogućava da, uz novi petostepeni ručni menjač, ponude više snage uz manju emisiju ugljen-dioksida (101 g/km) i nižu prosečnu potrošnju – od samo 4,4 l/100 km.

Nove Fieste pokretaće i nagrađivani trocilindarski 1.0 EcoBoost od 100, 125 i 140 KS, koji se sada „uparuju“ sa novim šestostepenim ručnim menjačem, koji ima redukovanu „arhitekturu“ i niže unutrašnje trenje. Takav pogonski sklop, u varijanti sa 100 KS i „lopaticama“ za promenu stepena prenosa montiranim ispod kola upravljača, omogućava emisiju CO2 od 97 g/km i prosečnu potrošnju od samo 4,3 l/100 km.

U ponudi će biti i novi TDCi četvorocilindarski dizelaši od 1,5 litara. Verzija sa 85 KS sada nudi 10 „konja“ više od najekonomičnijeg iz Fiesti odlazeće generacije. Taj motor, u „sadejstvu“ sa novim šestostepenim ručnim menjačem prosečno troši samo 3,2 l/100 km i u atmosferu emituje tek 82 g/km ugljen-dioksida. Fiesta nove generacije se oprema i novim dizel motorom od 1,5 litara sa svih 120 KS. Vozaču će „isporučiti“ izvanrednu i vrlo upotrebljivu kombinaciju velike snage, visokog obrtnog momenta, sjanu ekonomičnost u potrošnji i veliko zadovoljstvo u vožnji. Opremljen šestostepnim ručnim menjačem, taj motor omogućava da nova Fiesta ima prosečnu potrošnju od 4,3 l/100 km, uz emisiju CO2 od 89 g/km.

Na TDCi motorima nove generacije od 1,5 litara optimizovan je dizajn komora za sagorevanje, sofisticirano ubrizgavanje goriva omogućava njihovo bolje čišćenje, dok je na verziji od 120 KS ugrađen turbo punjač sa varijabilnom geometrijom. „Pametno“ regenerativno punjenje akumulatora povećava efikasnost iskorišćavanja goriva - kroz selektivno uključivanje alternatora i punjenje baterija kada vozilo usporava i koči.
 
Spoljašnje linije sasvim nove Ford Fieste, elegantnog dizajna, sa fluidnijim izgledom se zasnivaju na hrabrom stilu odlazećeg modela. Bočni profil je manje klinast, kombinovan sa dodatnom dužinom od 71 mm i dodatnom širinom 13 mm, kako bi se dobio duži i još privlačniji izgled.

Nove, veće dimenzije najviše koristi donose putnicima: tanja i mekša zadnja sedišta omogućavaju 16 mm više prostora za kolena, a zbog drugačijeg oblikovanja pružaju bolju podršku leđima. Naslon za ruku postavljen tako da pruža 19 odsto bolju podršku i najvišim i najnižim vozačima nove Fieste. Vozačevo sedište, podesivo po visini, ima lumbalne podupirače za veću udobnost, a pozicioniranje naslona za glavu je takođe optimizovano - da bi od toga imali koristi svi putnici.
 
Vrata ptljažnika nove Fieste su šira i omogućavaju lakši pristup prostoru za prevoz stvari i prtljaga. Unapređeni su prostori za odlaganje sitnica u kabini, pa, ilustracije radi, pregrada za rukavice ima za 20 odsto veću zapreminu.

Po bezbednost putnika najvažniji delovi karoserije nove Fieste su napravljeni od 36 odsto čvršćeg boron čelika. Od njega je i gornji deo B-stuba novog dizajna koji koristi takozvanu T konfiguraciju radi efikasnijeg prenosa energije pri bočnom udaru u krov. Redizajnirani poprečni elementi u vratima dodatno štite putnike pri bočnim udarima. U vrata su takođe ugrađeni senzori pritiska koji omogućavaju aktiviranje bezbednosnih sistema za zadržavanje nekoliko milisekundi ranije nego do sada. Bočni vazdušni jastuci su oblikovani tako da podignu ruku putnika iz zone udara.

Najradikalnija razlika nove Fieste u odnosu na dosadašnje generacije je obilata ugradnja najsavremenijih elektronskih sistema koji pomažu u bezbednijem upravljanju – takvih je čak 15, što ovaj model čini tehnološki najnaprednijim malim automobilom u Evropi. U zavisnosti od tržišta, nova Fiesta se serijski ili uz doplatu oprema prilagodljivim tempomatom (Adaptive Cruise Control), podesivim ograničavačem brzine (Adjustable Speed Limiter), sistemom za upozorenje na vozila u objekte u mrtvom uglu (Blind Spot Information System), sistemom upozorenja o unakrsnom saobraćaju (Cross Traffic Alert), indikatorom odstojanja (Distance Indication), upozorenjem o budnosti vozača (Driver Alert), sistemom pomoći za  održavanje pravca u traci (Lane Keeping Aid), upozorenjem o napuštanju trake (Lane Keeping Alert), upozorenjem na sudar napred (Forward Collision Warning), sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivnom asistencijom pri parkiranju (uključujući i upravno parkiranje), automatskim isključivanjem/uključivanjem dugih svetala… Fiesta je prvi Fordov automobil koji se isporučuje sa unapređenom verzijom asistencije pri „prepoznatom“ sudaru sa detekcijom pešaka. Koristeći svetlo Fiestinih farova noću, taj sistem može da otkrije učesnike u saobraćaju koji su na putu ili blizu njega ili one koji mogu da pređu putanju vozila.
 

Ford FiestaFord Fiesta